• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTCetter

Cartier
7C5853B9-BA0A-48CD-8CB4-77740DF81A2A.jpeg


Har nu slitit ut gamla gummit, på bilden, och köpt nya på viklås som jag tycker är ännu bättre i kvalitet och passform än det gamla ✌🏻
Jag borde slagit till på den här... hellre lyss på den sträng som brast än aldrig spänna en båge😳
20191021_175615.jpg
 

Fadäsen

Cartier
Någon mer än jag som upplever den ursnygga silvertavlam på WT som svårläst i vissa ljus? Det tycker jag iaf men visst min syn är inte helt 100längre så det påverkar. Kanske skulle gått på den svartgråa ist för silver🧐 detta gör att inte när den så mycket som jag planerat och vill.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon mer än jag som upplever den ursnygga silvertavlam på WT som svårläst i vissa ljus? Det tycker jag iaf men visst min syn är inte helt 100längre så det påverkar. Kanske skulle gått på den svartgråa ist för silver🧐 detta gör att inte när den så mycket som jag planerat och vill.
Sjöö Sandström eller AD byter tavla åt dig för några tusen.
 
Någon som har förslag på vart man kan hitta enklare 20mm gummi eller läder armband till en ORC?

Är sugen på det breda originalarmbandet som fanns på extremmodellen, eller något liknande.

Typ som på denna bild (bilden visar bara en billig klocka på aliexpress):
Screen Shot 2021-08-03 at 00.51.43.png


Om någon har förslag är jag tacksam för länkar.

//GF
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som har förslag på vart man kan hitta enklare 20mm gummi eller läder armband till en ORC?

Är sugen på det breda originalarmbandet som fanns på extremmodellen, eller något liknande.

Typ som på denna bild (bilden visar bara en billig klocka på aliexpress):
Screen Shot 2021-08-03 at 00.51.43.png


Om någon har förslag är jag tacksam för länkar.

//GF
Sök efter bund så kommer du hitta banden som du har på bilden.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Någon som har förslag på vart man kan hitta enklare 20mm gummi eller läder armband till en ORC?

Är sugen på det breda originalarmbandet som fanns på extremmodellen, eller något liknande.

Typ som på denna bild (bilden visar bara en billig klocka på aliexpress):
Screen Shot 2021-08-03 at 00.51.43.png


Om någon har förslag är jag tacksam för länkar.

//GF
Tipsar om bundtråden.
 
Hej!
Jag har fått en störande släng av intresse för en SS UTC Extreme. Det kunde ju har kommit lägligare! Men, så är det väl inom detta intresset, slår ner som en blixt och ibland så har man tur och det är en relativt billig klocka man fastnar för (och fortsätter tycksnom efter den initiala förälskelsen) hehe..

Jag undrar om ni som har en UatC Extreme skulle vilja lägga upp lite bilder?

jag skulle särskilt uppskatta bilder på inte allt för grova handleder, så jag skulle kunna göra mig någon form av uppfattning om hur den "ungefär" skulle kunna komma att sitta.

Jag själv har ca 17.5 cm, (platta) handleder.

Hoppas på många trevliga bilder och lägger upp ett par bilder (stulna från internet) för wn trevligare trådstart!

Mvh Hela dagen

ss-utc-ext2-silver-steel.png
015230.png
ss-utc-ext2-silver-black.png
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Hej!
Jag har fått en störande släng av intresse för en SS UTC Extreme. Det kunde ju har kommit lägligare! Men, så är det väl inom detta intresset, slår ner som en blixt och ibland så har man tur och det är en relativt billig klocka man fastnar för (och fortsätter tycksnom efter den initiala förälskelsen) hehe..

Jag undrar om ni som har en UatC Extreme skulle vilja lägga upp lite bilder?

jag skulle särskilt uppskatta bilder på inte allt för grova handleder, så jag skulle kunna göra mig någon form av uppfattning om hur den "ungefär" skulle kunna komma att sitta.

Jag själv har ca 17.5 cm, (platta) handleder.

Hoppas på många trevliga bilder och lägger upp ett par bilder (stulna från internet) för wn trevligare trådstart!

Mvh Hela dagen

ss-utc-ext2-silver-steel.png
015230.png
ss-utc-ext2-silver-black.png
D833E1E2-B836-4852-9E8A-68788ED609F9.jpeg
297CC622-93F8-42DE-A2E0-13D8112209F0.jpeg
61D64C1C-4216-4573-9A62-12C554C56C9C.jpeg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Dwt såg ju inte alls illa ut! 👍 Hur och när använder du din SS, och i rotation med vad (om du är ok att svara på det)
Vad har du för size på handleden? Och vad mäter klockan lug to lug, vet du det?

Mvh
Om du kollar tillbaka i tråden så ser du att jag har en och annan SS…har själv bytt urtavla på min. Använder den till både bad och vardag. Har ungefär samma handled som dig skulle jag gissa på
 

UTCetter

Cartier
Hej!
Jag har fått en störande släng av intresse för en SS UTC Extreme. Det kunde ju har kommit lägligare! Men, så är det väl inom detta intresset, slår ner som en blixt och ibland så har man tur och det är en relativt billig klocka man fastnar för (och fortsätter tycksnom efter den initiala förälskelsen) hehe..

Jag undrar om ni som har en UatC Extreme skulle vilja lägga upp lite bilder?

jag skulle särskilt uppskatta bilder på inte allt för grova handleder, så jag skulle kunna göra mig någon form av uppfattning om hur den "ungefär" skulle kunna komma att sitta.

Jag själv har ca 17.5 cm, (platta) handleder.

Hoppas på många trevliga bilder och lägger upp ett par bilder (stulna från internet) för wn trevligare trådstart!

Mvh Hela dagen

ss-utc-ext2-silver-steel.png
015230.png
ss-utc-ext2-silver-black.png
Jag har den vita tavlan med länk och gummi (dina bilder 1 och 3 ovan). Den funkar fint med Natoband också.🙂
För mig sitter 18cm länk tight. Tycker det är lättare att jämföra med. Att mäta kring handled är inte lätt. 🧐
Den är stor för mig! Kul att ha en klocka i den storleken, men det räcker med en så många Breitling får stå på väntelista✋
Här är senaste inlägget med länken (Edit, det blev konstigt, lägger in bild på nytt)
20210804_094302.jpg
 
Senast ändrad:

UTCetter

Cartier
S&S har viftat med röda skynket och ropat Toro, Toro, Toro.
Barricello med flera är ju helt från vettet vid det här laget.
Tjurfäktning är ifrågasatt men att stressa upp klockentusiaster är tydligen helt ok på 2020talet, nån måste greppa🧯
"Landsort, Landsort, Landsort!
Vi vill ha den riktigt fort!"
 
Topp