Nåja… Ser att det saknas en till…;-)Saknar du bara den viktigaste Chronolink![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nåja… Ser att det saknas en till…;-)Saknar du bara den viktigaste Chronolink![]()
Som sagt var en njure mot denNåja… Ser att det saknas en till…;-)
![]()
Höjer, njure + höger fot!Som sagt var en njure mot den![]()
Wow, grym samling du har därBörjan till en samling av S&S.![]()
Jag har en halvlänk på min. Behövdes för att få till storleken. Inte supersnyggt men storleken blev perfekt.Har lite svårt att få till rätt längd på min Chronolink. Tillverkades det någonsin en halvlänk eller passar en halvlänk från något annan länk?
Blev en tur till Krons då jag hämtade ut en annan klocka. Han kortade bandet på ena sidan och det blev perfekt. Men bra råd låta någon kunnig se vart man ska korta, jag hade nog varit lite för osäker klippa bandet själv. Nu sitter klockan som en smäckDet är inte säkert att det blir bättre med kortning. Rundningen på bandet måste anpassas till handleden. De två mikrojusteringarna motsvarar inte helt kortning, svårt också att avgöra vilken sida som ska kortas så inte spänne/klocka hamnar snett.
Ta den till AD för råd.
Eller kolla själv väldigt noga. Kanske du kan värma/koka bandet och skapa bästa rundning för dina handleder (nån i denna tråd eller Breitling tråd har testat och det verkade gå bra)
Lycka till, och i värsta fall behöver du bara köpa nytt gummi om ditt blir för kort.
Höjer, njure + höger fot!
Låter som ett problem med de som slutat med DST? Spekulerar bara.Worldtimer UTC låter ju bra men den visar mer fel än rätt under WORLD. London är rätt, Stockholm förstås. USA är rätt förutom Honolulu (märkligt!). Kairo och Beijing är fel. Inte kollat allt men man skall väl inte bry, tidigt ex med Bofors-modul och världen har ju ändrat sig sen dess. Saknar manual skall sägas men det lär väl inte hjälpa ?
![]()
Jo, men visst är det så. Får väl tro att den visade rätt när den var ny.Låter som ett problem med de som slutat med DST? Spekulerar bara.
Med start/stop kan du justera en timme.Worldtimer UTC låter ju bra men den visar mer fel än rätt under WORLD. London är rätt, Stockholm förstås. USA är rätt förutom Honolulu (märkligt!). Kairo och Beijing är fel. Inte kollat allt men man skall väl inte bry, tidigt ex med Bofors-modul och världen har ju ändrat sig sen dess. Saknar manual skall sägas men det lär väl inte hjälpa ?
![]()
Ja, på en del städer men inte alla. Den flyttar fram en timme och "d" tänds i displayen. Men klockan är nu 01:13 i Moskva och jag kan hoppa mellan 02:13 och 03:13 "d".Med start/stop kan du justera en timme.
Såg den! Blev lite sugen faktiskt, den silvriga tavlan är samma som din va? Synd med visarna bara…Om någon söker en Tonneau
Ser ut som sammaSåg den! Blev lite sugen faktiskt, den silvriga tavlan är samma som din va? Synd med visarna bara…
Nu har jag klippt så du har 5 likesMOTO IN SUECIA
La quinta parte, vuoi sentire la fine della storia?
Inte mycket i femte delen i sagan. Den sjätte delen i den här sagan berättas efter 5 likesläskigt eller hur
![]()
Bägge klockor snygga i sin enkelhetMOTO IN SUECIA
La quarta parte, La gelosia
Grannens klocka är alltid grönare!
![]()
Tänk vad en klocka kan bli helt olika med ett annorlunda armbandMOTO IN SUECIA
La prima parte
För uslingar som inte förstår kärlekens språk, så har jag drällt runt i Sverige med motorcykel.
Så här ser nu 25-klockan ut nu
![]()
Tidagare med grått band
![]()
Och gummi som inte heller...
![]()
Med länk är den fin, läder från Hirsch, märkt Sjöö Sandström känns hittills bäst!