Du har varit inne och svingat i tråden tidigare med samma agenda och du fick inte så mycket medhåll då heller.
Det har noll och ingenting med jante att göra, (för övrigt en av de mer trötta sakerna att påstå i en diskussion), och med tanke på att jag verkligen har skin in the game är det enkelt att avfärda sådana tramspåståenden. Ingen är heller sur och ingen hade reagerat på ett pris runt 30-35. Nu pratar vi 56.000sek vilket ingen Chronolink varit i närheten av tidigare. Naturligtvis reagerar folk, samma hade hänt i precis varenda märkestråd och jag kan lova att inte i någon hade konsensus varit att det nu var en ny prisnivå utan det hade diskuterats och spekulerats vad som hade hänt.
Men jag ställer samma frågor till dig som
@HaVet71 har fått men inte svarar på:
1. Skulle du rekommendera en vän att köpa en Chronolink för +50´
2. Om det kommer in en newbie i tråden och frågar om relevant pris på en Chronolink, hänvisar du då till Kaplans och säger att de ska ligga runt 50´?
Prova att ställa samma fråga till ägare av Tag Heuer, Oris, Longines, Breitling, Tissot m.fl. De flesta med en sund inställnig till den här hobbyn skulle nog svara att det är vad det är och att man får räkna med en värdeminskning så väldigt oklart vad din poäng är. Det är ingen universell sanningsformel att en klocka ökar i pris enbart på grund av tid även om den är tämligen unik och inte tillveras längre.