• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FredriCX

Breitling
Ha en fin Sjöö Sandström Söndag ❄️
0293516F-9A87-4553-88F4-7A840101ACA8.jpeg
Snygg klocka&foto.
 

LQS

Breitling
Kan någon förklara fenomenet bakom intresset för dessa klockor? Hur står de till kvalitetsmässigt mot t.ex. Formex, Monta eller Tudor? Själv tycker jag att de är så populära bara för att det är lokal produkt som Alfa Romeo i Italien.
 

Nyx

Omega
Kan någon förklara fenomenet bakom intresset för dessa klockor? Hur står de till kvalitetsmässigt mot t.ex. Formex, Monta eller Tudor? Själv tycker jag att de är så populära bara för att det är lokal produkt som Alfa Romeo i Italien.
Alfa Romeo gör ju fantastiska bilar. Inte minst är de en fröjd för ögat. (Låt oss inte börja prata om Fiat….)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Kan någon förklara fenomenet bakom intresset för dessa klockor? Hur står de till kvalitetsmässigt mot t.ex. Formex, Monta eller Tudor? Själv tycker jag att de är så populära bara för att det är lokal produkt som Alfa Romeo i Italien.
Alla har väl rätt till sin åsikt, men mycket är väl att många gillar den svenska/nordiska designen. Sedan är företaget väldigt måna om att dess kunder skall vara väldigt nöjda (jovisst vill alla det) och det är något som de verkligen lever upp till. Företaget har haft många lyckade modeller.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag försökte fråga @Sjöö Sandström i pm om vad det sitter för Quartz verk (inte den interna benämningen utan den ursprungliga tillverkarens) i Royal Steel 32. Det kanske går bättre att få svar här eller av någon annan som vet. Jag skulle också gärna vilja få bekräftat att det medföljer halvlänkar på samma modell.
Mycket tacksam för input i detta...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kan någon förklara fenomenet bakom intresset för dessa klockor? Hur står de till kvalitetsmässigt mot t.ex. Formex, Monta eller Tudor? Själv tycker jag att de är så populära bara för att det är lokal produkt som Alfa Romeo i Italien.
Det är väl inte direkt ett märkligt fenomen att svenskar gillar ett fint och seriös svenskt klockmärke? Hur många känner exempelvis till Hentschel eller Dornbluth som är (ursäkta) ännu finare tyska märken? Det finns ju några klockmärken att hålla reda på om man börjar se sig om...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag försökte fråga @Sjöö Sandström i pm om vad det sitter för Quartz verk (inte den interna benämningen utan den ursprungliga tillverkarens) i Royal Steel 32. Det kanske går bättre att få svar här eller av någon annan som vet. Jag skulle också gärna vilja få bekräftat att det medföljer halvlänkar på samma modell.
Mycket tacksam för input i detta...

Kanske att @ERIKSON URHANDEL kan hjälpa till att bringa klarhet i frågan?
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Den här köpte jag i höstas och kan erkänna att jag inte använt den en endaste gång.. Jag vet, KNÄPPT!! Ändå är det favoritklockan nr 1 🥇

Hur går det ihop sig? -Jo, jag har haft ett jobb där en G-shock egentligen är det bästa valet, och på fritiden har jag kört andra klockor i samlingen för att spara lite på denna, likt ett fint vin haha. Har liksom njutit av den utan att bära den. Men så kan vi ju inte ha det. Nytt år och nytt jobb så nu ska den nyttjas till fullo. Orange och gummi funkar ju faktiskt alldeles "lysande" året runt!


Kommer förresten köra på lite GW stuk - dvs den ska sitta löst och få leva lite. Tycker det är lite fräckt på i synnerhet lite mindre ur (36mm) av nån anledning :cigar:
20230126_204734.jpg
20230126_203727.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den här köpte jag i höstas och kan erkänna att jag inte använt den en endaste gång.. Jag vet, KNÄPPT!! Ändå är det favoritklockan nr 1 🥇

Hur går det ihop sig? -Jo, jag har haft ett jobb där en G-shock egentligen är det bästa valet, och på fritiden har jag kört andra klockor i samlingen för att spara lite på denna, likt ett fint vin haha. Har liksom njutit av den utan att bära den. Men så kan vi ju inte ha det. Nytt år och nytt jobb så nu ska den nyttjas till fullo. Orange och gummi funkar ju faktiskt alldeles "lysande" året runt!


Kommer förresten köra på lite GW stuk - dvs den ska sitta löst och få leva lite. Tycker det är lite fräckt på i synnerhet lite mindre ur (36mm) av nån anledning :cigar:
20230126_204734.jpg
20230126_203727.jpg
Nytt år, nya möjligheter! Du kommer nog bära den massor i sommar med den orangea tavlan ☀️
Det här blev väl bra :)

En kraftig länk. Men precis som klockan bärs den förvånande bra.

6A7BE88E-3C3A-4C95-BEA3-68C4E740B2AE.jpeg


115D83B1-1F89-4F7A-A030-AF3D3684678E.jpeg


BD563D8B-2EA5-48EA-BC5A-4024E3229140.jpeg
Snyggt, blev riktigt bra! Av nyfikenhet, finns det någon microjustering på låset?
 
För att det är nästan ingen som har hört om dem på utländska forum/fb grupper.

Sjöö Sandströms är ju ett väldigt "svenskt" märke på många sätt i allt från namnet till utseendet på klockorna. Man är väl också som jag har förstått det ganska så retail fokuserade. Dvs man säljer klockorna primärt genom sina företrädesvis svenska ADs och har inte så mycket fokus på online eller utlandet. Klockorna är ju lite dyrare också vilket säkert försvårar försäljning online och till/i andra/nya länder tänker jag.

Det är väl anledningen till att man aldrig hör talas om dem i engelskspråkig klockmedia typ Worn & Wound/Hodinkee eller podcasts/Youtube. Vilket är synd. Jag tycker att Sjöö Sandström gör bra grejor liksom.
 

LQS

Breitling
Sjöö Sandströms är ju ett väldigt "svenskt" märke på många sätt i allt från namnet till utseendet på klockorna. Man är väl också som jag har förstått det ganska så retail fokuserade. Dvs man säljer klockorna primärt genom sina företrädesvis svenska ADs och har inte så mycket fokus på online eller utlandet. Klockorna är ju lite dyrare också vilket säkert försvårar försäljning online och till/i andra/nya länder tänker jag.

Det är väl anledningen till att man aldrig hör talas om dem i engelskspråkig klockmedia typ Worn & Wound/Hodinkee eller podcasts/Youtube. Vilket är synd. Jag tycker att Sjöö Sandström gör bra grejor liksom.
Hur är kvaliteten i jämförelse med andra märken som Formex eller Monta t. ex. ?
 
Topp