Inser själv att det framförallt är vridringen och tavlan. Något mer?
Boettlocket skiljer också.Hepp!
En kul detalj är gravyren, citat från Gustav II Adolf.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inser själv att det framförallt är vridringen och tavlan. Något mer?
Boettlocket skiljer också.Hepp!
En kul detalj är gravyren, citat från Gustav II Adolf.
![]()
![]()
Även baksidan och sekundvisare med ankareInser själv att det framförallt är vridringen och tavlan. Något mer?
Lite sugen blir man allt..är ju ändå Sjöö Sandström SöndagTitta vad som ramlade upp på blocket igår. Kul om nån i tråden kniper den
Trots ett tidigare nej var det väl säkert @Limeee som knep den!Nu är blocket annonsen borta, vem köpte?
Nu är blocket annonsen borta, vem köpte?
Jag var sugen och gav han ett bud, men han skrev att han fick en köpare på utsatt pris. Så tyvärr inte jag, men är väl inte så synd om mig som redan har en Landsort
Visstere!!Jag var sugen och gav han ett bud, men han skrev att han fick en köpare på utsatt pris. Så tyvärr inte jag, men är väl inte så synd om mig som redan har en Landsort![]()
Fick för 2-3 veckor sen för mig att börja läsa lite i denna tråd, började såklart från inlägg nummer 1 och började jobba mig framåt. Insåg inte riktigt hur många inlägg det faktiskt var men förutom ett hopp på ca 100 sidor under 2018 så har jag nu matat mig igenom 455 sidor. Tänkte mest att de va kul att läsa lite om vad folk tycker om Skydivern då jag själv har en sån (presenteras såklart på söndag) men nu står jag här med många fler frågor än vad jag fått svar och ett mycket större köpsug av SS. För att få lite klarhet då;
1. Visst behöver jag en till SS?
2. Borde det isåfall va en Chronolink, grön landsort eller Pippi 2022?
4. Vart tog @Clark Kent vägen?
5. Är @HaVet71 som jag hoppas HV-supporter?
Welcome back1. Minst en.
2. Chronolink utan tvekan.
4. Se @NRE:s svar
När man får nöja sig med det näst bästaStort grattis till @Degovic
Trevlig Sjöö-söndag
![]()
Jag gav oxå budNu är blocket annonsen borta, vem köpte?
Jag gav oxå bud![]()
Visarna och unik baksidan. Ankaret på sekundvisaren är en rolig detalj. Ganska stora skillnader skulle jag säga. Helt klart en egen variant av modellen. Vissa märken byter något litet, men det har de inte gjort här.Inser själv att det framförallt är vridringen och tavlan. Något mer?
Precis som med @ERIKSON URHANDEL modell. Kul att @Sjöö Sandström tar ut svängarnaVisarna och unik baksidan. Ankaret på sekundvisaren är en rolig detalj. Ganska stora skillnader skulle jag säga. Helt klart en egen variant av modellen. Vissa märken byter något litet, men det har de inte gjort här.
Jag är så dålig ,Jag gav oxå bud![]()
Nu återstår bara frågan. Vem köpte den?Jag är så dålig ,
Mina fingrar kan inte styras när det kommer till klockor, jag gav ett bud också![]()
Och till vilket pris?Nu återstår bara frågan. Vem köpte den?![]()
GrymHar inte sett förrän nu att den helsvarta Swedish Night-tavlan skiljer sig mot övriga. SS är upphöjt istället för ett tryck som på resterande.
![]()
![]()
Trevlig Sjöö Sandström söndag![]()
Ja jag älskar och kommer alltid älska min tungsten, men denna har växt extremt på migDet där är dröm utförandet för mig på en Landsort!!
Ligger även här på KSRätt fin chronolink på tratten
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Se där, hade helt missat den. Ser fin ut! Måste nästan prova en chronolink snart.Ligger även här på KS
Avslutad - Sjöö Sandström Chronolink blå tavla - PB: 25k
Prisbump 19/12: 25k (tidigare 26k) Sjöö Sandström Chronolink i toppskick. Mycket bra finish på alla ytor och distinkt lås. Klockan är köpt från urmakare av annan KS:are och mycket sparsamt använd. Blå sunburst-tavla med silver subdial. Silver/spegel runt LCD-delen. Kommer i ljusa trälådan (se...klocksnack.se