• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I like.
PXL_20210514_110219150.MP.jpg
PXL_20221109_094542335.jpg
PXL_20210709_114740428.jpg
PXL_20210514_110007276.jpg
Originalgummi?
 
Tack, gummi alt läder med viklås (folding clasp) är min favorit på band.
Spänne är hopplöst, då det är enkelt att tappa klockan vid på/avtagning.
Metall-länk är sladdrigt, men gummi eller läder formas efter handleden så det sitter bättre.
O så förstör man kläder med länken.
 
Nu är det lite tipsläge här @Sjöö Sandström

A4D70B4B-E085-459A-8C3A-EF21328F6DF5.jpeg

Jag skulle uppskatta en jubileumsklocka enligt följande!

Gör en fieldwatch!
Royal steel classic 36 mm i Quartz.
Svart urtavla med siffror.
Rejält med lume.
Svärd och krona på urtavlan.

Solid caseback med gravyr enligt bild.
Gummi och Nato skall det vara.
Gjorde en Photoshop "skiss" av din vision. Vet att det saknas siffror på tavlan men det kanske kommer i Version 2.0 :)

RSc36.jpg


Vänligen,
Martin
 
Hej hörni!

Nykomling till tråden och måste säga att det är otroligt intressant att följa alla spännande diskussioner som dyker upp!

Jag har en fråga! Jag går i tankarna att köpa en RSC 36mm men är otroligt sugen på en helvit urtavla. Vet ni om det är något SS kan fixa eller om jag måste fiska här efter en eller om det finns över huvud taget?

Tack!
 
Hej hörni!

Nykomling till tråden och måste säga att det är otroligt intressant att följa alla spännande diskussioner som dyker upp!

Jag har en fråga! Jag går i tankarna att köpa en RSC 36mm men är otroligt sugen på en helvit urtavla. Vet ni om det är något SS kan fixa eller om jag måste fiska här efter en eller om det finns över huvud taget?

Tack!
Kul att du är sugen på en RSC36, grymt trevliga klockor. Tyvärr finns det ingen helvit tavla att köpa ny, så du behöver leta behagnat eftet en vit tavla att byta ut till.
Alternativt går du för den vita mop-tavlan som jag personligen tycker är grymt fräck!
 
Ny tavla till UTC Extreme kollektionen.

Vi har tillverkat UTC Extreme i 15 år och nu är det dags att addera en ny urtavla i kollektionen. Vi utökar kollektionen med en solborstad blå urtavla med röda och vita detaljer. När vi utvecklade UTC Extreme hade vi en idé om att kombinera industriell och atletisk design. Vi ville skapa ett armbandsur som inkorporerade våra tankar om design och ta det ett steg längre med funktionalitet och hållbarhet. Det nya utförandet med den djupblå urtavlan kommer att finnas tillgänglig i detaljhandeln från Maj 2023.

Specifikationer

Case size: 44,2mm
Case material: Stainless Steel
Bezel: Stainless steel in sun brushed finish with six screws.
Dial/hands: Blue dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
Water resistant: 10 ATM
Between lug: 22mm
Lug to lug: 52,20mm
Thickness: 14,55mm
Crystal / Glass: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Caseback: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Movement: Automatic movement (Swiss Made).
Caliber: SS G4
Power reserve: 48h
Strap: Stainless steel, with an engraved logotype on end piece or Rubber band with folding buckle.
RRP: 42.900 SEK on Steel bracelet. 37.300 SEK on Rubber band.

www.sjoosandstrom.com
www.sjoosandstrom.com/collection/utc-extreme

Trevlig helg :)

UTC Extreme I2.jpg UTC Extreme I3.jpg UTC Extreme I4.jpg UTC Extreme I.jpg
 
Ny tavla till UTC Extreme kollektionen.

Vi har tillverkat UTC Extreme i 15 år och nu är det dags att addera en ny urtavla i kollektionen. Vi utökar kollektionen med en solborstad blå urtavla med röda och vita detaljer. När vi utvecklade UTC Extreme hade vi en idé om att kombinera industriell och atletisk design. Vi ville skapa ett armbandsur som inkorporerade våra tankar om design och ta det ett steg längre med funktionalitet och hållbarhet. Det nya utförandet med den djupblå urtavlan kommer att finnas tillgänglig i detaljhandeln från Maj 2023.

Specifikationer

Case size: 44,2mm
Case material: Stainless Steel
Bezel: Stainless steel in sun brushed finish with six screws.
Dial/hands: Blue dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
Water resistant: 10 ATM
Between lug: 22mm
Lug to lug: 52,20mm
Thickness: 14,55mm
Crystal / Glass: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Caseback: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Movement: Automatic movement (Swiss Made).
Caliber: SS G4
Power reserve: 48h
Strap: Stainless steel, with an engraved logotype on end piece or Rubber band with folding buckle.
RRP: 42.900 SEK on Steel bracelet. 37.300 SEK on Rubber band.

www.sjoosandstrom.com
www.sjoosandstrom.com/collection/utc-extreme

Trevlig helg :)

UTC Extreme I2.jpg UTC Extreme I3.jpg UTC Extreme I4.jpg UTC Extreme I.jpg
Riktigt läcker kombination 🤩
 
Ny tavla till UTC Extreme kollektionen.

Vi har tillverkat UTC Extreme i 15 år och nu är det dags att addera en ny urtavla i kollektionen. Vi utökar kollektionen med en solborstad blå urtavla med röda och vita detaljer. När vi utvecklade UTC Extreme hade vi en idé om att kombinera industriell och atletisk design. Vi ville skapa ett armbandsur som inkorporerade våra tankar om design och ta det ett steg längre med funktionalitet och hållbarhet. Det nya utförandet med den djupblå urtavlan kommer att finnas tillgänglig i detaljhandeln från Maj 2023.

Specifikationer

Case size: 44,2mm
Case material: Stainless Steel
Bezel: Stainless steel in sun brushed finish with six screws.
Dial/hands: Blue dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
Water resistant: 10 ATM
Between lug: 22mm
Lug to lug: 52,20mm
Thickness: 14,55mm
Crystal / Glass: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Caseback: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
Movement: Automatic movement (Swiss Made).
Caliber: SS G4
Power reserve: 48h
Strap: Stainless steel, with an engraved logotype on end piece or Rubber band with folding buckle.
RRP: 42.900 SEK on Steel bracelet. 37.300 SEK on Rubber band.

www.sjoosandstrom.com
www.sjoosandstrom.com/collection/utc-extreme

Trevlig helg :)

UTC Extreme I2.jpg UTC Extreme I3.jpg UTC Extreme I4.jpg UTC Extreme I.jpg
Den där var riktigt bra! Ska man behöva lätta på lädret kanske 🤔
 
Vad använder SjööS för beläggning på de svarta klockorna, PVD? Tycker jag sett väldigt många nyare klockor med färgskav. Känns nästan lite överrepresenterade. Är det så pass dålig kvalitet på denna?
 
Vad använder SjööS för beläggning på de svarta klockorna, PVD? Tycker jag sett väldigt många nyare klockor med färgskav. Känns nästan lite överrepresenterade. Är det så pass dålig kvalitet på denna?
Det är nog inget större fel på S&S sätt att göra detta utan mer på metoden generellt. De senaste 10+ åren har ju solida, genomfärgade material såsom keramik som inte kräver ytbehandling tagit över fullkomligt.
 
Tillbaka
Topp