• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har sett det, synd att den inte var på länk bara. Är inte så mycket för gummi:)
Jag har alltid, alltid, alltid avskytt gummi. Fram tills jag köpte en World Timer i tisdags. Gummit är sjukt bra. Spännet gör hela grejen för mig och håller ut gummit så det sitter jämnt runt handleden
15895534638645372165810761662937.jpg

(Jag vet att rolex mfl. har liknande lösningar men har aldrig provat själv)

Jag har alltid, alltid, alltid avskytt gummi. Fram tills jag köpte en World Timer i tisdags. Gummit är sjukt bra. Spännet gör hela grejen för mig och håller ut gummit så det sitter jämnt runt handleden
15895534638645372165810761662937.jpg

(Jag vet att rolex mfl. har liknande lösningar men har aldrig provat själv)
Har haft en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night på gummi, och måste erkänna att jag ändå är imponerad över deras gummi. Men kan inte hjälpa att jag ändå föredrar länk eller läder:)

Har haft en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night på gummi, och måste erkänna att jag ändå är imponerad över deras gummi. Men kan inte hjälpa att jag ändå föredrar länk eller läder:)
Då tänker jag inte argumentera mot dig! Synd att länkarna är så förbannat dyra att köpa löst.

Ja men det vore ett bra komplement, tycker de blåa RSC är riktigt fina också:) Vilken storlek kör du på din WT? 41?
Ja den blå är fin men jag brukar tröttna på sunburst ganska snabbt tyvärr.

Yes, jag kör 41 på ca 17cm handled. Har personligen svårt för klockor under 39 men det är ju en smaksak.

Tips för den som är sugen på RC i stål: https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1630377

Står att köparprovision ingår och då är väl 33 ett ganska bra pris? Eller har jag fattat fel?
Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....

Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....

Från 2014 så definitivt dags för service relativt snart, speciellt med tanke på att den verkar ha levt ett hårt liv. Skulle inte slå till om den inte hamnade en bit under 30´. Står inget pris för service av RC på Nymans hemsida, men de vanliga Royal Steel kostar 4.000 utan polering, och Vaucher-verket lär inte vara billigare. Lägg till ytterligare för ett läderband som jag har för mig kostar en hel del, minst 2´, då är fyndkänslan som bortblåst.

Kliver in och presenterar mig i tråden. Min första nya ”kvalitetsklocka” var denna som jag köpte 2018. En 36mm på länk. Det är nummer 38 som tillverkats. Supernöjd med den och den bärs flera gånger i veckan.

Bilagor

• B74813F2-55C2-4DD9-90D9-CB5A677E7F28.jpeg
    B74813F2-55C2-4DD9-90D9-CB5A677E7F28.jpeg
    402.1 KB · Visningar: 8
Tips för den som är sugen på RC i stål: https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1630377

Står att köparprovision ingår och då är väl 33 ett ganska bra pris? Eller har jag fattat fel?
Är ganska säker på att det är den jag såg i skyltfönstret på Kaplans. Bezeln såg sliten och fulpolerad ut.

Från 2014 så definitivt dags för service relativt snart, speciellt med tanke på att den verkar ha levt ett hårt liv. Skulle inte slå till om den inte hamnade en bit under 30´. Står inget pris för service av RC på Nymans hemsida, men de vanliga Royal Steel kostar 4.000 utan polering, och Vaucher-verket lär inte vara billigare. Lägg till ytterligare för ett läderband som jag har för mig kostar en hel del, minst 2´, då är fyndkänslan som bortblåst.
Ni har nog rätt båda två. Kanske inte alls var ett så bra pris sett till vad som eventuellt (sannolikt) behöver åtgärdas.
Är ganska säker på att det är den jag såg i skyltfönstret på Kaplans. Bezeln såg sliten och fulpolerad ut.
Okej. Trist. Inte alls något kul ex alltså

Tjena tänkte få lite råd är sugen på en royal steel classic, haft 36mm innan och den var sjukt snygg och bekväm..

Men nu har ju den gröna 41mm dykt upp är den svin stor? hur sitter den? kan någon vänlig själ posta lite pics på den.

Tack!

Tjena tänkte få lite råd är sugen på en royal steel classic, haft 36mm innan och den var sjukt snygg och bekväm..

Men nu har ju den gröna 41mm dykt upp är den svin stor? hur sitter den? kan någon vänlig själ posta lite pics på den.

Tack!
Håller med dig om att den gröna är riktigt fin! Har tyvärr inga bilder på den gröna men kan svara på hur en RSC 41mm sitter på handleden. I men mening är de inte alls stora, de är väldigt slimmad i designen och på mina handleder (dryga 18 cm) sitter de perfekt. Haft två stycken RSC 41mm och är väldigt nöjd med storleken:)
Här är lite bilder:
B94CC040-6AB5-406E-8BC6-6BA563A1F2B4.jpeg

CC30ED06-DD7B-4017-8084-9FD82BA19FBA.jpeg

Håller med dig om att den gröna är riktigt fin! Har tyvärr inga bilder på den gröna men kan svara på hur en RSC 41mm sitter på handleden. I men mening är de inte alls stora, de är väldigt slimmad i designen och på mina handleder (dryga 18 cm) sitter de perfekt. Haft två stycken RSC 41mm och är väldigt nöjd med storleken:)
Här är lite bilder:
B94CC040-6AB5-406E-8BC6-6BA563A1F2B4.jpeg

CC30ED06-DD7B-4017-8084-9FD82BA19FBA.jpeg
Tack den ser kanontrevlig ut!!

Tack!
Har en 41mm på mina ca 16,5cm handleder och jag tycker den ser bra ut och sitter riktigt skönt! :)
IMG_20190816_154415.jpg

IMG_20190712_082815.jpg

Tillbaka
Topp