• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JoelD

Rolex
2-Faktor
Provat min Serie 1 kronometer ett par dagar nu. Går +1 spd, tydligen blev servicen i höstas bra. Brottas med tanken på om jag skall behålla eller sälja den. Känns fortfarande för liten för mig :)
8A484251-EEE9-4D72-8486-B15878CBC220.jpeg

Tycker den är sanslöst fin och perfekt storlek. Varje gång jag ser t ex @Fender59 snygga bilder så hajar jag alltid till och får ha-begär direkt! Särskilt på där där rustika bruna läderbandet han har på den.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var hittar jag manulen för UTC Skydiver online? Orkar inte gräv upp den förbannade lådan igen....
Vad betyder nedan funktion?
Nån form av tidsinställning i läge ”R”
5F0E83E5-8F01-4905-9E52-98C673AA9D77.jpeg
DF9BE279-73EF-47EB-A4B3-805161A84A97.jpeg

R - reverse. Du backar tiden helt enkelt. Time travel :D

Skämt åsido så är jag tveksam till att manualen finns online. Vet att den har efterfrågats tidigare i tråden, men jag minns inte att jag har sett någon länk eller fungerande hänvisning.
 

Stalrob

Cartier
Su
- Hur ser SJööSandström-panelen på frågan om polering eller ej? Skall jag behålla den här skulle jag vilja polera boetten till ”nyskick”.
Som @Clark Kent redan skrivit, så är det enkelt, din klocka ditt val, kör en polering.
MEN iom att du frågade panelen, och jag ser mig som en självrekrytetad medlem i panelen så måste jag passa på att ventilera min åsikt.

Full disclosure så är jag av uppfattning av att min åsikt verkar skilja sig något på denna punkten vilket är mysko med tanke på neovintage/vintage-marknadens prissättning. Kan vara jag som är ute och cyklar dock.

Men here goes!

Polera inte, en gammal och använd klocka polerad till (så nära nyskick som möjligt) känns och ser lite konstigt ut.

Dels så kommer du få nya swirls och märken direkt. Åtminstone om du är lika "oaktsam" som jag, och då står du omedelbart inför samma dilemma igen.
Och dels så är det som tanter som kör in botox i kinder, fillers i läppar å silikon i pattarna. Bara något off helt enkelt.

Tycker att mindre "fel" bidrar till charmen, men har man använt klockan som krita mot asfalten så blir jämförelsen helt annan, vissa saker är inte snyggt helt enkelt.

Denna mentalitet appliceras på allt från kvinnor, till läder, till klockor, till kostymer, till statyer.

Utöver det så tyckte jag av bilderna att döma att den såg fräsch ut.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Var hittar jag manulen för UTC Skydiver online? Orkar inte gräv upp den förbannade lådan igen....
Vad betyder nedan funktion?
Nån form av tidsinställning i läge ”R”
5F0E83E5-8F01-4905-9E52-98C673AA9D77.jpeg
DF9BE279-73EF-47EB-A4B3-805161A84A97.jpeg
Det är väl där du synkar analoga visarna med den digitala visningen, alltså nödvändigt för att visningen ska funka som det ska.
 

Stenholm13

Cartier
Ni som äger Royal steel chrono, vad tycker ni om den? jag tycker själv att den är otroligt snygg! Men ligger tyvärr några prisklasser för högt för mig! Men man får kolla på bilder och drömma
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vad är det för lås på länken till Landsort? Dykarförlängning? Justerbar längd? Har sökt men hittar inga bilder på låset.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad är det för lås på länken till Landsort? Dykarförlängning? Justerbar längd? Har sökt men hittar inga bilder på låset.

Jag kan inte svara på om det är en dykarförlängning eller inte, men här ser du låset framifrån och från sidan.

@HaVet7§ kanske minns hur det står till med dykarförlängning?

Det är en liten ding på sidan av boetten men i övrigt ser den fin ut. Krona och vridring känns stabila och fungerar utan anmärkning. Ca 17.5cm handled av platt karaktär. Jag bad att de skulle återkoppla till dig under dagen :)

IMG_20181215_113916.jpg
IMG_20181215_113838.jpg
IMG_20181215_113758.jpg
IMG_20181215_113746.jpg
IMG_20181215_113717.jpg
IMG_20181215_113704.jpg
IMG_20181215_113653.jpg
IMG_20181215_113640.jpg
 
C

Coach

Guest
Har sagt det förut men säger det igen, jag är glad att se alla trevliga bilder i denna tråd från er som engagerar sig och gör det bra.
Jag är själv en usel fotograf men det är tur att det finns andra som kan och vill.
Det ger mig sinnesro när klockorna visas från sin bästa sida :) Så tack för det.
 
C

Coach

Guest
Är det någon som har provat ett sail strap från RS på sin Wordtimer och kan posta lite bilder ? Funderar på att införskaffa ett sådant racing eller rally strap. Vem vet det kanske skulle bli en missmatch men om någon har erfarenheten så dela gärna med er.
94F356E7-712A-4008-AD46-993E36755BCB.jpeg
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Är det någon som har provat ett sail strap från RS på sin Wordtimer och kan posta lite bilder ? Funderar på att införskaffa ett sådant racing eller rally strap. Vem vet det kanske skulle bli en missmatch men om någon har erfarenheten så dela gärna med er.
94F356E7-712A-4008-AD46-993E36755BCB.jpeg

Har inte testat just detta band men har testat många andra och tycker egentligen bara nato blir bra då stiften sitter så långt ut och långt ner på bandhornen vilket skapar ett stort gap. Eventuellt kan det motverkas något med ett band som bygger mer på höjden och inte har stiftet fullt så långt ut på bandet som det du frågar efter.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Su

Som @Clark Kent redan skrivit, så är det enkelt, din klocka ditt val, kör en polering.
MEN iom att du frågade panelen, och jag ser mig som en självrekrytetad medlem i panelen så måste jag passa på att ventilera min åsikt.

Full disclosure så är jag av uppfattning av att min åsikt verkar skilja sig något på denna punkten vilket är mysko med tanke på neovintage/vintage-marknadens prissättning. Kan vara jag som är ute och cyklar dock.

Men here goes!

Polera inte, en gammal och använd klocka polerad till (så nära nyskick som möjligt) känns och ser lite konstigt ut.

Dels så kommer du få nya swirls och märken direkt. Åtminstone om du är lika "oaktsam" som jag, och då står du omedelbart inför samma dilemma igen.
Och dels så är det som tanter som kör in botox i kinder, fillers i läppar å silikon i pattarna. Bara något off helt enkelt.

Tycker att mindre "fel" bidrar till charmen, men har man använt klockan som krita mot asfalten så blir jämförelsen helt annan, vissa saker är inte snyggt helt enkelt.

Denna mentalitet appliceras på allt från kvinnor, till läder, till klockor, till kostymer, till statyer.

Utöver det så tyckte jag av bilderna att döma att den såg fräsch ut.

- Oavsett åsikten så var din retorik väldigt underhållande :)
 
Topp