• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mnjaha. Inom kort.
IMG_20211107_211544.jpg

Hej S&S vänner! Har blivit uppmärksammad av en fellow KSare om att det byttes urverk i RSC, från Soprod till Selita, då det fanns problem. Har nu upptäckt att jag har en med just en Soprod som det ser ut. Har skickat mail till S&S förra veckan men fortfarande inte hört något, får nog ringa dem. Men är det någon här som har erfarenhet av detta bekymmer och vet mer om det hela, samt t o m fått urverket bytt? Tacksam för input 😀🙏

Hej S&S vänner! Har blivit uppmärksammad av en fellow KSare om att det byttes urverk i RSC, från Soprod till Selita, då det fanns problem. Har nu upptäckt att jag har en med just en Soprod som det ser ut. Har skickat mail till S&S förra veckan men fortfarande inte hört något, får nog ringa dem. Men är det någon här som har erfarenhet av detta bekymmer och vet mer om det hela, samt t o m fått urverket bytt? Tacksam för input 😀🙏
Jag har fått urverken bytta i några stycken som krånglade men det var långt ifrån alla soprod verk som strulade.

Nu vet jag ju att den inte kommer se ut så här, (iom att de sa att de behåller bandinfästningen från version 1)
Men lekte lite mer i gimp för att jag hade tråkigt och försöker slipa mina redigeringsförmågor.
EDIT: dubbel, med å utan bandhorn'
EDIT: Saturationdykare? Vatusan heter dessa.
Super compressor var det visst!
landsortskiss.jpg

Senast ändrad:
Nu vet jag ju att den inte kommer se ut så här, (iom att de sa att de behåller bandinfästningen från version 1)
Men lekte lite mer i gimp för att jag hade tråkigt och försöker slipa mina redigeringsförmågor.

Du får nog klura på ett kronskydd också. Har svårt att tänka mig att seriös dykare utan det 2021...eller 22/23 :)

Men när jag ser varianterna bredvid varandra är jag väldigt glad att man skippade bandhorn och höll kvar vid den ikoniska looken utan.

Du får nog klura på ett kronskydd också. Har svårt att tänka mig att seriös dykare utan det 2021...eller 22/23 :)

Men när jag ser varianterna bredvid varandra är jag väldigt glad att man skippade bandhorn och höll kvar vid den ikoniska looken utan.
Hehe, jag gillar inte kronskydd, på någon klocka, kan skydivern klara sig utan så kan denna det❤️ men jag förstår att det är bra grejer.

Absolut, jag har lite svårt att släppa att man inte kan köra vilka band man vill dock, bitter som man är🤣 lever ett litet hopp inom mig om att de löser det likt typ seiko tuna. 🔥

La in en 3e modell på bilden, vad tusan heter den stilen nu igen?

EDIT: Saturationdykare? Vatusan heter dessa
landsortskiss.jpg
Läckert! 😍 Kul att drömma lite. Och bra jobbat med redigeringen 👏🏼👏🏼

Är det den sista längst till du tänker är en för mättnadsdyk (saturation dive)? Hade vart coolt med en sån version faktiskt!

Hehe, jag gillar inte kronskydd, på någon klocka, kan skydivern klara sig utan så kan denna det❤️ men jag förstår att det är bra grejer.

Absolut, jag har lite svårt att släppa att man inte kan köra vilka band man vill dock, bitter som man är🤣 lever ett litet hopp inom mig om att de löser det likt typ seiko tuna. 🔥

La in en 3e modell på bilden, vad tusan heter den stilen nu igen?

Vet inte om super compressor är vad du menar?

Är ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och fick en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.

IMG_20211108_235540.jpg IMG_20211108_235449.jpg

Bezeltriangeln och 12-indexen bildar tillsammans timglasdelen på ss-logan.

Uppskattar verkligen såna grejer.
Jag kan inte vara den enda som missat det?!

Senast ändrad:
Är ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och kände en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.

Aldrig tänkt på det heller! 😅

Hade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?

52411125-1497-4AD7-AFCF-D5C7AB1D44FC.jpeg
A63F6418-C46C-409D-847C-2895CFC7B7CE.jpeg
C4805662-3DD4-4B68-9CF4-10805211A592.jpeg
4AF8CD82-31D3-4037-8A84-5219F2896E8F.jpeg
Tycker att det helt klart fungerar, men föredrar nog ändå orginallänken. Mycket snyggare än vad jag skulle ha förväntat mig på förhand! Kul med lite variation🙂

Är ett decennium sen på bollen, så fullt möjligt att alla redan sett det, men gjorde just en för mig ny upptäckt på designen av (gamla) landsorten och fick en okontrollerbar känsla av att behöva dela med mig.

Galet bra! Nu längtar man ju direkt inte mindre :cigar:

EDIT: Saturationdykare? Vatusan heter dessa.
Super compressor var det visst!
landsortskiss.jpg
byt ut 11 och 1 med två S, således behöver man bara trycka texten men loggan blir integrerad i klockan 🤔

Just denna hade jag sett, men jag minns att jag blev eld och lågor när jag upptäckte att wt-gummit har präglade timglas. Visade för min ointresserade fru typ sju gånger.
Hade aldrig en tanke på mesh på en RS chrono tills jag av en ren tillfällighet kastade på detta av lite högre kvalitet. Måste erkänna att jag personligen tycker att det sitter förvånansvärt snyggt! Vad tycker panelen?

Ser riktigt bra ut! Tror @RicVin har kört chrono på mesh innan. Gillade det då, gillar det nu

Just denna hade jag sett, men jag minns att jag blev eld och lågor när jag upptäckte att wt-gummit har präglade timglas. Visade för min ointresserade fru typ sju gånger.

Ser riktigt bra ut! Tror @RicVin har kört chrono på mesh innan. Gillade det då, gillar det nu
Stämmer!! Var ett tag sen men kanske är dags igen…
3EED5DAC-6D4E-44CB-B2DB-2762A8D5C798.jpeg
6AA7E107-B4C0-4126-BE0C-6FD7CEE978E5.jpeg

Tycker den meshen ser lite för grov ut, den hade passat bättre på en stor dykare (speciellt röret som går mellan bandhornen, det tar nästan i boetten, kanske är perspektivet som lurar lite dock)

Snygga bilder och diggar looken dock! Men skulle kanske varit ett nättare mesh.

Men å andra sidan kommer det från en person som testar chronolinken på nato, och Photoshoppar landsorten i besatthet 👌😂

Tycker den meshen ser lite för grov ut, den hade passat bättre på en stor dykare (speciellt röret som går mellan bandhornen, det tar nästan i boetten, kanske är perspektivet som lurar lite dock)

Snygga bilder och diggar looken dock! Men skulle kanske varit ett nättare mesh.

Men å andra sidan kommer det från en person som testar chronolinken på nato, och Photoshoppar landsorten i besatthet 👌😂
Kan du inte photoshopa ett mesh till min Landsort?!? 😍😍😍

Tillbaka
Topp