• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

FFD18AD8-5295-45F8-B58A-AEC172B37B75.jpeg
4B8EB645-24BF-416E-8954-64041E7F3F1D.jpeg

Först och främst ber jag om ursäkt för den skitiga länken!
MEN, anledningen till att jag lägger upp bilden är att min pinn håller på att släppa när jag har klockan på armen. Jag har givetvis provat att skruva tillbaka den, men den åker alltid ur såhär efter användning.

som sagt, känner att det inte är någon risk just nu att den åker ur helt. Men vad tycker ni jag borde göra. Skicka in den? Låta den vara? Har ni varit med om samma?

23D73047-9F53-4A41-A669-D79CAF395AED.jpeg

MEN, anledningen till att jag lägger upp bilden är att min pinn håller på att släppa när jag har klockan på armen. Jag har givetvis provat att skruva tillbaka den, men den åker alltid ur såhär efter användning.

som sagt, känner att det inte är någon risk just nu att den åker ur helt. Men vad tycker ni jag borde göra. Skicka in den? Låta den vara? Har ni varit med om samma?

För att vara på säkra sidan skulle jag lämna in den!

Locktite?

Nu kanske jag dumförklarar mig själv, men menar du att jag ska limma?

:)

Tack och bock! Älskar det här forumet

Loctite är bra, det finns varianter🙉
Nr 243 är normal. Så små skruvar som en klocka har bör bara duttas lite med en potatissticka, smek bort överflöd med duk. Använd så lite som bara går! Dvs sprid inte till annat än gängorna!
Kör du nr 270 kan det behövas en rejäl grillning för att lossa som ingen klocka ska behöva vara med om.
Nr 641 cylindrisk färgsättning kan vara en försiktig men tillräcklig lösning.
Brasklapp: Jag har tyvärr inte tillräcklig erfarenhet av klockor och loctite. Men många år loctite för1-3mm skruvar i galet vibrerande miljö. Allmänt råd är att ta det lugnt vid applicering. Och när det kniper så öser man till sist på och då måste man förstå värnekänsligheten på systemet när det ska lossas.

Tillbaka
Topp