Kan inte röja källor men hoppas allt blir klart snart![]()
Jaha, är vi hemliga här i tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte röja källor men hoppas allt blir klart snart![]()
Jag är verkligen delad gällande försäljningen, finns fortfarande stor risk att Chronolinken dras tillbaka. Vore grymt med no-date kombon Chronolink och Speedy 005... Så om ingen nappar och hugger den snabbt så behålls den gladeligen! Dock är det ju inte bara en fråga om vad man gillar, utan tyvärr även en ekonomisk frågaAvslutad - Servad Sjöö Sandström Chronolink
Edit 1: Dragit tillbaka annonsen då jag bestämt mig för att behålla den! Edit 2: Såld juni 2021 Tänkte kolla intresset för min Chronolink, Det är alltså en Sjöö Sandström Chronolink med svart tavla i utmärkt skick! Den har blivit väl omhändertagen, där jag är klockans andra ägare. Kommer...klocksnack.se
Vad blir det härnäst @Limeee ?Royal Capital?
Fin klocka oavsett! Vem hugger?
Edit: såg att en speedy är på väg. Speedy och en Sjöö = bra kombo!
Chronolink och speedy är en riktigt fin kombo.Jag är verkligen delad gällande försäljningen, finns fortfarande stor risk att Chronolinken dras tillbaka. Vore grymt med no-date kombon Chronolink och Speedy 005... Så om ingen nappar och hugger den snabbt så behålls den gladeligen! Dock är det ju inte bara en fråga om vad man gillar, utan tyvärr även en ekonomisk fråga![]()
Ja det skulle ju inte sitta fel med en manual winding duo! Precis, så går in med inställningen att det blir bra oavsett. Antingen säljs den och någon annan får njuta av den, eller så får jag behålla den och ha en grym duoChronolink och speedy är en riktigt fin kombo.
Haha, jag känner igen det där. Det finns många klockor man vill prova men är man inte ekonomiskt oberoende blir det svårt att ha dem samtidigt.
Riktigt fin är den där, stort grattisDär kom den! Nu ska jag bara hitta rätt band också...
![]()
Riktigt bra!Där kom den! Nu ska jag bara hitta rätt band också...
![]()
Tack! Ja visst är den! Har en bra känsla redan nu. Kommer bli kanon.Riktigt fin är den där, stort grattis![]()
Fanns det länk till den? Jag tror inte att jag har sett det i alla fall.Någon som vet hur det står till med länk till den här finingen? Fattar att det kan vara vissa utmaningar med att hitta originalet till den men passar tex nyutgåvans länk?![]()
Hmm jag kan ha fel men jag vill minnas att jag läst någonstans att ett visst antal av de 1000 som gjordes av S1 så var några med länk...men dom (min fru) säger att jag haft fel förr.Fanns det länk till den? Jag tror inte att jag har sett det i alla fall.
Vi frågar @Sjöö SandströmHmm jag kan ha fel men jag vill minnas att jag läst någonstans att ett visst antal av de 1000 som gjordes av S1 så var några med länk...men dom (min fru) säger att jag haft fel förr.
Hoppas du hittar länk! Det är i alla fall ett bra sätt att komma ihåg att vit tavla med brunt band är svårslagetFanns det länk till den? Jag tror inte att jag har sett det i alla fall.
Haha, point takenHoppas du hittar länk! Det är i alla fall ett bra sätt att komma ihåg att vit tavla med brunt band är svårslaget![]()
Hoppas att du har rätt den här gången och jag har fel!Hmm jag kan ha fel men jag vill minnas att jag läst någonstans att ett visst antal av de 1000 som gjordes av S1 så var några med länk...men dom (min fru) säger att jag haft fel förr.
En trevlig dag där det trillade in 1 ny SS och ett gäng tavlor till min Chronolink
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej, är en gammal urmakare som jag fick nys påKul! Fortfarande hemligt var de kom ifrån?Den ljusblå är grym...en av de bästa. Vad är det som ligger til höger om den, rosa?, och är den längst till höger koppar?
Hej, är en gammal urmakare som jag fick nys pådet är en rosa och en i koppar.
Inte dåligt!! Nu har du många olika tavlor du måste testa framöverEn trevlig dag där det trillade in 1 ny SS och ett gäng tavlor till min Chronolink
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag får allt jobba på. Har ju nu dubblett när det gäller karbontavlan så den kommer åka ut som bytes.Via Tradera? Jag har tappat stingetSåg ett några annonser med reservdelar för Sjöö men följde aldrig upp. Nu är du nog snart ikapp mig
![]()
Vem fyndade den svarta landsorten på Blocket idag? Försökte köpa den men va tydligen för sen![]()
25k med gummi och länk. Sa att jag ville köps den men sen va jag under ytan från 13-16. Har försökt få tag på honom men annonsen är borta nu..Men vänta nu. Typ ENDA DAGEN jag inte har koll på Blocket så dyker det upp en svart Landsort. F-n, det går verkligen inte bra nu
Vad låg den ute för för pris? Med eller utan länk?
25k med gummi och länk. Sa att jag ville köps den men sen va jag under ytan från 13-16. Har försökt få tag på honom men annonsen är borta nu..
Fick även tag i ett helt nytt gummi idag till ”Utte”..har nu lite extra tavlor om någon önskar köpa en svart och karbontavla så är det bara att skicka PMInte dåligt!! Nu har du många olika tavlor du måste testa framöverOch klockan var ju inte heller fy skam!
Och för er som saknar en Chronolink att ha tavlan till, då kan jag hjälpa er heheFick även tag i ett helt nytt gummi idag till ”Utte”..har nu lite extra tavlor om någon önskar köpa en svart och karbontavla så är det bara att skicka PM