Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska komma i november enligt SS när vi var hos dem i förra eller förrförra veckanMnjaha. Inom kort.![]()
Mnjaha. Inom kort.![]()
Spännande, man blir sugen!!Ska komma i november enligt SS när vi var hos dem i förra eller förrförra veckan![]()
Jag har fått urverken bytta i några stycken som krånglade men det var långt ifrån alla soprod verk som strulade.Hej S&S vänner! Har blivit uppmärksammad av en fellow KSare om att det byttes urverk i RSC, från Soprod till Selita, då det fanns problem. Har nu upptäckt att jag har en med just en Soprod som det ser ut. Har skickat mail till S&S förra veckan men fortfarande inte hört något, får nog ringa dem. Men är det någon här som har erfarenhet av detta bekymmer och vet mer om det hela, samt t o m fått urverket bytt? Tacksam för input![]()
Nu vet jag ju att den inte kommer se ut så här, (iom att de sa att de behåller bandinfästningen från version 1)
Men lekte lite mer i gimp för att jag hade tråkigt och försöker slipa mina redigeringsförmågor.
EDIT: dubbel, med å utan bandhorn'
Hehe, jag gillar inte kronskydd, på någon klocka, kan skydivern klara sig utan så kan denna detDu får nog klura på ett kronskydd också. Har svårt att tänka mig att seriös dykare utan det 2021...eller 22/23
Men när jag ser varianterna bredvid varandra är jag väldigt glad att man skippade bandhorn och höll kvar vid den ikoniska looken utan.
Läckert!Nu vet jag ju att den inte kommer se ut så här, (iom att de sa att de behåller bandinfästningen från version 1)
Men lekte lite mer i gimp för att jag hade tråkigt och försöker slipa mina redigeringsförmågor.
EDIT: Saturationdykare? Vatusan heter dessa
![]()
Hehe, jag gillar inte kronskydd, på någon klocka, kan skydivern klara sig utan så kan denna detmen jag förstår att det är bra grejer.
Absolut, jag har lite svårt att släppa att man inte kan köra vilka band man vill dock, bitter som man ärlever ett litet hopp inom mig om att de löser det likt typ seiko tuna.
La in en 3e modell på bilden, vad tusan heter den stilen nu igen?
Så är det ju! En inre roterande vridringVet inte om super compressor är vad du menar?
Stark start!Tänkte jag skulle köra en ”Sjöö Sandström-vecka”, där jag varje dag kör olika klockor för att visa mångfalden av klockor..
Nr 1 måndag
![]()
Aldrig tänkt på det heller!Är ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och kände en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.
![]()
![]()
Bezeltriangeln och 12-indexen bildar tillsammans timglasdelen på ss-logan.
Uppskattar verkligen såna grejer.
Jag kan inte vara den enda som missat det?!
Tycker att det helt klart fungerar, men föredrar nog ändå orginallänken. Mycket snyggare än vad jag skulle ha förväntat mig på förhand! Kul med lite variationHade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Variation förnöjerHade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Galet bra! Nu längtar man ju direkt inte mindreÄr ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och fick en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.
![]()
![]()
Riktigt snyggt tycker jag! Vart har du köpt länken?Hade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
byt ut 11 och 1 med två S, således behöver man bara trycka texten men loggan blir integrerad i klockanNu vet jag ju att den inte kommer se ut så här, (iom att de sa att de behåller bandinfästningen från version 1)
EDIT: Saturationdykare? Vatusan heter dessa.
Super compressor var det visst!
![]()
Tack! Läder och länkpaket på tradera. Har för mig dessa annars brukar vara rätt så dyra.Riktigt snyggt tycker jag! Vart har du köpt länken?
Just denna hade jag sett, men jag minns att jag blev eld och lågor när jag upptäckte att wt-gummit har präglade timglas. Visade för min ointresserade fru typ sju gånger.Är ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och fick en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.
![]()
![]()
Ser riktigt bra ut! Tror @RicVin har kört chrono på mesh innan. Gillade det då, gillar det nuHade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Misstänker att det är detta från StaibTack! Läder och länkpaket på tradera. Har för mig dessa annars brukar vara rätt så dyra.
Väldigt likt så inte helt omöjligt.Misstänker att det är detta från Staibhttps://www.bracelets-for-watches.com/en/watch-strap-milanaise-mesh-staib-2784-20725apl-matt_2658
Stämmer!! Var ett tag sen men kanske är dags igen…Just denna hade jag sett, men jag minns att jag blev eld och lågor när jag upptäckte att wt-gummit har präglade timglas. Visade för min ointresserade fru typ sju gånger.
Ser riktigt bra ut! Tror @RicVin har kört chrono på mesh innan. Gillade det då, gillar det nu
Ser bra ut!Stämmer!! Var ett tag sen men kanske är dags igen…
![]()
![]()
Tycker den meshen ser lite för grov ut, den hade passat bättre på en stor dykare (speciellt röret som går mellan bandhornen, det tar nästan i boetten, kanske är perspektivet som lurar lite dock)Hade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan du inte photoshopa ett mesh till min Landsort?!?Tycker den meshen ser lite för grov ut, den hade passat bättre på en stor dykare (speciellt röret som går mellan bandhornen, det tar nästan i boetten, kanske är perspektivet som lurar lite dock)
Snygga bilder och diggar looken dock! Men skulle kanske varit ett nättare mesh.
Men å andra sidan kommer det från en person som testar chronolinken på nato, och Photoshoppar landsorten i besatthet![]()