• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
Bara gått utefter vad jag sett andra ligga på just nu ungefär. Ligger en 4 år äldre på kaplans för 11200 just nu (blir över 13000 med slag). Har man andra tankar om priset så är man välkomen att ge mig ett bud i Dm.
Du köpte den ju inte av mig, så jag vet ju inte vilket värde den tillskrevs i ett byte. Blev bara lite konsumentupplysning.

Sen vet jag inte om Kaplans värdering är ett bra riktmärke.

Men hoppas du får den såld!
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Du köpte den ju inte av mig, så jag vet ju inte vilket värde den tillskrevs i ett byte. Blev bara lite konsumentupplysning.

Sen vet jag inte om Kaplans värdering är ett bra riktmärke.

Men hoppas du får den såld!
Detta är ingen vinstaffär om jag säger så. Målet är initialt inte att sälja. Vill först o främst byta till en 36a då jag diggar modellen. 😊
 

Peppe65

Breitling
2-Faktor
Kul med detaljer
 

Bilagor

  • BE2B2C43-D9B2-4971-BB32-7029AC7AE528.jpeg
    BE2B2C43-D9B2-4971-BB32-7029AC7AE528.jpeg
    123.5 KB · Visningar: 11

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@Limeee
Har haft den orangea tavlan ett tag nu. Det har bara varit klockan som saknats.

Det är din klocka som drog igång suget efter en orange RSC. 😍
Aha just det, så var det ju! Kul att kunna inspirera, det är en grym sommarklocka🧡 Tyckte även att den rosa/beigea tavlan du har just nu var riktigt fin👌
 

Higgs

Breitling
Hej!

Jag antar att det inte finns någon som vill sälja sin Landsort Marinen 500 år? Om det skulle vara så turligt så anmäler jag mig som köpare.

Vänliga hälsningar

/Higgs
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Har ju bara Omega att jämföra med men
he..ete! va tajt det vara att byta!!!
Ville testa att sätta tillbaks orginalbandet, och nu får det nog sitta. Trots vädret går det ju mot vår och sommar
 

Bilagor

  • 81328CAA-CE76-4BC6-9F9D-E0A4F134160D.jpeg
    81328CAA-CE76-4BC6-9F9D-E0A4F134160D.jpeg
    429.1 KB · Visningar: 10
  • 4F0175AA-7342-4B55-9E54-47D19FAB698B.jpeg
    4F0175AA-7342-4B55-9E54-47D19FAB698B.jpeg
    423.3 KB · Visningar: 10

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Är det någon som vet vad det sitter för batteri i ORC’n och Sky Divern? (Försökt att fråga Google - utan lycka)

Jag har klockorna utomlands och kan byta batteri själv, men tänkte köpa batteri i Sverige…

Mvh
Micke
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Nu har den suttit på non stop 1 vecka
(länge för att vara mig 😅). Tycker faktiskt den är helt perfekt, skulle inte vilja ändra på något. Känns lite som en svensk motsvarighet till patek philippe aquanaut. Sportig, elegant, lyxig och passar till typ allt?! Personligen älskar jag 36:an på denna modellen 😍
20230330_173208.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Byta länk på SS är ingen lek 😅
Aldrig haft problem med något av det. Dock vill jag minnas att det följde med två olika sorters bandstift till länk och gummi. Gummistiften är längre och således lite klurigare att få loss om man använder dessa till länken.

Använder du bra (rätt) verktyg är det inte svårare än på något annat.
 

Higgs

Breitling
Tjaa!

Har en länk till landsort i nyskick, 4500kr ink frakt.köpt 16/2-23 för 6900kr.(kvitto finns) bara att hojta till om någon skulle vara intresserad.

Allt gott!

//J
Hej! Jag är intresserad - och hoppas att du är i Stockholm. Det går naturligtvis ändå men nu när jag fick tag i dinkan så fort blev jag riktigt sugen på att "göra färdigt den".

Vänliga hälsningar

/Björn
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Aldrig haft problem med något av det. Dock vill jag minnas att det följde med två olika sorters bandstift till länk och gummi. Gummistiften är längre och således lite klurigare att få loss om man använder dessa till länken.

Använder du bra (rätt) verktyg är det inte svårare än på något annat.
Jag har ett Bergeon länkverktyg och stiften som följde med båda min och frugans länk men det är ingen lek ändå. Vet inte om jag behöver träna mer eller vad det är, jag får bara inte till tekniken utan det blir en 10 minuters svordomssession innan allt är löst :D

Vill minnas att stiften som följde med länken också är böjda på en eller båda av klockorna. Det kan förklara en del av problemet
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har ett Bergeon länkverktyg och stiften som följde med båda min och frugans länk men det är ingen lek ändå. Vet inte om jag behöver träna mer eller vad det är, jag får bara inte till tekniken utan det blir en 10 minuters svordomssession innan allt är löst :D

Vill minnas att stiften som följde med länken också är böjda på en eller båda av klockorna. Det kan förklara en del av problemet
Låter ju märkligt. Jag skulle be en kunnig urmakare visa hur han eller hon gör för att se om jag missat nåt.
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Låter ju märkligt. Jag skulle be en kunnig urmakare visa hur han eller hon gör för att se om jag missat nåt.
Nu löser jag ju det efter några väl valda varianter av Dantes inferno och belzebub så det är ingen panik men det kan vara smart att göra om jag inte blir bättre med tiden :)
 
Topp