• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hela tråden har väntat på en ny Landsort i ett drygt år. Vi hoppas

Jag tror vad @rundscar menar är om det kan komma andra modeller som Annual. När Landsort kommer blir den med största sannolikhet ordinarie sortiment, allt annat vore en smula märkligt även om det säkert kan komma limiterade referenser av modellen vad det lider.

Men som jag förstod av Annual så har tanken hela tiden varit ett bara ha RS som Annual-modell.

Jag tror vad @rundscar menar är om det kan komma andra modeller som Annual. När Landsort kommer blir den med största sannolikhet ordinarie sortiment, allt annat vore en smula märkligt även om det säkert kan komma limiterade referenser av modellen vad det lider.

Men som jag förstod av Annual så har tanken hela tiden varit ett bara ha RS som Annual-modell.
Du har nog rätt. Men jag ser potential i att experimentera med Worldtimer också.

Vad sjutton kan ha orsakat det här???? Tidigare gått inom 2 sek, sen verkar dem bara ha smällt till??
F16ABD76-5CCD-4590-920C-45BC3CA6ED73.png

Mät kontrollerat under längre tid. Kan ju vara magnetism.

Har erfarenhet av att en klocka gick stabilt +1 spd sen plötsligt +30. Den var magnetiserad.
Hur blir en klocka magnetiserad? Har dålig koll..
Kan en "vanlig" urmakare mäta det och åtgärda? Eller måste man skicka in den?
Är det en "komplicerad" process att avmagnetisera? Är ny klocka och vill helst inte behöva skicka iväg den i flera veckor..

Är det en "komplicerad" process att avmagnetisera? Är ny klocka och vill helst inte behöva skicka iväg den i flera veckor..
Att avmagnetisera tar 5 minuter. En vettig urmakare kollar på det direkt.

Hur - Den är nära ett starkare magnetfält. Induktionsspis är en klassiker. Har du en sådan så är det en lågoddsare. Hör av dig till Sjöö Sandström på Sociala medier eller maila så kan de nog hjälpa dig att avmagnetisera om det är problemet.

Hur - Den är nära ett starkare magnetfält. Induktionsspis är en klassiker. Har du en sådan så är det en lågoddsare. Hör av dig till Sjöö Sandström på Sociala medier eller maila så kan de nog hjälpa dig att avmagnetisera om det är problemet.
Och @Sjöö Sandström är sjukt smidiga att ha och göra med.

Tillbaka
Topp