Hawk100
Silver
Faaan!!!!
Nu blir ju jag själv sugen på den!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faaan!!!!
Jag har alltid, alltid, alltid avskytt gummi. Fram tills jag köpte en World Timer i tisdags. Gummit är sjukt bra. Spännet gör hela grejen för mig och håller ut gummit så det sitter jämnt runt handledenHar sett det, synd att den inte var på länk bara. Är inte så mycket för gummi![]()
Har haft en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night på gummi, och måste erkänna att jag ändå är imponerad över deras gummi. Men kan inte hjälpa att jag ändå föredrar länk eller läderJag har alltid, alltid, alltid avskytt gummi. Fram tills jag köpte en World Timer i tisdags. Gummit är sjukt bra. Spännet gör hela grejen för mig och håller ut gummit så det sitter jämnt runt handleden![]()
(Jag vet att rolex mfl. har liknande lösningar men har aldrig provat själv)
Då tänker jag inte argumentera mot dig! Synd att länkarna är så förbannat dyra att köpa löst.Har haft en Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night på gummi, och måste erkänna att jag ändå är imponerad över deras gummi. Men kan inte hjälpa att jag ändå föredrar länk eller läder![]()
Ja jag håller med. Har en Royal Steel Classic som jag har på svart läderDå tänker jag inte argumentera mot dig! Synd att länkarna är så förbannat dyra att köpa löst.
Riktigt trevlig! Jag är sugen på en svart som komplement till min vita WTJa jag håller med. Har en Royal Steel Classic som jag har på svart läder
![]()
Ja men det vore ett bra komplement, tycker de blåa RSC är riktigt fina ocksåRiktigt trevlig! Jag är sugen på en svart som komplement till min vita WT
Blir jäkla sugen på att plocka fram min orangea Worldtimer igen! Har haft den utlånad ett bra tag till min far då intresset för den svalnade, men är nog dags att ta hem den
Vilken storlek på handlederna är gummit klipp för??Det är min som ligger uppe på blocket!
Ja den blå är fin men jag brukar tröttna på sunburst ganska snabbt tyvärr.Ja men det vore ett bra komplement, tycker de blåa RSC är riktigt fina ocksåVilken storlek kör du på din WT? 41?
Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....Tips för den som är sugen på RC i stål: https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1630377
Står att köparprovision ingår och då är väl 33 ett ganska bra pris? Eller har jag fattat fel?
Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....
Tips för den som är sugen på RC i stål: https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1630377
Står att köparprovision ingår och då är väl 33 ett ganska bra pris? Eller har jag fattat fel?
Är ganska säker på att det är den jag såg i skyltfönstret på Kaplans. Bezeln såg sliten och fulpolerad ut.Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....
Bra pris, men skicket gör mig lite oroad. Armbandet är ju helt slut och den ser generellt grisig ut. Risk att den behöver servas också. Räknar man in det så är det kanske inte något riktigt fyndpris direkt.....
Ni har nog rätt båda två. Kanske inte alls var ett så bra pris sett till vad som eventuellt (sannolikt) behöver åtgärdas.Från 2014 så definitivt dags för service relativt snart, speciellt med tanke på att den verkar ha levt ett hårt liv. Skulle inte slå till om den inte hamnade en bit under 30´. Står inget pris för service av RC på Nymans hemsida, men de vanliga Royal Steel kostar 4.000 utan polering, och Vaucher-verket lär inte vara billigare. Lägg till ytterligare för ett läderband som jag har för mig kostar en hel del, minst 2´, då är fyndkänslan som bortblåst.
Okej. Trist. Inte alls något kul ex alltsåÄr ganska säker på att det är den jag såg i skyltfönstret på Kaplans. Bezeln såg sliten och fulpolerad ut.
Håller med dig om att den gröna är riktigt fin! Har tyvärr inga bilder på den gröna men kan svara på hur en RSC 41mm sitter på handleden. I men mening är de inte alls stora, de är väldigt slimmad i designen och på mina handleder (dryga 18 cm) sitter de perfekt. Haft två stycken RSC 41mm och är väldigt nöjd med storlekenTjena tänkte få lite råd är sugen på en royal steel classic, haft 36mm innan och den var sjukt snygg och bekväm..
Men nu har ju den gröna 41mm dykt upp är den svin stor? hur sitter den? kan någon vänlig själ posta lite pics på den.
Tack!
Typ så här passar i trädgården tycker jag.Tjena tänkte få lite råd är sugen på en royal steel classic, haft 36mm innan och den var sjukt snygg och bekväm..
Men nu har ju den gröna 41mm dykt upp är den svin stor? hur sitter den? kan någon vänlig själ posta lite pics på den.
Tack!
Farligt snygg!Typ så här passar i trädgården tycker jag.
![]()
Tack den ser kanontrevlig ut!!Håller med dig om att den gröna är riktigt fin! Har tyvärr inga bilder på den gröna men kan svara på hur en RSC 41mm sitter på handleden. I men mening är de inte alls stora, de är väldigt slimmad i designen och på mina handleder (dryga 18 cm) sitter de perfekt. Haft två stycken RSC 41mm och är väldigt nöjd med storleken
Här är lite bilder:
![]()
![]()
Haha, jag känner tvärtom! Min fru har en 36 och jag älskar hur den ser ut. Jag skulle vilja ha batong på 41an.Farligt snygg!
Gillar speciellt mixen av sifferindex och batonindex på 41an, synd att de inte behöll det på 36an för oss med kvinnohandleder![]()
Tack den var inte fulFarligt snygg!
Gillar speciellt mixen av sifferindex och batonindex på 41an, synd att de inte behöll det på 36an för oss med kvinnohandleder![]()
Riktigt snygg kombo med gummi på den gröna !!Farligt snygg!
Har en 41mm på mina ca 16,5cm handleder och jag tycker den ser bra ut och sitter riktigt skönt!Tjena tänkte få lite råd är sugen på en royal steel classic, haft 36mm innan och den var sjukt snygg och bekväm..
Tack!
Råkar du ha ett brunt läderband/buffelband till den vita? den är grymt snygg!Har en 41mm på mina ca 16,5cm handleder och jag tycker den ser bra ut och sitter riktigt skönt!
![]()
![]()
Japp, ligger ett brunt läder i lådan som någon dag åker påRåkar du ha ett brunt läderband/buffelband till den vita? den är grymt snygg!
Vill se! Tänk 3 barn i baksätet utan kisspaus i 4 timmar och försök stå emotJapp, ligger ett brunt läder i lådan som någon dag åker på![]()