• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
image.jpg


Trevlig Sjöö Sandström söndag 🖤💛🎄
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skydivern fick kondom idag!
Bättre på alla sätt faktiskt!
Meen originalbandet under all kritik, föll ju isär på 2v användning, @Sjöö Sandström ngt ni känner till?

Iaf före-
bild, med sonens variant av klocka sen med nytt gummi, sitter som en smäck!
IMG_20221224_194912_881.jpg

Om bandet faller sönder på två veckor borde det vara någon sorts material/tillverkningsfel. Har inte sett någon annan med liknande problem, så om jag vore du skulle jag mejla Sjöö.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Har inte supermycket info annat än att det togs fram en boett i samband med att man skissade på en ny version av Chronolink för flera år sedan. Det var bland annat ett kraftigare gångjärn. Har inte så mycket mer info än så annat än att planerna till slut skrinlades på grund av ett för högt slutpris, +100´, och att man inte blev riktigt nöjd med digitaldelen.

Däremot är jag hyfsat säker på att tanken var att använda sig av Vaucher-verk till övre delen och att man skulle gå från manuell till automat. Ska nysta lite mer om någon vecka.

Så ledsen om jag fick upp någons förhoppningar med ett första grumligt formulerat inlägg :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Har inte supermycket info annat än att det togs fram en boett i samband med att man skissade på en ny version av Chronolink för flera år sedan. Det var bland annat ett kraftigare gångjärn. Har inte så mycket mer info än så annat än att planerna till slut skrinlades på grund av ett för högt slutpris, +100´, och att man inte blev riktigt nöjd med digitaldelen.

Däremot är jag hyfsat säker på att tanken var att använda sig av Vaucher-verk till övre delen och att man skulle gå från manuell till automat. Ska nysta lite mer om någon vecka.

Så ledsen om jag fick upp någons förhoppningar med ett första grumligt formulerat inlägg :)
Intressant, tur att vi har Chronolink v1 som redan är perfekt och är tillgänglig till bra pris ;)

Håll oss gärna uppdaterade om du lär dig mer om v2 om nån vecka 🙏. Men ska det ske en uppdatering så behöver digitaldelen bli en smartwatch. Där kan vi snacka tillväxtpotential för S&S.
 
Topp