Spännande! Kan det vara något i och med samarbetet med BNP Paribas Nordic Open tro?Vad tror vi om den här? Annual 1337 nånting nånting?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande! Kan det vara något i och med samarbetet med BNP Paribas Nordic Open tro?Vad tror vi om den här? Annual 1337 nånting nånting?
![]()
![]()
Inte helt orimligt timingmässigt. Tycker mig ana en 41mm DLC boett och rutmönstrad tavla, väldigt lik nuvarande 1337 referensen alltså. Parallellen till tennistävlingen ser jag inte direkt. Kan jag missa något?Spännande! Kan det vara något i och med samarbetet med BNP Paribas Nordic Open tro?
Inte helt orimligt timingmässigt. Tycker mig ana en 41mm DLC boett och rutmönstrad tavla, väldigt lik nuvarande 1337 referensen alltså. Parallellen till tennistävlingen ser jag inte direkt. Kan jag missa något?
Haha touché, där kan vi ha något!Har rutmönstret på 1337tavlan börjat föreställa ett tennisnät?![]()
Bara de inte gör en Tidlös och byter kronan på en redan befintlig klocka till ett hjort..tennisbollHar rutmönstret på 1337tavlan börjat föreställa ett tennisnät?
Nja, där har de väl redan WT med blå urtavla och antingen blått gummiband eller länk?Spännande! Kan det vara något i och med samarbetet med BNP Paribas Nordic Open tro?
Klocksnackare,
Här har ni den nya Royal Steel Worldtimer DLC
Royal Steel Worldtimer DLC är en naturlig förlängning av dess föregångare. Den svarta boetten och den svarta urtavlan med röda detaljer gör den till en tidlös modell med attityd och perfekt för vardagsbruk.
Specifikationer:
CASE: Stainless steel with black DLC coating, Ø41mm
CASE-BACK: See-through case back. Individually numbered.
GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
DIAL: Black
BEZEL: 24-hour bezel.
BRACELET: Rubber band, folding buckle with DLC coating.
WATER RESISTANCE: 10 ATM (100 meters).
MOVEMENT: SS G14, with black rotor.
RRP: 26.500SEK on rubber band.
www.sjoosandstrom.com
![]()
Riktigt riktigt bra!Klocksnackare,
Royal Steel Worldtimer DLC är en naturlig förlängning av dess föregångare. Den svarta boetten och den svarta urtavlan med röda detaljer gör den till en tidlös modell med attityd och perfekt för vardagsbruk.
Specifikationer:
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
www.sjoosandstrom.com
![]()
Grymt bra. Lägger till 36mm på önskelistanKlocksnackare,
Specifikationer:
www.sjoosandstrom.com
![]()
Riktigt bra! Det har varit på önskelistan här i tråden tidigare när vi suktat efter SÄPO-modellerna och liknande. Den där ger ett duktigt ha-begärKlocksnackare,
Specifikationer:
www.sjoosandstrom.com
![]()
Förresten - ni som har de andra worldtimer-modellerna: Hur funkar egentligen GMT-visaren? Kan den ställas om självständigt till en annan tidszon eller går den helt enkelt ett varv per 24h? Frågar eftersom jag är van med GMTs med vridbar bezel eller där man kan ställa in tidszon med pushers. Antar att det inte bara är som en tidig Rolex Explorer II för grottutforskare för att se skillnad på dag och natt..?Var på tennisen idag där Sjöö Sandström hade en monter i loungen - så typ en timme efter att nyhetsmailet dimpit ner i inkorgen om nyheten fick jag klämma på den - smått surrealistiskt!
Klockan liknar ju till viss del gaming-varianten LEET-41 men den skulle jag inte köpa. Skillnaden är dock bland annat den öppna casebacken och att rotorn till skillnad från de andra Worldtimers är svart.
Just öppna casebacken är annars något som jag kanske tycker är lite so so med Sjö Sandströöm. Att urverket eller framför allt rotorn ser lite enkel ut - men visst jag kanske är bortskämd från andra märken. På 36mm-varianten blir även ration av rotor mot urverk lite "vriden" där man ser väldit lite av själva verket. En svart rotor på 41mm ser dock betydligt piggare ut!
I en perfekt värld skulle jag vilja se en 37mm variant av DLCn pga mina smala handleder. Enligt bolagets mycket trevliga representant på plats kanske det kan komma längre fram, men i väntan på det måste jag nog lägga en order inom kort. Väckte MYCKET ha-begär!
Som jämförelse - även en bild på den vanliga Worldtimern på 41mm samt 37.
![]()
![]()
Drar du ut kronan ett steg så byter du datum åt ena hållet och klickar fram gmt-visaren åt andra hållet.Förresten - ni som har de andra worldtimer-modellerna: Hur funkar egentligen GMT-visaren? Kan den ställas om självständigt till en annan tidszon eller går den helt enkelt ett varv per 24h? Frågar eftersom jag är van med GMTs med vridbar bezel eller där man kan ställa in tidszon med pushers. Antar att det inte bara är som en tidig Rolex Explorer II för grottutforskare för att se skillnad på dag och natt..?
Ett mörkgrönt SS gummi på den vore Nice.Klocksnackare,
Specifikationer:
www.sjoosandstrom.com
![]()
650 åt båda håll har jag fått till svar när jag frågat. Samma som för Royal Steel för övrigtÄr det någon här som kan svara på hur många varv en Landsort D4 ska snurra i en winder och vilket varv?