Återhämtning i sängen efter 2 veckor på språng och en lång bilresa igår. Reflekterar över Worldtimern nu efter 2 månader och 1 dags innehav.
Jag köpte klockan halvt impulsivt även om jag så klart haft koll på S&S länge. Ville lura med frugan till AD för att få henne att prova en Royal Steel och föll pladask när jag själv då testade Worldtimern. Frun blev också väldigt förtjust och jag köpte oss därför varsin klocka på
@ERIKSON URHANDEL
Matchar fint! Jag hade klockan på länk fram till för några veckor sedan då jag bytte till gummi inför stranden.
Vad tycker jag då?
Jag är faktiskt väldigt nöjd. Den bästa indikationen är nog att jag i princip varit OWG med klockan över sommaren. Jag har annars senaste åren knappt velat ha nån annan klocka en längre tid innan jag velat byta tillbaka till Speedmastern.
Jag tycker att gummit är riktigt skönt, framförallt i värmen, men gillar utseendet på klockan med länk lite bättre. Det jag kanske hade önskat mig hade varit något avsmalnande länk samt möjlighet till mikrojustering, annars supernöjd med länken.
Har inte klockan gångreserven men har inte varit några problem att ha klockan liggandes nån dag. Avvikelsen är ca 2,5 spd när den får vila med tavlan upp på natten, och ca 5 spd när den vilar med kl 9 upp. Helt OK med andra ord.
Jag tror att klockan kommer få vara på länk större delen av året men att gummit åker på till semestern. Reser mycket utomlands i tjänsten och då kommer det vara riktigt kul med både en svensk klocka och en GMT. Får se vad jag kommer tycka om att det är en s k callers och inte travellers GMT-funktion, men tror inte det kommer vara något större irritationsmoment. Så lång tid tar det trots allt inte att ställa 24h-visaren...
Något jag funderat lite över är om jag skulle gått på 36mm istället för 41mm. Har inga massiva handleder och när klockan är på gummi känns den eventuellt något stor, men å andra sidan tycker jag att den sitter perfekt på länk. Upplevde 36mm som för liten när jag testade före köp så antagligen blev det helt rätt storlek. Att den kanske är något stor på gummi spelar egentligen mindre roll - på semester och med kortärmat är det egentligen inget fel med lite stor klocka tycker jag.
Tror att jag kommer vara nöjd med min nuvarande kombo med WT och Speedmaster under lång tid framöver (famous last words?). Har dock fått mersmak på S&S så kanske kliar lite i köptarmen så småningom...
Avslutar med lite bildkavalkad