Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dags att ta tag i klockintresset igen sommar legat lite i dvala. Grymt sugen på en SS. Haft ett gäng tidigare och står lite i kvalen nu mellan Skydiver och Chrono.
Nån som vill hjälpa mig att avgöra?![]()
Jo, koll på vad som finns ute.Avslutad - Sjöö Sandström UTC Skydiver (kom med förslag på byten)
Då annat hägrar säljer jag nu min Skydiver från 2015, i riktigt bra skick och med nytt batteri och trycktest från början av 2021. Kommer fullset inklusive orginal gummi och aftermarket mesh och textil band. Jag och klockan finns i Stockholm och eventuell frakt osv kan vi diskutera 😊klocksnack.se
Kan bara säga wow, finns så många läckra tavlor till ChronolinkenTrevlig första advent
Två bilder, olika perspektiv.
![]()
![]()
Otroligt fin! Man blir ju inte direkt mindre sugen nu..Trevlig #SjööSandströmSöndag
tycker jag! Klocka som gnäller och påstår att en Landsort hade varit bättre. Fick ta i lite med att detta är vad Sjöö&Sandström sķickar. Så det är bara att göra jobbet
![]()
Stort grattisÄntligen en Worldtimer igen! Blev en sprillans - vit som synes
Känns fantastiskt!
Fortsatt trevlig söndag!
![]()
Stort tack! Känns kanon med en Sjöö Sandström igenStort grattis![]()
Mnjaha, så imorgon!Ska komma i november enligt SS när vi var hos dem i förra eller förrförra veckan![]()
Högafflarna redo på ringvägen annars?Mnjaha, så imorgon!
Jag har en Jubilee Steel på läder och köpte den med ungefär samma grundtankar som du har, enkel och trevlig dressklocka och den fyller fortfarande den funktionen för mig efter ett två års ägande. Tycker det är lite konstigt att den inte finns synlig på Sjöö Sandströms hemsida?Jag skrev i tråden för någon dag sen om att jag är sugen på en Royal Steel.
När jag kollade lite mer så ser jag att det finns en modell som heter Jubilee Steel.
Jag är egentligen främst ute efter en enkel klocka som ser fin ut och passar med de flesta outfits, huruvida det är quartz eller automat spelar ingen större roll och då känns Jubilee Steel som ett rätt bra alternativ med tanke på den modesta prislappen.
Jag verkar dock inte kunna hitta så mkt info om klockan. Är det någon som äger en sådan eller har erfarenhet?
![]()
Hade den varit 41mm såOm någon är sugen på min WT36 så får ni gärna komma med bud. Behöver frigöra lite pengar till ett annat köp
![]()
Kul att höra att den håller måttetJag har en Jubilee Steel på läder och köpte den med ungefär samma grundtankar som du har, enkel och trevlig dressklocka och den fyller fortfarande den funktionen för mig efter ett två års ägande. Tycker det är lite konstigt att den inte finns synlig på Sjöö Sandströms hemsida?
Om du finns i Stockholm så såg jag i förra veckan att Klockmaster Globen har den i butiken.
Tycker den tavlan är riktigt bra. Otroligt fin och skiftar verkligen i ljusetTog en bild tidigare idag. Men glömde ladda upp. Oerhört smakfull sunburst i den grå.![]()
Saknar orange tavla och lite rsc lookOm någon är sugen på min WT36 så får ni gärna komma med bud. Behöver frigöra lite pengar till ett annat köp
![]()
Typ något i den här stilen?Saknar orange tavla och lite rsc look![]()
Nu saknar jag ju min vita! Till och med samma tröja på bild!Tycker den tavlan är riktigt bra. Otroligt fin och skiftar verkligen i ljuset
Kan ju inte vara sämre än att också ladda upp en Sjöö-Volvo-bild
![]()
Typ något i den här stilen?
![]()
Eller såhär?Eller så här…???
![]()