• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan du inte photoshopa ett mesh till min Landsort?!? 😍😍😍
landsortmesh.jpg

Edit: den kombon gillade jag!

Senast ändrad:
Stort tack till @ERIKSON URHANDEL som fixade fram en länk. 👍 Snabbt, smidigt och bra pris!
Nu en fråga bara, åt vilket håll har ni era länkar? 😳
PXL_20211102_144227331.jpg

Se nedan, åtminstone jag har "vänt" på länken så att jag kan knäppa upp den med samma grepp som de utan överskjutande s&s märke. Påtagning blir lite tvärsom istället.
Så, svaret är att det som passar dig är bäst🤫
Gosklocka! Till slut🙂
20210322_211538.jpg

Den här har gömt sig lite, brunbandet borde varit som "fodralet". Stålbandet är snyggt men satt inte skönt. Till slut vände jag på länken så den öppnas åt det håll jag är van vid. Och två tre-kvarts bitar byttes mot hela länbitar. Riktigt go passform och OWG i två veckor, nytt personligt rekord🙉🍾

Borde funka. Bor du kring Stockholm så säg till om du vill testa.
Jag skulle gärna se en ORC, så det är win-win🙂
Bor i Göteborg! Har en länk på ingång som suttit på ORC så kan testa om ett tag på min RSC :) Tänkte om någon visste bara.

Har även en ORC liggande men den sitter på coola originalbandet som den haft sedan den tilldelades besättningsman i Volvo Ocean Race :) En av de första i första upplagan.

Kan mycket väl bli något jag kommer att få ångra längre fram, men nåja. Tänkte helt enkelt lite sådär wild and crazy kolla om det finns någon i Stockholms området som har något kul vintage i 20-25 klassen att flippa mot denna? Gärna större klockor och kronografer är jag ytterst svag för. Egentligen inte rätt forum men tänker att S&S folket får denna heads-up ändå.

EFE8855E-EECA-4B80-B6F6-70A2A5F3D589.jpeg

Länge funderats på hur Chronographen skulle se ut med lite lodrätare rehaut (som på övriga modeller i royal steel kollektionen), och när jag ändå är igång å photoshoppar höger och vänster så tänkte jag väl att jag testar det också.

metod: klippte ur urtavlan plus 4 pixlar åt vardera håll av rehauten för att få med reflektionen av index på rehauten och behöll 1:1 storlek på det, scalade sedan ner boetten med 94ish%
quickmath, då borde den landa på 39.48mm, med en bandbredd på 18.8mm enligt denna visualisernig. identiskt (om än oidentifierat) mått på tavla å visare.
sen har jag ju dock ingen koll på om urverket skulle få plats.

resultat:
mindrerehaut.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp