SnyggDet är ju ändå lördag så då passar den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SnyggDet är ju ändå lördag så då passar den
Will Ferrell var idag inne och köpte en Worldtimer med orange tavla på Krons! Nu alltså känd som Will Ferrell Worldtimer
Som om inte Petter och Aujalay var nogWill Ferrell var idag inne och köpte en Worldtimer med orange tavla på Krons! Nu alltså känd som Will Ferrell Worldtimer
Stora frågan då - 36 eller 41mm?Will Ferrell var idag inne och köpte en Worldtimer med orange tavla på Krons! Nu alltså känd som Will Ferrell Worldtimer
Lite bildbevis medWill Ferrell var idag inne och köpte en Worldtimer med orange tavla på Krons! Nu alltså känd som Will Ferrell Worldtimer
Lite bildbevis med
Will spanar in sin nya SS Worldtimmer på bilden.
droppar även lite bilder på landsort
Snyggt då bronset får patina!Denna goding får alldeles för lite handledstid, den skulle behöva en ny handled att sitta på. PM vid intresse
Det kommerDet vore overkligt roligt om Ferrell hoppar in i tråden, postar bild på sin nya Worldtimer och önskar trevlig Sjöö Sandström-söndag
Hade ju varit ett statementDet vore overkligt roligt om Ferrell hoppar in i tråden, postar bild på sin nya Worldtimer och önskar trevlig Sjöö Sandström-söndag
Snyggt! Får en nybörjare på SS fråga vad det är för vacker rosa-aktig modell i bakgrunden?Landsort tittar in hos 2 av sina SS-vänner i boxen. Härlig Sjöö Sandström Söndag
Det är en Chronolink som i folkmun kallas DI(Dagens industri)-edition. Finns bara en urtavla med helrosa likt denna.Snyggt! Får en nybörjare på SS fråga vad det är för vacker rosa-aktig modell i bakgrunden?
Jag har inte helt koll på SS hela historia, men har en RSC36 som jag är löjligt nöjd med.Det är en Chronolink som i folkmun kallas DI(Dagens industri)-edition. Finns bara en urtavla med helrosa likt denna.
För min del är det ju det unika med flipplock med manuellt verk och den svenska designen.Jag har inte helt koll på SS hela historia, men har en RSC36 som jag är löjligt nöjd med.
Har förstått att Chronolink är en ikonisk modell, men varför? Är ju absolut snygg iofs.
Är det att folk tycker det är coolt med den dolda digitala klockan just?
Har aldrig testat någon, men det ser ut på bild som om proportionerna skulle vara klart udda med en höjd som är brutal jämfört med diametern?
Så vad är grejen?
Och hur är dom i storlek/proportioner?
Och framförallt, hur bärs dom?
Vilket roligt initiativ, attans att jag är bortrest och missar detta…Bästa SS fans,
Inbjuder er till vår kommande Sjöö Sandström AW, se inbjudan nedan.
Jag kan följa ditt resonemang helt klart.För min del är det ju det unika med flipplock med manuellt verk och den svenska designen.
Sedan att det finns en uppsjö av olika tavlor så man kan få sin unika klocka är bara en bonus.
Visst är dom lite höga men inget som jag märker av när man bär.
För min del är detta något som symboliserar svensk ingenjör- och entreprenörskap, sedan kanske jag är aningen färgad efter att jag äger 4 stycken