Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
alla goda ting är tre.Chansen dök upp och då högg man som en kobra..
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu tänker ni, har idioten 2 Chronolink..nej då han har 3 stycken
![]()
Tjoa till om du plötsligt känner dig lite nöjd med 2st ChronolinkVar ”tvungen” att ta en bild på samlingen (exkluderat frugan SS) som den ser ut nu..
![]()
Kanske behöver 4Tjoa till om du plötsligt känner dig lite nöjd med 2st Chronolink![]()
Chansen dök upp och då högg man som en kobra..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nyfiken! Varför inte?Kul, men trodde inte den var till salu. Hoppas verkligen inte att du splittar tavlan från klockan nu![]()
Nyfiken! Varför inte?
Tanken är inte att separera men är ”vi” säkra på att den gjordes för DI?För att det är en unik klocka tillverkad i ett enda ex för ett jubiluem för Dagens Industri.
Man får naturligtvis göra vad man vill med det man äger, men det vore väldigt synd om klocka och tavla separerades.
Tanken är inte att separera men är ”vi” säkra på att den gjordes för DI?
Tanken är inte att separera men är ”vi” säkra på att den gjordes för DI?
Har denna med klockan![]()
Bild från Kaplans auktion, källa: https://www.kaplans.se/en/auktioner/3453/vara/1485950
Vänligen,
Martin
Edit: Var lite snabb, i mitt huvud var frågan om tavlan är gjord i ett exemplar och inte till just Di.
Var kommer alla dina chanser ifrån?Chansen dök upp och då högg man som en kobra..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Två är en för liteChansen dök upp och då högg man som en kobra..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är sedan gammaltTvå är en för lite![]()
Vilket proffsigt märke vi har i @Sjöö SandströmKontaktade Sjöö Sandström då jag inte hade någon halvlänk till min RSC36 och inte fick till passformen riktigt. Fick snabbt svar att de ordnade det och idag fick jag hem den, nu sitter den perfekt
STORT TACK @Sjöö Sandström för fantastisk service!
![]()
Jag har tappat bollen härKul, men trodde inte den var till salu. Hoppas verkligen inte att du splittar tavlan från klockan nu![]()
Jag har tappat bollen här
Vad menas med att man separerar tavlan och klockan?
Känns som ni pratar om något standard förfarande. Men jag greppar inte riktigt vad det innebär och varför? SorryExplainer please
Word.Chronolinken har väldigt många varianter på tavlor, se exempel på bild, som är tillverkade i varierande antal. Den helrosa däremot är tillverkad i 1 ex till Dagens Industris 30-årsjubileum.
Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och de är möjligt att jag är ensam om min åsiktMen min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.
![]()
Tack för genomgående förklaring och bild material, då blev jag lite klokare ikvällChronolinken har väldigt många varianter på tavlor, se exempel på bild, som är tillverkade i varierande antal. Den helrosa däremot är tillverkad i 1 ex till Dagens Industris 30-årsjubileum.
Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och de är möjligt att jag är ensam om min åsiktMen min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.
![]()
Då är det inte min klocka för den är från 1998 så går ej ihop med 1996 enligt denna text
Då är det inte min klocka för den är från 1998 så går ej ihop med 1996 enligt denna text
Pingar in Richard då eftersom du inte vill tro mig. I infon från Kaplans står det också att det är DI-klockan. Du har väl certet till, vilket år står det på det?
@ERIKSON URHANDEL
Edit: Kanske att den inte är tillverkad till 30-årsjubileumet, men att det är DI-klockan och gjort i ett ex är jag säker på. Daniel som tidigare jobbade på Erikson och är en av de tidigare ägarna har bekräftat för mig i samtal att det är just den klockan.
Sedan kan du vara lugn, har inga planer på att separera denna klocka som jag gjort med andraChronolinken har väldigt många varianter på tavlor, se exempel på bild, som är tillverkade i varierande antal. Den helrosa däremot är tillverkad i 1 ex till Dagens Industris 30-årsjubileum.
Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och det är möjligt att jag är ensam om min åsiktMen min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.
![]()