• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Det är ju ändå lördag så då passar den
image.jpg
Snygg💪
 

Putteman

Cartier
Det är en Chronolink som i folkmun kallas DI(Dagens industri)-edition. Finns bara en urtavla med helrosa likt denna.
Jag har inte helt koll på SS hela historia, men har en RSC36 som jag är löjligt nöjd med.

Har förstått att Chronolink är en ikonisk modell, men varför? Är ju absolut snygg iofs.

Är det att folk tycker det är coolt med den dolda digitala klockan just?

Har aldrig testat någon, men det ser ut på bild som om proportionerna skulle vara klart udda med en höjd som är brutal jämfört med diametern?

Så vad är grejen?
Och hur är dom i storlek/proportioner?
Och framförallt, hur bärs dom?
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag har inte helt koll på SS hela historia, men har en RSC36 som jag är löjligt nöjd med.

Har förstått att Chronolink är en ikonisk modell, men varför? Är ju absolut snygg iofs.

Är det att folk tycker det är coolt med den dolda digitala klockan just?

Har aldrig testat någon, men det ser ut på bild som om proportionerna skulle vara klart udda med en höjd som är brutal jämfört med diametern?

Så vad är grejen?
Och hur är dom i storlek/proportioner?
Och framförallt, hur bärs dom?
För min del är det ju det unika med flipplock med manuellt verk och den svenska designen.

Sedan att det finns en uppsjö av olika tavlor så man kan få sin unika klocka är bara en bonus.

Visst är dom lite höga men inget som jag märker av när man bär.

För min del är detta något som symboliserar svensk ingenjör- och entreprenörskap, sedan kanske jag är aningen färgad efter att jag äger 4 stycken😬
 
Klocksnackare,

Nu har vi tagit fram en exklusiv korthållare som är handgjord i Sverige och en ny modell på vår populära keps. Vad passar bättre då än att vi kör en liten tävling :)

Reglerna är enkla. Posta en nytagen bild på din Sjöö Sandström samt en liten kort text om att just denna post är ett bidrag till tävlingen, och de 4st inlägg/bild som får flest likes vinner en korthållare (värde 895:- ) eller keps (värde 400:- ). När vi vet vilka 4st bilder som står som vinnare så lottar vi om vem som vinner vad! Tävlingen börjar nu och avslutas på måndag 13/2 kl 09.00.

Ser fram emot lika snygga bilder som alltid och lycka till!


MVH
Sjöö Sandström

Test 3.png Test 2.png Namnlöst-32.png Keps Blå.png
 

Putteman

Cartier
För min del är det ju det unika med flipplock med manuellt verk och den svenska designen.

Sedan att det finns en uppsjö av olika tavlor så man kan få sin unika klocka är bara en bonus.

Visst är dom lite höga men inget som jag märker av när man bär.

För min del är detta något som symboliserar svensk ingenjör- och entreprenörskap, sedan kanske jag är aningen färgad efter att jag äger 4 stycken😬
Jag kan följa ditt resonemang helt klart. 👍🏽

Vad är måtten på dom här tingestena?
 
Topp