• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då drar vi igång sommaren :) Den skiftar verkligen i olika nyanser av gult beroende på om solen ligger på eller inte. Men är ruskigt nöjd att jag valde den gula tavlan till slut. Vad tycks @Sjöö Sandström ? :) En av få bilder på den gula tavlan på hela internet :cool:

IMG_20170503_193508.jpg
IMG_20170503_193531.jpg
Riktigt cool !

Tack, men nu ska jag lugna mig...för ikväll ;)

Köpte två billiga ödleband på forumet idag där tanken var att det vita skulle passa finfint till den gula tavlan som en riktig sommarkaramell :) Vit perlon skulle nog sitta fint också. Det blå bandet är väldigt likt i färgen det blå som jag har postat tidigare med en lånad bild på blått band och vit tavla.

FullSizeRender.jpg

s-l1600 2.jpg

Köpte två billiga ödleband på forumet idag där tanken var att det vita skulle passa finfint till den gula tavlan som en riktig sommarkaramell :) Vit perlon skulle nog sitta fint också. Det blå bandet är väldigt likt i färgen det blå som jag har postat tidigare med en lånad bild på blått band och vit tavla.

FullSizeRender.jpg

s-l1600 2.jpg
Är det bara jag som tycker att det ser lite märkligt ut vid "luggarna" när man har läderband på Chronolinken?????

Är det bara jag som tycker att det ser lite märkligt ut vid "luggarna" när man har läderband på Chronolinken?????

Nej, jag håller faktiskt helt med dig om det. Jag har i och för sig aldrig burit klockan på läder utan bara sett det på bild, men det blir ju ett lite speciellt utseende i och med konstruktionen av locket.

FullSizeRender.jpg

s-l1600 2.jpg
Tror den gula tavlan skulle göra sig löjligt bra på ett ljust Perlon likt ett sådant som @Krostiffer har på sin 36mm

Såg nyligen någon typ av "end-links" som var till för att fylla ut tomrummet som blir vid användning av läderarmband. Har för mig att det var till Rolex eller liknande. Det finns inte något liknande till Chronolinken?

Såg nyligen någon typ av "end-links" som var till för att fylla ut tomrummet som blir vid användning av läderarmband. Har för mig att det var till Rolex eller liknande. Det finns inte något liknande till Chronolinken?

Jag har aldrig sett något liknande tyvärr. Hm, nu blev jag sugen på att prova med att behålla ändlänkarna och ta ett billigt läderband och göra en prototyp. Om du tänker dig att den delen på länken där SS står och som sluter upp mot locket blir där läderbandet börjar. Hm...ingen vidare beskrivning kanske :) Men om det skulle se om ut kan man ju i sådana fall specialbeställa ett band av bättre kvalitet från någon av forumets läderproffs.

Jag har aldrig sett något liknande tyvärr. Hm, nu blev jag sugen på att prova med att behålla ändlänkarna och ta ett billigt läderband och göra en prototyp. Om du tänker dig att den delen på länken där SS står och som sluter upp mot locket blir där läderbandet börjar. Hm...ingen vidare beskrivning kanske :) Men om det skulle se om ut kan man ju i sådana fall specialbeställa ett band av bättre kvalitet från någon av forumets läderproffs.
Ja, precis!
Skulle kunna bli riktigt bra......

Tillbaka
Topp