Stalrob
Silver
Funkar sailcloth?Varje sommar blir man sugen på en vit WT 36 med gummiband... Ös på med bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar sailcloth?Varje sommar blir man sugen på en vit WT 36 med gummiband... Ös på med bilder!
Edit: har ett shell cordovan-band som borde trilla ner i brevlådan vilken dag som helst, det tror jag kommer bli bra.Funkar sailcloth?
![]()
Haha legend![]()
Fick ta över den här av legenden. @HaVet71 otroligt nöjd.
Någon som vet om gummi och länk till nya 36an passar på denna?
Mvh
Grym tavla. Borde funka med länk eller gummi, bara det är 20mm mellan luggar.![]()
Mvh
Så det var du som hann knipa den innan jag hann få iväg ett PM![]()
Mvh
Även jag var nära! Såg annonsen, tänkte att jag sätter mig ner med en kaffe å skickar iväg lite morsekod, men då var den avslutad.Så det var du som hann knipa den innan jag hann få iväg ett PMgrattis!
Snyggt får försöka leta rätt på en länk framförallt tror den kommer gå finast till tavlan med länk. Grym klocka annualGrym tavla. Borde funka med länk eller gummi, bara det är 20mm mellan luggar.
Har provat båda på 36mm Annual.
Ena sidan krånglar lite, så man måste se till att stiften verkligen låser. Tror det är klockan snarare än banden som fått hålen lite förskjutna.
Raka 41 länken (bärs lite väl stor)
![]()
![]()
Gummi från 41 passar perfekt.
![]()
36-länk är aldrig fel till 36klocka!
![]()
![]()
Mvh
Grym tavla. Borde funka med länk eller gummi, bara det är 20mm mellan luggar.
Har provat båda på 36mm Annual.
Ena sidan krånglar lite, så man måste se till att stiften verkligen låser. Tror det är klockan snarare än banden som fått hålen lite förskjutna.
Raka 41 länken (bärs lite väl stor)
![]()
![]()
Gummi från 41 passar perfekt.
![]()
36-länk är aldrig fel till 36klocka!
![]()
Yes grejen är ju att detta är 37an. Alltså första modellen. Så hoppas att 36ans länk ska passa.Infästningen är annorlunda mellan 36 och 41 då diametern skiljer. Rundningen inåt boetten är aggressivare på 36ans länk och gummi än på 41ans och vise versa. Se till att köpa rätt om du ändå är i farten @Opinioncarb.
Jag har ett 36-gummi här som jag kan skicka över om du bara vill testa om det passar.Yes grejen är ju att detta är 37an. Alltså första modellen. Så hoppas att 36ans länk ska passa.
Håller med om att 36mm rundning borde vara mer aggressiv (mindre), Jag har i aĺla fall provat. Det är 36länken som är svårare att passa in än 41länken, för mig i alla fall. Det kan ju gå bra eller åt nåt annat håll beroende på toleranser...Infästningen är annorlunda mellan 36 och 41 då diametern skiljer. Rundningen inåt boetten är aggressivare på 36ans länk och gummi än på 41ans och vise versa. Se till att köpa rätt om du ändå är i farten @Opinioncarb.
Om du tröttnar så hjälper jag dig gärna att bli av med den![]()
Mvh
@ERIKSON URHANDELVars köper man enklast nytt gummi till Worldtimern? =)
Perfekt ska gå in där och kika. Tack för hjälpen och tipset!
ÖgongodisEn liten samlad del (inte hela kollektionen) av mina SS saker
![]()
Fan vad mycket bättre denna är en den vita jag ägde ett kort tagLandsort i morgondagg och motljus.
![]()
Inte fler tavlor än så? Knappt ens så man reagerarEn liten samlad del (inte hela kollektionen) av mina SS saker
![]()
Precis, vi på tråden borde få följa med in på lagret! Känns lite beige att bara få se receptionenInte fler tavlor än så? Knappt ens så man reagerar
Så jäkla grymt!En liten samlad del (inte hela kollektionen) av mina SS saker
![]()
Den tavlan alltså!!!