Vore klart otippat med en Landsort. Blir förmodligen en RSC41 med en ny färg på tavlan.Samma range som worldtimern hade varit perfekt!
Nää, det tror inte jag. Mina pengar ligger på en brun tavla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vore klart otippat med en Landsort. Blir förmodligen en RSC41 med en ny färg på tavlan.Samma range som worldtimern hade varit perfekt!
Nää, det tror inte jag. Mina pengar ligger på en brun tavla!
Otroligt tråkigt. Men garanterat.Vore klart otippat med en Landsort. Blir förmodligen en RSC41 med en ny färg på tavlan.
Precis. Med brun tavlaVore klart otippat med en Landsort. Blir förmodligen en RSC41 med en ny färg på tavlan.
Fortfarande min förhoppning i dykarväg. Lite mer ss-dna i sig än nyvarande landsort.
Nu vill jag se lite fler bilder på din coola bruna SS!!!Det blev ett besök till @ERIKSON URHANDEL går. Lika trevlig och god service som vanligt. Fick länken kortad och så köpte jag ett Hirsch brunt alligator.
![]()
Det säljs även utomlands även om Sverige är huvudmarknaden, personligen tycker jag kvaliten är oklanderligTycker Royal Steel är väldigt fint. Detta kanske har avhandlats i denna tråd redan, men hur står sig dessa klockor kvalitetsmässigt mot premiummärken så som t.ex rolex? De verkar ju lyckats etablera sig i ett ganska exklusivt segment? Men bolaget som sådant är ju inte så stort (ca 20m i omsättning). Jag gissar att de främst säljer lokalt i Sverige?
Vad definierar du som parametrar när du skriver om "kvalitetsmässigt"?Tycker Royal Steel är väldigt fint. Detta kanske har avhandlats i denna tråd redan, men hur står sig dessa klockor kvalitetsmässigt mot premiummärken så som t.ex rolex? De verkar ju lyckats etablera sig i ett ganska exklusivt segment? Men bolaget som sådant är ju inte så stort (ca 20m i omsättning). Jag gissar att de främst säljer lokalt i Sverige?
Vad definierar du som parametrar när du skriver om "kvalitetsmässigt"?
Enligt mig. Finish, förmodligen likvärdigt medelmåttiga. Urverk, nej. Länkar, nej. Lås, nej. Allt lull-lull, nej.
De har AD utanför Sverige.
https://sjoosandstrom.se/boutiques/
De sätts ihop istockholmOkej, tack för info! Vet du om de tillverkar dem själva eller har de outsourcat?
Svårt att tro att de gör speciellt mycket själva. Utöver slutskedet, montaget samt test osv. De är lite hemliga med det dock. Urverken köps in och har köpts in av diverse tillverkare. Finns en massa om det i tråden.Okej, tack för info! Vet du om de tillverkar dem själva eller har de outsourcat?
Om det bara rör sig om nya tavlor till Annual Editions så kan ni väl göra något annorlunda än det befintliga, tex trä- och stentavlor? Svensk Porfyr, Granit, Ek eller Björk skulle vara roligare än en ny färgHej,
Hoppas ni alla har haft en fin sommar och njutit av lite ledighet. Vi är i full gång och tycker det känns väldigt tomt att inte kunna träffa er på AW:s, events, GTG:s eller liknande tillställningar. Minst sagt en konstig tid och vi alla påverkas nog på ett eller annat sätt. Vi ser dock ljust på hösten och jobbar för fullt mot att lansera Annual Edition 2020 lite längre fram. Det känns väldigt kul att 2019 års modell togs emot så väl och det har varit ett stort tryck på intresseanmälningarna på årets modell.
Om ni är intresserade av att signa upp er på detta årets modell så gör ni det enklast via denna länken och fyller i formuläret lite längre ner på sidan: https://sjoosandstrom.se/collection/annual-edition/
Vi är väldigt glada över ert engagemang och ser alla fina bilder, glada hejarop och den support ni varje dag sprider!
Hojta till om det skulle vara något på DM eller skicka ett mail till [email protected]
Med Vänliga Hälsningar
Sjöö Sandström
- De är ju inte märkta med tillverkningsland (Swiss eller Swedish made). Vore de tillverkade eller mycket förädlade i Sverige skulle det nog stå ”Swedish Made” eller nåt liknande. Ren spekulation från min sida förstås.Svårt att tro att de gör speciellt mycket själva. Utöver slutskedet, montaget samt test osv. De är lite hemliga med det dock. Urverken köps in och har köpts in av diverse tillverkare. Finns en massa om det i tråden.
Annars tycker jag det är ascoolt att det står STOCKHOLM under index 6 på Royal Capital.. Det får det gärna stå på alla SS modeller![]()
Spännande! Var det du som knep den blåa 41 royal Steelen på k&s?Det var inte länge jag klarade mig utan en Sjöö. Ny klocka på väg in. Öppning kommer när den landar![]()
Spännande! Var det du som knep den blåa 41 royal Steelen på k&s?
Inget är säkert i klockornas värld men den som sitter säkrast i klockboxen just nu är min blå Worldtimer. Det enda jag skulle vilja ändra på är att slopa det polerade mittenpartiet på länken och istället ha en helborstad länk.![]()
Ok det låter lovande. Skulle inte alls vara omöjligt att göra det framledes när det polerade har blivit slitet.Det kan säkert ordnas. När jag köpte en Aquis sa säljaren (AD för även SS) att de hjälpt kunden att borsta hela länken.
Grattis till härlig klocka!Fick hem den här igår. Fan vad kul att få vara med i den här klubben nu!
Förutom att jag är livrädd för att sabba länken när jag försöker få upp låset (för att man inte ser vart det är) så är jag helnöjd med klockan! Riktigt snygg!Kommer säkert vänja mig vid låset tillslut också.
![]()
![]()
Fick hem den här igår. Fan vad kul att få vara med i den här klubben nu!
Förutom att jag är livrädd för att sabba länken när jag försöker få upp låset (för att man inte ser vart det är) så är jag helnöjd med klockan! Riktigt snygg!Kommer säkert vänja mig vid låset tillslut också.
![]()
![]()
Detsamma!Du har god smak......
![]()
Tack så mycket! Varför gjorde du dig av med din?Grattis till härlig klocka!