• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

E8C411BB-39E1-49A9-83C4-73639948D953.jpeg

Dags att ta tag i klockintresset igen sommar legat lite i dvala. Grymt sugen på en SS. Haft ett gäng tidigare och står lite i kvalen nu mellan Skydiver och Chrono.

Nån som vill hjälpa mig att avgöra? 😁

Jo, koll på vad som finns ute. 😁 Var mer ute efter anledningen som knuffar mig åt nåt håll i valet. ☺️

Jag skrev i tråden för någon dag sen om att jag är sugen på en Royal Steel.

När jag kollade lite mer så ser jag att det finns en modell som heter Jubilee Steel.
Jag är egentligen främst ute efter en enkel klocka som ser fin ut och passar med de flesta outfits, huruvida det är quartz eller automat spelar ingen större roll och då känns Jubilee Steel som ett rätt bra alternativ med tanke på den modesta prislappen.

Jag verkar dock inte kunna hitta så mkt info om klockan. Är det någon som äger en sådan eller har erfarenhet?

f019009_b2b.jpg

Jag skrev i tråden för någon dag sen om att jag är sugen på en Royal Steel.

När jag kollade lite mer så ser jag att det finns en modell som heter Jubilee Steel.
Jag är egentligen främst ute efter en enkel klocka som ser fin ut och passar med de flesta outfits, huruvida det är quartz eller automat spelar ingen större roll och då känns Jubilee Steel som ett rätt bra alternativ med tanke på den modesta prislappen.

Jag verkar dock inte kunna hitta så mkt info om klockan. Är det någon som äger en sådan eller har erfarenhet?

f019009_b2b.jpg
Jag har en Jubilee Steel på läder och köpte den med ungefär samma grundtankar som du har, enkel och trevlig dressklocka och den fyller fortfarande den funktionen för mig efter ett två års ägande. Tycker det är lite konstigt att den inte finns synlig på Sjöö Sandströms hemsida?
Om du finns i Stockholm så såg jag i förra veckan att Klockmaster Globen har den i butiken.

Jag har en Jubilee Steel på läder och köpte den med ungefär samma grundtankar som du har, enkel och trevlig dressklocka och den fyller fortfarande den funktionen för mig efter ett två års ägande. Tycker det är lite konstigt att den inte finns synlig på Sjöö Sandströms hemsida?
Om du finns i Stockholm så såg jag i förra veckan att Klockmaster Globen har den i butiken.
Kul att höra att den håller måttet :)
Jag bor inte i Sthlm men ska dit nästa vecka, får försöka ta mig dit och klämma lite. Tack för tipset!

Tillbaka
Topp