• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska ni fortsätta ordboxas så gör det via PM.

kan vi få ha en tråd på ks som inte spårar ur fullständigt?

Jag tycker att det är en diskussion som hör hemma i tråden, men jag inser också att det tyvärr spårat.

Lämnar diskussionen och kan konstatera att jag är glad och nöjd att jag inte är en nybörjare på klockor och har Bukowski till kompis. Så där, en sista liten jabb i njurtrakten 🌻🥊

Jag tar rygg på @HaVet71 istället i en fråga där vi kan hitta samsyn, spänningen i dagens släpp av den nya Skydivern! :)

Hittade ett utdrag som jag fastnade för på en arkiverad sida av sjoosandstrom.se

"Casing - The name Royal Steel has its reason to be: Sandvik supplies the royal steel. The especially manufactured extra high alloy steel (Bioline 316 LVM), the material of the casing, is also used for implants in surgery. The bottom is made of Titanium and bears a distinctive, strong relief. The casing has a height of 15.45 millimeter. As a comparison: The height of a Alain Silberstein Bauhaus Chronograph has a height of 15.40 mm. The upper part of the casing, where a manual work ticks his way, has a height of 6.7 mm and overall diameter 40 mm. Weight with leatherstrap and clasp: 84 gram. According to manufacturers, the watch is water resistant to a depth of 50 meters.
Casing: 30 out of 30 points"

Används fortfarande svenskt stål, hittar inget om det, men kanske är blind? Tänkte när serien ändå heter Royal Steel än idag.

Jag tycker att det är en diskussion som hör hemma i tråden, men jag inser också att det tyvärr spårat.

Lämnar diskussionen och kan konstatera att jag är glad och nöjd att jag inte är en nybörjare på klockor och har Bukowski till kompis. Så där, en sista liten jabb i njurtrakten 🌻🥊

Jag tar rygg på @HaVet71 istället i en fråga där vi kan hitta samsyn, spänningen i dagens släpp av den nya Skydivern! :)
ja idag är en glädjens dag iom släppet av skydivern, spännande värre.

Hittade ett utdrag som jag fastnade för på en arkiverad sida av sjoosandstrom.se

"Casing - The name Royal Steel has its reason to be: Sandvik supplies the royal steel. The especially manufactured extra high alloy steel (Bioline 316 LVM), the material of the casing, is also used for implants in surgery. The bottom is made of Titanium and bears a distinctive, strong relief. The casing has a height of 15.45 millimeter. As a comparison: The height of a Alain Silberstein Bauhaus Chronograph has a height of 15.40 mm. The upper part of the casing, where a manual work ticks his way, has a height of 6.7 mm and overall diameter 40 mm. Weight with leatherstrap and clasp: 84 gram. According to manufacturers, the watch is water resistant to a depth of 50 meters.
Casing: 30 out of 30 points"

Används fortfarande svenskt stål, hittar inget om det, men kanske är blind? Tänkte när serien ändå heter Royal Steel än idag.
tror inte att de använder sig enbart av svenskt stål idag.

tror inte att de använder sig enbart av svenskt stål idag.
- Håller med eftersom förmodligen inget på klockan tillverkas i Sverige. 316L är ett av de vanligaste sk rostfria stålen och idag är det nog Kina som tillverkar de största volymerna. Kilopriset ligger runt 20 kr oavsett tillverkningsland, så det är ju ingen kostnad som direkt påverkar slutpriset på klockan. Dessutom har ju priset på klockor mycket lite med tillverkningskostnaden att göra.
Bara några allmänna funderingar …

Nu gör vi som kungen och ”vänder blad”. Idag är fokus på nya släppet såklart!
Älskar verkligen den här tavlan😍
BE532F61-3386-40A0-8827-DE50C14DA628.jpeg

En nyfiken fråga till er som har så många extra tavlor :) Byter ni tavla själva eller lämnar ni in till urmakare varje gång? Hade ju varit riktigt kul om någon tillverkare lyckades skapa en klocka där det går att byta tavla lika lätt som det går att byta läderband med quick-release :D

Senast ändrad:
Nu finns det mer info, snyggaste Skydivern hittills enligt mig!

Nu finns det mer info, snyggaste Skydivern hittills enligt mig!
Titan, DLC samt färgerna gillar jag.

Limited Edition, Swedish Air Force och Gripen tycker jag är mindre bra.

Tillbaka
Topp