• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chansen dök upp och då högg man som en kobra..
9D2F0D9B-ECB8-4233-A826-6700F9E7DC0B.jpeg
648F9A47-BD16-4D30-92F8-AABA100A3219.jpeg
7165B3BC-C6EF-4DBF-8C48-41DFFB4D0471.jpeg
4DEBAA53-2E2D-42C5-B8BC-9D53A760575C.jpeg

Nu tänker ni, har idioten 2 Chronolink..nej då han har 3 stycken😂😂

B52014DF-722B-49CA-8A69-09F82B55FA64.jpeg

Jag har tappat bollen här 🤦😅
Vad menas med att man separerar tavlan och klockan?
Känns som ni pratar om något standard förfarande. Men jag greppar inte riktigt vad det innebär och varför? Sorry 😂 Explainer please

Chronolinken har väldigt många varianter på tavlor, se exempel på bild, som är tillverkade i varierande antal. Den helrosa däremot är tillverkad i 1 ex till Dagens Industris 30-årsjubileum.

Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och det är möjligt att jag är ensam om min åsikt :) Men min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.

C5D7607C-1BFE-43AA-BDBA-929F44CBCF5B.jpg

Chronolinken har väldigt många varianter på tavlor, se exempel på bild, som är tillverkade i varierande antal. Den helrosa däremot är tillverkad i 1 ex till Dagens Industris 30-årsjubileum.

Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och de är möjligt att jag är ensam om min åsikt :) Men min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.

Word.

Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och de är möjligt att jag är ensam om min åsikt :) Men min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.

Tack för genomgående förklaring och bild material, då blev jag lite klokare ikväll 🙏😊
Ja alltså, det handlar om ett riktigt tavelbyte där...Man kan ju byta tavla på sin DD eller Восток men det är ju inget jag personligen gör, tavlan går ju med klockan för egen del. Kanske en bezel på sin höjd ☺

Men är det en mer utbredd tradition att byta tavla på just chronolinken om du jämför med andra tillverkare? 😃

Då är det inte min klocka för den är från 1998 så går ej ihop med 1996 enligt denna text

Pingar in Richard då eftersom du inte vill tro mig. I infon från Kaplans står det också att det är DI-klockan. Du har väl certet till, vilket år står det på det?

@ERIKSON URHANDEL

Edit: Kanske att den inte är tillverkad till 30-årsjubileumet, men att det är DI-klockan och gjort i ett ex är jag säker på. Daniel som tidigare jobbade på Erikson och är en av de tidigare ägarna har bekräftat för mig i samtal att det är just den klockan.

Senast ändrad:
Pingar in Richard då eftersom du inte vill tro mig. I infon från Kaplans står det också att det är DI-klockan. Du har väl certet till, vilket år står det på det?

@ERIKSON URHANDEL

Edit: Kanske att den inte är tillverkad till 30-årsjubileumet, men att det är DI-klockan och gjort i ett ex är jag säker på. Daniel som tidigare jobbade på Erikson och är en av de tidigare ägarna har bekräftat för mig i samtal att det är just den klockan.
89751F4E-B0DA-4F33-B6D2-B4E643177F2E.jpeg

1998 enligt certifikat

AD122857-54E8-4997-B1BE-45274E4C6842.jpeg

Sedan stämmer det som du säger att det är en ”one-of”. Men får gärna fulla storyn,

Och som jag skrivit tidigare, den som äger klockan gör naturligtvis som den vill och det är möjligt att jag är ensam om min åsikt :) Men min poäng är att det skulle vara tråkigt att separera tavla och klocka då det är den enda unika Sjöö & Sandström-klockan som finns, och efter en delning kommer det aldrig gå att få tillbaka den till original.

Sedan kan du vara lugn, har inga planer på att separera denna klocka som jag gjort med andra😬. Älskar ditt engagemang 💪

Tillbaka
Topp