Inte hos Nymans där jag köpte klockan, skulle komma i maj.Fasiken vad läcker! Har du det nya gummit också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte hos Nymans där jag köpte klockan, skulle komma i maj.Fasiken vad läcker! Har du det nya gummit också?
Här är en till! Stolt ägare till en grå sedan i eftermiddags.Så kan man äntligen posta i denna tråden. Min första Sjöö Sandström, jag har långt kvar till @TiE samling.
Någon mer som köpt den nya?
Kul! Nu var du snabb!!Så kan man äntligen posta i denna tråden. Min första Sjöö Sandström, jag har långt kvar till @TiE samling.
Någon mer som köpt den nya?
Snyggt! Skulle vilja se den på gummit eller det kanske inte har kommit än?
Här är en till! Stolt ägare till en grå sedan i eftermiddags.
Andra gången man är skydiver ägare. Alltid lika imponerande
Skydivern är oväntat bra när man får den på armen. En av få klockor jag skulle vilja köpa igen.Andra gången man är skydiver ägare. Alltid lika imponerande
Kan du göra tavelbytet själv, eller är det urmakare som gäller? Hur går det till?
Tack! Nej, gummit har inte kommit än. Men jag har beställt ett.Snyggt! Skulle vilja se den på gummit eller det kanske inte har kommit än?
Nu är ju inte jag Clark K, men jag skulle gissa på mellan 15-19' om inte skicket är exceptionellt åt något håll......Någon som kan ge en uppskattning på vad en Chronolink utan tillbehör och utan servicehistorik ligger på i pris? Snackar head only @Clark Kent du kanske vet?
Någon som kan ge en uppskattning på vad en Chronolink utan tillbehör och utan servicehistorik ligger på i pris? Snackar head only @Clark Kent du kanske vet?
Nu är ju inte jag Clark K, men jag skulle gissa på mellan 15-19' om inte skicket är exceptionellt åt något håll......
Sorry @Krostiffer , glömde helt bort att svara.
Jag skulle göra en betydligt lägre värdering med tanke på att det är head-only och utan tillbehör. Snarare 12-13´ men lite beroende på när den är ifrån. Har du nummer på klockan? Om man vill komplettera med länk så kostar ju enbart den ca 5´från Sjöö, och vill man ha box så får man betala 8-900 till, (nya svarta boxen med guldfärgat tryck).
Nu är ju inte jag Clark K, men jag skulle gissa på mellan 15-19' om inte skicket är exceptionellt åt något håll......
Sorry @Krostiffer , glömde helt bort att svara.
Jag skulle göra en betydligt lägre värdering med tanke på att det är head-only och utan tillbehör. Snarare 12-13´ men lite beroende på när den är ifrån. Har du nummer på klockan? Om man vill komplettera med länk så kostar ju enbart den ca 5´från Sjöö, och vill man ha box så får man betala 8-900 till, (nya svarta boxen med guldfärgat tryck).
Kan 2035 vara numret? och isf finns det några register för SS?
Här kommer en bild:Ja, det kan stämma...det ska vara fyrsiffriga nummer. Det är inte så att det är en helt rak nummerserie även om man kan göra antaganden över åldern beroende på nummer. Min är från mid 2013 och har nummer 3583. Du har ingen bild så att man kan se hur tavlan ser ut?
Ja den är jäkligt trevlig. Bland de bästa banden jag testat, sitter still pga gummit på insidanSkydivern är läcker!
Jag är svag även för Tag Heuern på bilden men har aldrig provat den med textilbandet.
Antar att den bärs skönt?
Här kommer en bild:
Tack för hjälpen!
Skulle tro att du får räkna in risken för en service om du slår till. Jag har inte exakta årtal när de olika tavlorna lanserades, men den där ligger någonstans mitt i produktionen om jag måste gissa. Den har det lite tjockare typsnittet men inga sekundmarkeringar på subsekunden.
Här ser du skillnaden sida vid sida. Silvertavlan till vänster är typ 1 eller vad man ska kalla den. Koppar är nästa steg med något fetare index och logotyp.
Den blå till vänster är likt den silvriga typ 1, medan den isblå till höger är sista generationens tavla med 15/30/46/60 på subsekunden.
Alltså du är ju guld värd då ska jag tänka igenom om det är värt det. Men först och främst så måste jag få sålt någon annan klocka tyvärr... Grymt stort tack
Är det förresten någon som någonsin har stött på någon utanför Sverige som har burit Sjöö? Man ser ju annonser då och då på eBay med framförallt Chronolinkar som har letat sig utanför rikets gränser och till säljare som gissningsvis inte är svenskar, men det skulle vara kul att höra om det finns några historier på ämnet.
Frankrike och Sydkorea var tydligen stora marknader till en början...?
https://www.svd.se/varldens-minsta-klock-tillverkare-satsar-pa-usa
Den är från 2006.....Kan tyvärr inte läsa artikeln, men det skulle ju vara roligt om Sjöö fick lite mer fäste internationellt...
Den är från 2006.....