• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig ”Sjöö Sandström”-söndag!
682D3725-017F-4166-A681-7DE92ABF7FE3.jpeg

Planen varv att klippa gräset idag, kommer inte hända…
 
En fråga till de kunniga. Jag har förstått att WT från äldre årgångar fått sina verk bytta, fram till vilket år användes de gamla? Med andra ord om jag köper en begagnad så från vilket år behöver jag inte tänka på om urverket är bytt eller ej? :)

Tack!
 
Försöker få min dam att bli lite intresserad av klockor.

Hon gillar design mer än tillverkare.....

Någon som har tips på prisvärt ur från Sjöö?
 
Försöker få min dam att bli lite intresserad av klockor.

Hon gillar design mer än tillverkare.....

Någon som har tips på prisvärt ur från Sjöö?
Designmässigt så tycker jag att "alla" Sjöö är prisvärda, typ. Men beror ju på vad man gillar för design förstås. ;)

Jag är svag för min egna enkla Royal Steel Classic i 36. Tycker den är just stilig och prisvärd. Finns i 32, lite mer dam storlek. Då med kvartsverk.
 
Gillar hon glitter så skulle jag skaffa en 32 med diamantkrans. Den är som ett smycke. Jag älskar min sån trots att den inte har ”riktigt” urverk.
Kan bara hålla med, den är fantastisk. Om diamantkrans ligger utanför budget så gör samma klocka sig riktigt fint i 32mm med någon utav dom ljusare tavlorna. Jäkligt snygg.

Vad gäller urverk så är det "alltid" en fråga om det ska köpas klocka till någon annan. Automat eller kvarts? Jag tror att om det inte finns ett uttalat klockintresse så är kvarts rätt väg att gå för att klockan ska bli använd. Här checkar alltså RSC i 32 många boxar enligt mig.
 
Försöker få min dam att bli lite intresserad av klockor.

Hon gillar design mer än tillverkare.....

Någon som har tips på prisvärt ur från Sjöö?
Gillar hon glitter så skulle jag skaffa en 32 med diamantkrans. Den är som ett smycke. Jag älskar min sån trots att den inte har ”riktigt” urverk.

Jag håller med Nyx här. Köpte en 32mm Royal Steel med MOP-tavla och diamantkrans med länk och ett vitt kroko att variera mellan. Hon älskar den

IMG_0261.jpeg
 
Fortfarande LNIB…
Men är så gött att ta fram och titta på en ny 20 år gammal klocka :)
4C21180C-7E9C-4BFF-9ED4-85A6EDADB70E.jpeg


Skulle ju dock också vara kul att använda den…
Jag kan såklart förstå finessen med att spara den som "ny", men ser den inte lite sorgsen ut där den ligger?? Du har mitt fulla stöd i beslutet att börja bära den istället, det hade jag lätt gjort. Varför min åsikt nu skulle spela nån roll för ditt beslut. ;)
 
Tillbaka
Topp