Jag använde min Landsort Brons (som dock nu är såld) väldigt mycket i sommar.Landsort brons som vardagsklocka?
Ni som har erfarenhet av Landsort brons (eller andra bronsklockor), hur bra är brons i praktiken för en dykarklocka?
Lite nyfiken på hur snabbt det blir överdriven ”patina” (grön ärg osv), hur lätt boetten får stora repor och ev problem med missfärgningar på handleden från brons.
Överdriver patina tar ett tag men kommer om du använder mycket och svettas med den på. Den gröna färgen går såklart att ta bort med hjälp av en borste, vatten och tvål. Jag upplever att mina bronsklockor har varit svårare att repa, men det kan vara att patinan täcker hairlines och märken.
Handleden däremot, där får du förvänta dig grön färg om du har den på dig en varm dag. Däremot så är det bara att tvätta händerna så får du direkt bort det.
Hoppas mitt svar var till hjälp. Jag tycker bronsklockor är riktigt tuffa och jag gillar hur de patineras och får en mer mörk ton
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)