• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fergi

Rolex
2-Faktor
C7BF00FF-7D26-4387-AEF2-40CF78B37628.jpeg
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Hej

hur ser det ut med dessa klockor, bra kvalite och håller värdet?

Är intresserad av Pippi edition, tycker urtavlan är fantastiskt vacker. 😍

Med vänlig hälsning,

J
kvaliteten är ypperlig enligt mig och deras kundservice är i världsklass.

Hur de håller värdet över tid tror jag det finns andra som kan svara bättre på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förtydligande av min prediction:
annualpaket.png

Kan inte riktigt släppa den där gröna Chronolink-tavlan. Du har verkligen fått till en helt perfekt nyans! Har haft planer på att foliera,lacka, eller på annat sätt göra en custom. men det blir problem med taveltrycket. Det skulle gå att modda om det var applicerade index att jobba runt, men om man ska trycka en ny logotyp själv blir det en förfalskning så det är inte ett alternativ.
 

Stalrob

Cartier
Snyggt. Det som skulle tala emot en sådan lösning är väl att kronan sitter vid 2 vilket gör att man får en annan vinkel mellan kronaxeln coh den lilla sekundvisaren jämför med standardverk (där man har 90 graders vinkel mellen kronaxel och sekundvisaren).
Rackarns! Men någon typ av 25-års hyllning till chronolinken tror jag fortsatt på 🤣

Off-center sub-seconds kan göras riktigt smakfullt också. Exempel fp journe

Kan inte riktigt släppa den där gröna Chronolink-tavlan. Du har verkligen fått till en helt perfekt nyans! Har haft planer på att foliera,lacka, eller på annat sätt göra en custom. men det blir problem med taveltrycket. Det skulle gå att modda om det var applicerade index att jobba runt, men om man ska trycka en ny logotyp själv blir det en förfalskning så det är inte ett alternativ.
Granskade ju din kollektion av tavlor och tänkte "hmm, ser inget grönt, grönt är fint"
Har inte heller sett det på någon annan chronolink, och grönt är ju ks-färger så kändes win-win-wim

Sedan stal jag ditt foto på en tavla och gjorde om också🤣👌
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Snyggt! Hur känns den på armen jämfört med typ bb36 och vad tycker du om gummit? Har ju kommit på att jag gillar klockor i den storleken väldigt mycket. Sen tycker jag WT36:an det riktigt schysst ut, men har lite svårt för PCL. Kör nästan alltid länk men skulle ju kunna ge gummi en chans. 🙂
Den sitter mer bekvämt för mig än BB36. WTn lägger sig tightare emot handleden medans jag upplevde att Tudorn med sin klossigare design svävade lite ovanför.
Jag har kört denna på länk en gång tidigare men tycker att den blir sportigare och mer komfortabel på gummi.
Passformen på gummit är även det riktigt bra med utrymme för ytterligare två microjusteringar.
5C1258AA-9D3D-4115-987A-C495A9D28A60.jpeg

B138E26B-599D-4EF8-B2AC-B70F01933F30.jpeg
4E7BE217-AA92-4663-930D-EC121EEF3050.jpeg

B8AD6946-C39F-4A17-82CA-3664C9E4B6AC.jpeg
1767E75F-6DBA-40A5-A68C-FA5077381A82.jpeg
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Den sitter mer bekvämt för mig än BB36. WTn lägger sig tightare emot handleden medans jag upplevde att Tudorn med sin klossigare design svävade lite ovanför.
Jag har kört denna på länk en gång tidigare men tycker att den blir sportigare och mer komfortabel på gummi.
Passformen på gummit är även det riktigt bra med utrymme för ytterligare två microjusteringar.
5C1258AA-9D3D-4115-987A-C495A9D28A60.jpeg

B138E26B-599D-4EF8-B2AC-B70F01933F30.jpeg
4E7BE217-AA92-4663-930D-EC121EEF3050.jpeg
Låter bra det! Tack så mycket för bilder och ditt omdöme! 🙏
 
Topp