• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor

HaVet71

Rolex
2-Faktor
B1BA9650-5C07-4F2F-8FE8-C4DBBDF3B8CB.jpeg


Verkligen lyckad tavla💪
 

D.Trump

Cartier
Med tanke på att det är den överlägset bästa RSC36 någonsin sticker jag ut hakan och säger att den är slutsåld innan jul.
Om vi gissar att den säljer slut snabbt så är det ju en populär modell och vad är då vitsen med att göra den i så få ex, är det inte bättre för sjöö att tillverka så många ex som marknaden vill ha, mer inkomster till företaget och alla som vill ha modellen kan köpa.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om vi gissar att den säljer slut snabbt så är det ju en populär modell och vad är då vitsen med att göra den i så få ex, är det inte bättre för sjöö att tillverka så många ex som marknaden vill ha, mer inkomster till företaget och alla som vill ha modellen kan köpa.

Tja, varför finns det limiterade produkter överhuvudtaget :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Interssant även med ett nato. "Furthermore, the watch is presented in an exclusive handcrafted pouch and an extra handmade leather bracelet made of vegetable-tanned leather from Swedish hides"

EDIT: Det heter inte leather bracelet utan leather strap @Sjöö Sandström vilket ni även skriver längre ner "NATO LEATHER STRAP"

Vad gäller urverket så skriver man att det är SS G7 med specen:

/SS G7/

/CODE CALIBRE/Automatic movement (Swiss Made). Caliber: 11 1/2’’. Movement height (mm): 3.60. Display: 3 hands H/M/S. Window position: 3h. Handling and corrections: 1) Manual winding 2) Fast date correction 3) Time setting with stop second. Number of synth. jewels / Incabloc: 25. Frequency: 28'800 vibrations per hour / 4 [Hz] Power reserve: 42 hours. Winding: Automatic.

Oerhört tråkigt om man inte tagit bort spökpositionen då detta är något man börjar göra på mycket billigare versioner. Dessutom har Selitta ett sådant verk "of the shelf".
 
Interssant även med ett nato. "Furthermore, the watch is presented in an exclusive handcrafted pouch and an extra handmade leather bracelet made of vegetable-tanned leather from Swedish hides"

EDIT: Det heter inte leather bracelet utan leather strap @Sjöö Sandström vilket ni även skriver längre ner "NATO LEATHER STRAP"

Vad gäller urverket så skriver man att det är SS G7 med specen:

/SS G7/

/CODE CALIBRE/Automatic movement (Swiss Made). Caliber: 11 1/2’’. Movement height (mm): 3.60. Display: 3 hands H/M/S. Window position: 3h. Handling and corrections: 1) Manual winding 2) Fast date correction 3) Time setting with stop second. Number of synth. jewels / Incabloc: 25. Frequency: 28'800 vibrations per hour / 4 [Hz] Power reserve: 42 hours. Winding: Automatic.

Oerhört tråkigt om man inte tagit bort spökpositionen då detta är något man börjar göra på mycket billigare versioner. Dessutom har Selitta ett sådant verk "of the shelf".
Hej,

Tack, måste vara någon som varit snabb på tangenterna, är nu åtgärdat. Ingen spökposition här inte.

MVH
Sjöö Sandström
 

Hawk100

Rolex
Kul att man gör något annorlunda än att ”bara” slänga in en annan urtavla på en RS41:a! Att vända sig till Tärnsjö för ett samarbete och ytterligare befästa den svenska kopplingen känns rätt.

När det gäller tavlan måste jag se den i verkligheten. Den är ju verkligen något nytt när det gäller det visuella, men jag blir inte kvitt min första reaktion när jag såg bilden; ”Oj, en damklocka!! Oväntat! Men jäkligt snygg......”

Vet vi när första exen kan finnas ute i butik att se och testa?
 
Testar att slänga in ett inlägg här också. Min bror har nyligen upptäckt charmen med armbandsur och förälskat sig i Sjöö Sandström UTC Skydiver för dess estetik, funktioner samt att han när en dröm om att bli pilot. Jag skulle gärna köpa en begagnad Skydiver till honom i 30-årspresent och letar efter en i bra skick och gärna med flygvapenkoppling. Om någon tröttnat på sin får ni gärna skicka ett meddelande.

Sjoo-Sandstrom-UTC-Skydiver-001.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Testar att slänga in ett inlägg här också. Min bror har nyligen upptäckt charmen med armbandsur och förälskat sig i Sjöö Sandström UTC Skydiver för dess estetik, funktioner samt att han när en dröm om att bli pilot. Jag skulle gärna köpa en begagnad Skydiver till honom i 30-årspresent och letar efter en i bra skick och gärna med flygvapenkoppling. Om någon tröttnat på sin får ni gärna skicka ett meddelande.

Sjoo-Sandstrom-UTC-Skydiver-001.jpg

Gissar att du menar en issued när du skriver koppling till Flygvapnet, och mig veterligen finns bara en sådan på forumet, (som har varit till salu), och det är det ex som såldes via Pantbanken. Vet att priset på den inte ligger i närheten av vanliga begagnat. Inte heller helt glasklart huruvida en klocka som förfarande är ”i tjänst” egentligen är ok att äga vilket kan bli lite nervöst nästa gång den ska in på service.

Men de vanliga har väl koppling nog? Det enda som skiljer är ju baklocket, i övrigt är det en identisk klocka.
 
Menar issued. Sökte ett svenskt ord när jag skrev ovan men hittade inget så jag kanske formulerade om lite för krångligt.

Såg en till salu för några månader sedan för omkring 15 000 som hade legat ute några veckor. Minns inte vilken site den låg på, eventuellt Blocket. Då var min bror inte säker på att han ville ha en så vi avvaktade. Men du säger att det kanske är tveksamt att köpa en issued ... Får sikta in mig på den vanliga som är häftig nog.
 
Topp