• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Saknar du bara den viktigaste Chronolink 😬
Nåja… Ser att det saknas en till…;-)
03551A5C-3623-4DC0-BC8B-82E7B1630ADF.jpeg
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Har lite svårt att få till rätt längd på min Chronolink. Tillverkades det någonsin en halvlänk eller passar en halvlänk från något annan länk?
 
Det är inte säkert att det blir bättre med kortning. Rundningen på bandet måste anpassas till handleden. De två mikrojusteringarna motsvarar inte helt kortning, svårt också att avgöra vilken sida som ska kortas så inte spänne/klocka hamnar snett.
Ta den till AD för råd.
Eller kolla själv väldigt noga. Kanske du kan värma/koka bandet och skapa bästa rundning för dina handleder (nån i denna tråd eller Breitling tråd har testat och det verkade gå bra)
Lycka till, och i värsta fall behöver du bara köpa nytt gummi om ditt blir för kort.
Blev en tur till Krons då jag hämtade ut en annan klocka. Han kortade bandet på ena sidan och det blev perfekt. Men bra råd låta någon kunnig se vart man ska korta, jag hade nog varit lite för osäker klippa bandet själv. Nu sitter klockan som en smäck 😁
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Worldtimer UTC låter ju bra men den visar mer fel än rätt under WORLD. London är rätt, Stockholm förstås. USA är rätt förutom Honolulu (märkligt!). Kairo och Beijing är fel. Inte kollat allt men man skall väl inte bry, tidigt ex med Bofors-modul och världen har ju ändrat sig sen dess. Saknar manual skall sägas men det lär väl inte hjälpa ?
9EF27A16-513B-4149-BEFC-39BB0C787546.jpeg
 

Stalrob

Cartier
Höjer, njure + höger fot!

Worldtimer UTC låter ju bra men den visar mer fel än rätt under WORLD. London är rätt, Stockholm förstås. USA är rätt förutom Honolulu (märkligt!). Kairo och Beijing är fel. Inte kollat allt men man skall väl inte bry, tidigt ex med Bofors-modul och världen har ju ändrat sig sen dess. Saknar manual skall sägas men det lär väl inte hjälpa ?
9EF27A16-513B-4149-BEFC-39BB0C787546.jpeg
Låter som ett problem med de som slutat med DST? Spekulerar bara.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Worldtimer UTC låter ju bra men den visar mer fel än rätt under WORLD. London är rätt, Stockholm förstås. USA är rätt förutom Honolulu (märkligt!). Kairo och Beijing är fel. Inte kollat allt men man skall väl inte bry, tidigt ex med Bofors-modul och världen har ju ändrat sig sen dess. Saknar manual skall sägas men det lär väl inte hjälpa ?
9EF27A16-513B-4149-BEFC-39BB0C787546.jpeg
Med start/stop kan du justera en timme.
 

UTCetter

Cartier
MOTO IN SUECIA
La prima parte

För uslingar som inte förstår kärlekens språk, så har jag drällt runt i Sverige med motorcykel.

Så här ser nu 25-klockan ut nu😎
20210724_200214.jpg

Tidagare med grått band
20210724_200711.jpg

Och gummi som inte heller...
20210724_200855.jpg

Med länk är den fin, läder från Hirsch, märkt Sjöö Sandström känns hittills bäst!
 
Senast ändrad:

HaVet71

Rolex
2-Faktor
MOTO IN SUECIA
La prima parte

För uslingar som inte förstår kärlekens språk, så har jag drällt runt i Sverige med motorcykel.

Så här ser nu 25-klockan ut nu😎
20210724_200214.jpg

Tidagare med grått band
20210724_200711.jpg

Och gummi som inte heller...
20210724_200855.jpg

Med länk är den fin, läder från Hirsch, märkt Sjöö Sandström känns hittills bäst!
Tänk vad en klocka kan bli helt olika med ett annorlunda armband
 
Topp