• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kul!
Gillar båda klockorna (.005 och rs). Fina klockor är hyfsat nytt intresse för mig och siktet är inställt på speedyn i första hand men sambon tycker konstigt nog att det finns andra, mer prioriterade, områden att ta hand om Den hemliga planen är att jag ska ha båda
Grattis till fina klockor!
Kul att du fått ett intresse! Speedy är en klassiker. Och Sjöö är en riktigt rolig tillverkare.

Tänk på att om du köper beggat är värdeminskningen typ 0. Alltid ett bra argument mot en ny soffa/tv/lampa/vas

Kul att du fått ett intresse! Speedy är en klassiker. Och Sjöö är en riktigt rolig tillverkare.

Tänk på att om du köper beggat är värdeminskningen typ 0. Alltid ett bra argument mot en ny soffa/tv/lampa/vas
Haha, precis! Det är mitt mantra. Plus att jag påminner henne om att jag inte äger någon båt eller mc som alla andra. Sjukt nog inte ens ens en cab! Då är väl en klocka (eller några) ändå rätt rimligt?

Ah, hoppas du fixar lite bilder?
20200822_180353.jpg
20200822_180458.jpg

Riktigt fin!
Vet du förresten hur mycket servicen kostar och hur lång tid det tar?
Tack så mycket!

Vet inte på rak arm men en standard service på en vanlig automat kostar runt 5-6 antagligen. Fråga @Sjöö Sandström :)

Sen är de riktigt bra att ha och göra med. Haft klocka hos dem ett par gånger och det har gått fort och smidigt. Fantastiskt bemötande varje gång jag varit i kontakt med dem.

Tack så mycket!

Vet inte på rak arm men en standard service på en vanlig automat kostar runt 5-6 antagligen. Fråga @Sjöö Sandström :)

Sen är de riktigt bra att ha och göra med. Haft klocka hos dem ett par gånger och det har gått fort och smidigt. Fantastiskt bemötande varje gång jag varit i kontakt med dem.
Mm, förstått av tråden att @Sjöö Sandström är bra på bemötande. Kul! Och gör förhoppningsvis att många väljer att köpa deras klockor. Tycker sånt är viktigt!
Tack för svar förresten, låter som rätt standard servicekostnad

Mm, förstått av tråden att @Sjöö Sandström är bra på bemötande. Kul! Och gör förhoppningsvis att många väljer att köpa deras klockor. Tycker sånt är viktigt!
Tack för svar förresten, låter som rätt standard servicekostnad
De är kanon! Skickade ett mejl tidigare i veckan och förklarade att jag var intresserad av att köpa en Royal Capital och frågade vad en service och polering skulle kosta. De svarade inom några timmar med exakta prisuppgifter, och erbjöd sig till och med att sourca just den modellen jag var ute efter. Väldigt snyggt gjort! Nu är man ju lite sjuk i huvudet, så jag köpte från en forummedlem några dagar senare men är ändå imponerad över servicenivån.

Vet inte om det är rätt tråd för min fundering/fråga men hoppas det. Hur kommer det sig att det ligger väldigt mycket nyinköpta Sjöö i köp och sälj? Tycker många verkar ha plockat ut dem i maj/juni/juli och säljer dem redan? Stort missnöje med klockorna eller bara ren pengatvätt?

Vet inte om det är rätt tråd för min fundering/fråga men hoppas det. Hur kommer det sig att det ligger väldigt mycket nyinköpta Sjöö i köp och sälj? Tycker många verkar ha plockat ut dem i maj/juni/juli och säljer dem redan? Stort missnöje med klockorna eller bara ren pengatvätt?

Pengatvätt...garanterat. Sjöö Sandström-ägare är riktigt fula fiskar ska du veta.

Dyrt sätt att tvätta pengar eftersom en ny SS tappar rätt mycket i pris till första försäljningen......
Men det kanske inte spelar någon roll för de som vill tvätta??? Eller är det något som de räknar med??? Kan inte det där med svarta stålar.....

Haha! Tyckte bara att det varit ovanligt många denna sommar.. tvättade pengar är ju ändå dem bästa ;)

Finns varmare tips om trådar som avhandlar pengatvätt bara en sökning bort. Tyvärr låsta trådar då ämnet verkar känsligt, troligtvis då Rob Engström och Luxury Watches är inblandade.

https://klocksnack.se/threads/rob-engström-får-betala-8-5-miljoner-i-sanktionsavgift.134483/

https://klocksnack.se/threads/luxury-watches-får-böter-på-2-2-miljoner-sek.134958/#post-3423851

Schysst konspirationsteori. Gjorde en gedigen studie precis, obeaktat om det är nya eller ej. 2020 såldes det 26 färre SS än 2019, samma perioder dvs.

Schysst konspirationsteori. Gjorde en gedigen studie precis, obeaktat om det är nya eller ej. 2020 såldes det 26 färre SS än 2019, samma perioder dvs.

Det stämmer säkert men undrade bara hur det kommer sig att en hel del säljer klockor efter ca 2 månader och går med 5-6 tusen i förlust.. Men hej, jag är helt ny i klockvärlden så säkert något jag missat bara.

Jag kan försöka ge dig ett seriöst svar, och inte ett ironiskt som du redan fått. Jag tror helt enkelt folk tröttnar. Kanske har man velat testa men den har inte levt upp till förväntningarna? Kanske kan det vara så att många köper en SS som sommarklocka, och sedan säljer av när sommaren börjar gå mot sitt slut? Vi klockdårar har ju en tendens att sällan nöja oss menar jag.

Din fråga är mer eller mindre omöjlig att få svar på utan att fråga alla som säljer, men såhär tänker jag spontant :)

Tillbaka
Topp