• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny tavla till UTC Extreme kollektionen.

Vi har tillverkat UTC Extreme i 15 år och nu är det dags att addera en ny urtavla i kollektionen. Vi utökar kollektionen med en solborstad blå urtavla med röda och vita detaljer. När vi utvecklade UTC Extreme hade vi en idé om att kombinera industriell och atletisk design. Vi ville skapa ett armbandsur som inkorporerade våra tankar om design och ta det ett steg längre med funktionalitet och hållbarhet. Det nya utförandet med den djupblå urtavlan kommer att finnas tillgänglig i detaljhandeln från Maj 2023.

Specifikationer

Case size: 44,2mm
Case material: Stainless Steel
Bezel: Stainless steel in sun brushed finish with six screws.
Dial/hands: Blue dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
Water resistant: 10 ATM
Between lug: 22mm
Lug to lug: 52,20mm
Thickness: 14,55mm
Crystal / Glass: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Caseback: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Movement: Automatic movement (Swiss Made).
Caliber: SS G4
Power reserve: 48h
Strap: Stainless steel, with an engraved logotype on end piece or Rubber band with folding buckle.
RRP: 42.900 SEK on Steel bracelet. 37.300 SEK on Rubber band.

www.sjoosandstrom.com
www.sjoosandstrom.com/collection/utc-extreme

Trevlig helg :)

UTC Extreme I2.jpg UTC Extreme I3.jpg UTC Extreme I4.jpg UTC Extreme I.jpg
Riktigt fin 🤩
 
Ha en härlig Sjöö Sandström Söndag på er alla!
490197AA-9DB6-407A-B157-D1AD28D20597.jpeg
Var nära att jag impuls köpte den där idag, har legat lågt med klockor ett tag.
Fokuserat på annat men bestämt mig nu att jag ska ta och göra en lite ordentligare investering i en klocka framåt. Har lutat åt en Tudor.
Har sett Landsort i "förbifarten" tidigare men aldrig riktigt fastnat för den, tyckt att den sett stor och klumpig ut men så såg jag den här versionen och blev nyfiken, känns som en riktig "sommarklocka".

Svängde förbi en butik för att känna på modellen och då hade de en mässing/grön i montern!
Trodde jag skulle behöva försöka jaga en på begagnat marknaden och blev förvånad när jag såg den i butiken.
Var nära att trilla dit men kan inte motivera ett impulsköp sådär rakt av bara.
 
Do tell!
Den har jag inte koll på med min ”Aik” klocka
Inte världens snabbaste svar kanske men ändå, börja med att snurra kronan tills du är i läget där endast datum visas och dem andra displayerna är släckta. Dra sen ut kronan och håll därefter in den övre knappen tills "bat" visas på den övre displayen. Släpp då knappen och vips så ser det ut som att klockan har batteritorsk. Sen är det bara att trycka in kronan igen när du ska använda den!
 
Tänkte gå lite hårdare och öka på SS samlingen, finns det någon bra hemsida eller annan förteckning över samtliga Sjöö Sandström modeller som tillverkats?
 
Tillbaka
Topp