• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Personligen tycker jag att 15% på en ny klocka som just haft "premiär" är ett bra pris, men är man storkund eller har bra känningar så kanske det är skitdåligt och man anser att det bara är idioter som köper något med så dålig "rabatt"...., Vad vet jag? Försökte bara tipsa om en möjlighet att köpa Black Nighten några tusenlappar billigare. Nu verkar annonsen hur som helst vara borta så det är numera en ickefråga som jag ser det... :p
 
Personligen tycker jag att 15% på en ny klocka som just haft "premiär" är ett bra pris, men är man storkund eller har bra känningar så kanske det är skitdåligt och man anser att det bara är idioter som köper något med så dålig "rabatt"...., Vad vet jag? Försökte bara tipsa om en möjlighet att köpa Black Nighten några tusenlappar billigare. Nu verkar annonsen hur som helst vara borta så det är numera en ickefråga som jag ser det... :p
Det är nog så att fler tyckte det var en bra affär;)
 
Gav mig själv en julklapp igår
20161225_224858.jpg
 
Är sugen på en SS Chronolink men har sett att det finns olika tillägg i namnet som Golf och Race. Har försökt att hitta vad som skiljer dom åt men kan inte hitta något svar så nu tänkte jag att på detta förträffliga forum borde svaret gå att få. Sen en fråga om priser och ja jag vet om det inte går att svara på om det är rätt pris tan min fråga är om denna klocka är på väg ner i pris eller ha den vänt.
 
Är sugen på en SS Chronolink men har sett att det finns olika tillägg i namnet som Golf och Race. Har försökt att hitta vad som skiljer dom åt men kan inte hitta något svar så nu tänkte jag att på detta förträffliga forum borde svaret gå att få. Sen en fråga om priser och ja jag vet om det inte går att svara på om det är rätt pris tan min fråga är om denna klocka är på väg ner i pris eller ha den vänt.
Välkommen till forumet.
Utan att leta allt för mycket så är det korta svaret att skilnaden ligger i digitalmodulens funktioner. Grundmodellens "Worldtimer UTC" har förprogramerade tider för ett antal städer. "Racing"-modulen har funktioner anpassade för tävling och "Golf"-modulen naturligtvis för golfande. Sedan har de givetsvis ett antal grundfunktioner som är gemensamma för alla och som är de mest använda och som gör att det inte spelar så stor roll vilken man väljer, om man nu inte är ute efter en viss funktion.
De första klockorna hade Boforsverk som senare bytts till ETA-verk, vilket naturligtvis gör de tidigare mer eftertraktade. Det faktum att klockan inte tillverkas längre påverkar naturligtvis prisbilden som är stigande.
Normalt bör priset ligga runt 18 kkr (16-20). Ett fåtal (ca30) gjordes i svart PVD och de ligger runt 30 kkr
 
Tack för svaret följdfrågan blir vad som är specifikt för Race, Golf kan jag tänka mig räknar slag och är helt ointressant, medans Race känns hetare.
 
Tack för svaret följdfrågan blir vad som är specifikt för Race, Golf kan jag tänka mig räknar slag och är helt ointressant, medans Race känns hetare.
Jag letade fram manualen och klistrar in följande:
The program is specially designed for racing and has been developed in cooperation with professional racing drivers. The program shows lap time, lap number and total racing time. After the race the software automatically displays the best lap and lap time, with accuracy down to 1/100 of a second.
Min klocka har denna modul och jag kan se att den även har de olika förprogramerade tidzonerna.
 
Tack för svaret följdfrågan blir vad som är specifikt för Race, Golf kan jag tänka mig räknar slag och är helt ointressant, medans Race känns hetare.
Race har riktig tidtagning medans
Provade denna hos den lokala urhandeln häromdagen. Grymt vill ha begär dok är jag lite tveksam till det pvdade rädd som fan för att den kommer se ut som skit efter ett par månader i min ägo :p
IMG_0152.JPG
Bara charmigt, en klocka som bara kommer bli snyggare och coolare av lite stryk.
 
Har alltid gillat den där modellen, vem vet det kanske börjar brännas. Verkar som om många kör den på gummi. Har du testat stållänk eller köpte du på känsla ?
Du tar bra bilder på den :)
tack! Jo, har testat på länk också och då blir den alldeles för klumpig tycker jag. Lite mycket metall också. Men gummit är behagligt och det går alldeles utmärkt att köra på t ex ett 22mm Hirsch Terra eller något annat lite kraftigare läder :)
 
Tillbaka
Topp