• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag kör en annorlunda paketöppning här tänker jag...har han gått och köpt smycken och lägger upp i en SS-tråd🤪
B679F019-759F-40B9-8BA0-C612C481AA2C.jpeg
87FE3056-F016-4AC8-8DA2-2BE7BCC162E4.jpeg

självklart inte...blev 7 tavlor till Royal steel och 3 tavlor till UTC Extreme
76F32D00-749F-41CB-9AFF-93082A1009F0.jpeg

Snyggt! Men nu börjar det nog bli dags att sälja min Chronolink-samling :)

Funderat lite på märket Sjöö Sandström. Rent designmässigt tilltalar de mig inte särskilt, men förutom det har jag lite svårt att se hur märket vill positionera sig. Man bör köpa en SS om... Om man vill ha Svenskt? Om man vill kunna modifiera sin klocka? Om man letar design som funkar fint i både lite finare och vardagligare sammanhang?

Funderat lite på märket Sjöö Sandström. Rent designmässigt tilltalar de mig inte särskilt, men förutom det har jag lite svårt att se hur märket vill positionera sig. Man bör köpa en SS om... Om man vill ha Svenskt? Om man vill kunna modifiera sin klocka? Om man letar design som funkar fint i både lite finare och vardagligare sammanhang?
Förstår inte funderingarna riktigt, de har väl samma utbud som de flesta andra märken? Eller har jag missat något?

Förstår inte funderingarna riktigt, de har väl samma utbud som de flesta andra märken? Eller har jag missat något?
Tycker jag kan ta de flesta märken och skriva någon mening som ger en potentiell köpare en aning om vem och varför någon skulle bli intresserad av märket: Hamilton: Lång historia inom klockor vid beväpnade konflikter och design som inpereras av de krav som behövs då. Orient: Ok kvalitet till ett förmånliga priser. Steinhart: Halvdyra homageklockor. Tag Heuer: Kända för tidshållning inom motorsport...

Modifiera, vad menar du?

Sjöö Sandström köper man om man vill ha svenskt och gillar de estetiskt. Ingen speciell finish, inga superurverk eller tråkiga submariner-som-alla-har.

Jag gillar deras 36or. Worldtimer som royal steel classic. Resten är inget som tilltalar mig.

Modifiera, vad menar du?

Sjöö Sandström köper man om man vill ha svenskt och gillar de estetiskt. Ingen speciell finish, inga superurverk eller tråkiga submariner-som-alla-har.

Jag gillar deras 36or. Worldtimer som royal steel classic. Resten är inget som tilltalar mig.
Jag gav bara exempel som poppade upp i hjärnan när jag skrev inlägget för att ge exempel. Såg någon i inlägget innan som beställt en helt hög av tavlor, så det kanske var något som alla gjorde? :D

Stilrena och eleganta klockor av god kvalitet till relativt bra priser, räcker inte det? Sedan tycker jag att det är roligt med svensk design. I mina ögon erbjuder Sjöö Sandström mycket klocka för pengarna, speciellt om du köper begagnat. Själv har jag en Chronolink, och en sådan klocka har du nog svårt att finna från ett annat märke. Sen tycker ju alla olika!
0CA541B9-0CAD-4D78-9FC5-D0DDD250A8F8.jpeg
570685FD-B0B0-470D-8B6A-92A11F565AD9.jpeg

Stilrena och eleganta klockor av god kvalitet till relativt bra priser, räcker inte det? Sedan tycker jag att det är roligt med svensk design. I mina ögon erbjuder Sjöö Sandström mycket klocka för pengarna, speciellt om du köper begagnat. Själv har jag en Chronolink, och en sådan klocka har du nog svårt att finna från ett annat märke. Sen tycker ju alla olika!
Jodå! Det räcker gott och väl! Tack!

Hej,

Har nu följt denna tråd under en ganska lång tid, men flugit under radarn. Det är väldigt kul att läsa och lära ifrån er alla. Jag själv har en RSC, en Annual Edition -19 samt en S1. S1:an är i väldigt bra skick och kommer att läggas ut till försäljning inom kort, detta då den aldrig har varit på armen, storleken är för liten för min smak. Jag inser dock att jag troligtvis har för få inlägg för att få nyttja forumet. Men om någon sitter på en Annual Edition -18 till salu, eller som vill byta mot en S1:1 är jag öppen för dialog.

Må gott! (Ps. nu vill i alla fall jag få veta färgen på årets edition...)

Hej,

Har nu följt denna tråd under en ganska lång tid, men flugit under radarn. Det är väldigt kul att läsa och lära ifrån er alla. Jag själv har en RSC, en Annual Edition -19 samt en S1. S1:an är i väldigt bra skick och kommer att läggas ut till försäljning inom kort, detta då den aldrig har varit på armen, storleken är för liten för min smak. Jag inser dock att jag troligtvis har för få inlägg för att få nyttja forumet. Men om någon sitter på en Annual Edition -18 till salu, eller som vill byta mot en S1:1 är jag öppen för dialog.

Må gott! (Ps. nu vill i alla fall jag få veta färgen på årets edition...)
Välkommen. Trevlig samling som skulle gjort sig ännu bättre på bild ;)

En Annual finns pre-owned på Krons Urs hemsida för 16k tror jag.
Edit https://krons.se/pre-owned-sjoo-sandstrom-royal-steel-le-ss-1841-ltd-po

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp