Steget98
Basic
Då kommer det bild inom kort.Välkommen. Trevlig samling som skulle gjort sig ännu bättre på bild
En Annual finns pre-owned på Krons Urs hemsida för 16k tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då kommer det bild inom kort.Välkommen. Trevlig samling som skulle gjort sig ännu bättre på bild
En Annual finns pre-owned på Krons Urs hemsida för 16k tror jag.
Hela tråden har väntat på en ny Landsort i ett drygt år. Vi hoppasHej!
Någon insatt på forumet som vet om annual edition endast innebär en ny färg varje år eller om det kan bli tal om andra nyheter också?
Hela tråden har väntat på en ny Landsort i ett drygt år. Vi hoppas
Du har nog rätt. Men jag ser potential i att experimentera med Worldtimer också.Jag tror vad @rundscar menar är om det kan komma andra modeller som Annual. När Landsort kommer blir den med största sannolikhet ordinarie sortiment, allt annat vore en smula märkligt även om det säkert kan komma limiterade referenser av modellen vad det lider.
Men som jag förstod av Annual så har tanken hela tiden varit ett bara ha RS som Annual-modell.
Mät kontrollerat under längre tid. Kan ju vara magnetism.Vad sjutton kan ha orsakat det här???? Tidigare gått inom 2 sek, sen verkar dem bara ha smällt till??
![]()
Hur blir en klocka magnetiserad? Har dålig koll..Mät kontrollerat under längre tid. Kan ju vara magnetism.
Har erfarenhet av att en klocka gick stabilt +1 spd sen plötsligt +30. Den var magnetiserad.
Att avmagnetisera tar 5 minuter. En vettig urmakare kollar på det direkt.Hur blir en klocka magnetiserad? Har dålig koll..
Kan en "vanlig" urmakare mäta det och åtgärda? Eller måste man skicka in den?
Är det en "komplicerad" process att avmagnetisera? Är ny klocka och vill helst inte behöva skicka iväg den i flera veckor..
Hur - Den är nära ett starkare magnetfält. Induktionsspis är en klassiker. Har du en sådan så är det en lågoddsare. Hör av dig till Sjöö Sandström på Sociala medier eller maila så kan de nog hjälpa dig att avmagnetisera om det är problemet.Hur blir en klocka magnetiserad? Har dålig koll..
Är det en "komplicerad" process att avmagnetisera? Är ny klocka och vill helst inte behöva skicka iväg den i flera veckor..
Hur blir en klocka magnetiserad? Har dålig koll..
Och @Sjöö Sandström är sjukt smidiga att ha och göra med.Hur - Den är nära ett starkare magnetfält. Induktionsspis är en klassiker. Har du en sådan så är det en lågoddsare. Hör av dig till Sjöö Sandström på Sociala medier eller maila så kan de nog hjälpa dig att avmagnetisera om det är problemet.
Kan bara instämma. En av mina klockor blev magnetiserad nyligen. Gick på garantin och tog ca en vecka för Sjöö Sandström att åtgärda och skicka tillbaka klockan till min AD.Och @Sjöö Sandström är sjukt smidiga att ha och göra med.
Riktigt snygg i champagneUrmakaren sa att klockan gick fint. Får hålla koll framöver. Lite bilder här för den som vill se hur en med champagnetavla ser ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Min röst går till den silvriga tavlanÄven om klockan är stor så känns de ”nätt”..funderar på vilken av tavlorna jag skall slänga invilken tycker ni kära SS:are?
![]()
![]()
![]()
![]()
Är en limited som kallas White Diamond..tror det blir den eller den vitaMin röst går till den silvriga tavlan![]()
Vad är det för färg på den sista, grön? isf röstar jag på denÄven om klockan är stor så känns de ”nätt”..funderar på vilken av tavlorna jag skall slänga invilken tycker ni kära SS:are?
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag gillar också den sista tavlan!Även om klockan är stor så känns de ”nätt”..funderar på vilken av tavlorna jag skall slänga invilken tycker ni kära SS:are?
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag testpilotar gärna den översta gråÄven om klockan är stor så känns de ”nätt”..funderar på vilken av tavlorna jag skall slänga invilken tycker ni kära SS:are?
![]()
![]()
![]()
![]()
Min röst går tillÄven om klockan är stor så känns de ”nätt”..funderar på vilken av tavlorna jag skall slänga invilken tycker ni kära SS:are?
![]()
![]()
![]()
![]()
Den är svart..Vad är det för färg på den sista, grön? isf röstar jag på den![]()
Hehe..tror nog det får bli dennaJag testpilotar gärna den översta grå![]()
Lutar just nu starkt åt dennaMin röst går till
![]()
Fortsätt luta tills du ramlar omkull och slår till på bytetLutar just nu starkt åt denna
Grattis! Sitter bra på digEftersom ingen ville sälja en RSC36 mig och att jag köpt massa urtavlor så fick det bli en tur till Visby ur och guld för ett köp av en nya RSC36 från @Sjöö Sandström
Tar paketöppningen här oxå
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar..nu är bara frågan vilka tavla man skall ha iGrattis! Sitter bra på dig
Vilka har du?Tackar..nu är bara frågan vilka tavla man skall ha i![]()