• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, vet någon var man kan hitta nya eller beg.
97A4FDDE-F84A-4AD4-A84A-A74215D43266.jpeg
original läderarmband till en Chronolink worldtimer race enligt bild? Mitt originalband sjunger på sista versen, inte det på bilden.
Tacksam för svar och ha en trevlig söndag
Jag skulle köra på Hirschband (det som SS kör med själva).👍

Kul att göra debut i denna tråden MED egen SoS på armen. Köpte en 32a med champagne tavlan till Sambon tidigare i år men suget efter en egen har funnits där sedan tidigare och blev då ännu större.

Får tacka @Snårtas för chansen att ta över denna skönhet. Måste säga att jag är lite impad av finish och utförande sett till prisklassen! Riktigt fin o välgjord tavla och lite kul med annual utgåvorna.
PXL_20230824_050954536.MP.jpg
PXL_20230823_093228268.MP.jpg

Kul att göra debut i denna tråden MED egen SoS på armen. Köpte en 32a med champagne tavlan till Sambon tidigare i år men suget efter en egen har funnits där sedan tidigare och blev då ännu större.

Får tacka @Snårtas för chansen att ta över denna skönhet. Måste säga att jag är lite impad av finish och utförande sett till prisklassen! Riktigt fin o välgjord tavla och lite kul med annual utgåvorna.
Välkommen 🖤💛

Om någon är intresserad så kommer jag nog släppa vidare min Landsort Brons framöver. Jag vill passa på att ge er i tråden en första chans😊
(Kommer självfallet släppas billigare än bronsaren som ligger uppe på Köp&Sälj just nu)
IMG_0176.jpeg
IMG_0294.jpeg
IMG_1713.jpeg
IMG_2730.jpeg
IMG_2763.jpeg
IMG_5530.jpeg
IMG_8260.jpeg
IMG_9533.jpeg

Välkommen

Har precis skaffat min första WT36, och därmed fått min andra SS i lådan. Går sedan tidigare nästan bara med min RSC36, men känns som om WT36 kommer bli en bra variation, väldigt bekväm.

Hade en WT41 innan, då jag tycker den har bättre proportioner än WT36. Den var dock något för lång för mig. Tog inte lång stund att vänja sig vid och även uppskatta proportionerna på WT36. Man skulle däremot vilja kunna välja tavla dag från dag. 😀
IMG_2032.jpeg

Landsort brons som vardagsklocka?

Ni som har erfarenhet av Landsort brons (eller andra bronsklockor), hur bra är brons i praktiken för en dykarklocka?
Lite nyfiken på hur snabbt det blir överdriven ”patina” (grön ärg osv), hur lätt boetten får stora repor och ev problem med missfärgningar på handleden från brons.

Tillbaka
Topp