• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag var lite orolig att den skulle vara för stor. Men den känns riktigt bra. Som en lite sportigare vardagsklocka kommer den att bli perfekt 🤩👍

2B4881CE-F6A6-4CC0-BF2B-902EEF948D5B.jpeg

BE018C8C-494C-482C-8A95-6AE1AE9A1CE8.jpeg

@Sjöö Sandström Har ni möjlighet att kika i skräpposten i er mail, skulle tro att mina mail har hamnat där eftersom ni inte svarat på mitt mail från den 5/12 (och påminnelse 13/12). Tack!
Vad är det du har mailat om? Jag frågade personen som har koll på den mailen, men det verkar inte som om det fanns något där. Skicka till [email protected] så ser jag till att vi svarar med vändande mail. Sorry!

Vad är det du har mailat om? Jag frågade personen som har koll på den mailen, men det verkar inte som om det fanns något där. Skicka till [email protected] så ser jag till att vi svarar med vändande mail. Sorry!
Det gäller några länkbitar, vi har snackats i telefon om det också och jag har svarat på ert mail, jag testar igen och hoppas det kommer fram. :)

Vänner, vet att det här har avhandlats tidigare men tänkte fråga ändå - hur ser man ifall man har ”nya” verket i sin Worldtimer? Visst bytte man till Selitta från Soprod, eller var det tvärtom?

Min går minus, har tappat 11 sekunder sedan jag ställde den mot Fröken Ur igår. Det har inte justerats över tid heller.

Efter snart fyra veckor igång sedan köpet har den bara gått minus, innan jag ställde den igår hade den tappat ett par minuter. Vad tror ni? 🧐
15E91E75-5421-42D7-8C7C-2F7D70AF82C2.jpeg

Vänner, vet att det här har avhandlats tidigare men tänkte fråga ändå - hur ser man ifall man har ”nya” verket i sin Worldtimer? Visst bytte man till Selitta från Soprod, eller var det tvärtom?

Min går minus, har tappat 11 sekunder sedan jag ställde den mot Fröken Ur igår. Det har inte justerats över tid heller.

Efter snart fyra veckor igång sedan köpet har den bara gått minus, innan jag ställde den igår hade den tappat ett par minuter. Vad tror ni? 🧐
15E91E75-5421-42D7-8C7C-2F7D70AF82C2.jpeg
Du har nya.
Enklast dock är att kolla om du ser vad som står på verket. Soprod verket (som förövrigt frtf är på deras hemsida som "G7") Där kan man tydligt se att det står S1 A10-2. Andra tecken brukar vara rotorn, Selitta brukar inte ha rundningen/radien utan är rak. Även infästningen är annorlunda m.m. Sedan ser även den delen där man ruckar verket annorlunda ut.

Gamla soprod som frtf är uppe på SjööS hemsida.

Urverk_ssg14.png

Du har nya.
Enklast dock är att kolla om du ser vad som står på verket. Soprod verket (som förövrigt frtf är på deras hemsida som "G7") Där kan man tydligt se att det står S1 A10-2. Andra tecken brukar vara rotorn, Selitta brukar inte ha rundningen/radien utan är rak. Även infästningen är annorlunda m.m. Sedan ser även den delen där man ruckar verket annorlunda ut.

Gamla soprod som frtf är uppe på SjööS hemsida.

Urverk_ssg14.png
Grymt! Tack för gediget svar 👍🏼

Tillbaka
Topp