Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klocksnackare,
Här har ni den nya Royal Steel Worldtimer DLC
Royal Steel Worldtimer DLC är en naturlig förlängning av dess föregångare. Den svarta boetten och den svarta urtavlan med röda detaljer gör den till en tidlös modell med attityd och perfekt för vardagsbruk.
Specifikationer:
CASE: Stainless steel with black DLC coating, Ø41mm
CASE-BACK: See-through case back. Individually numbered.
GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
DIAL: Black
BEZEL: 24-hour bezel.
BRACELET: Rubber band, folding buckle with DLC coating.
WATER RESISTANCE: 10 ATM (100 meters).
MOVEMENT: SS G14, with black rotor.
RRP: 26.500SEK on rubber band.
www.sjoosandstrom.com
![]()
En klargul WT41 i stålboett hade varit någotHar ni funderat på KS edition med någon rolig färg (klargul, orange, klarröd etc) på urtavlan? Ngt i stil med Skydivern? Lånad bild:
![]()
Ser den bra ut visuellt är det inget du borde vara orolig för. Stabilt Selitta-verk som kommer ticka på länge utan servicebehov (min erfarenhet) och snygg skandinavisk design. Kör påRiktigt sugen på en Sjöö Sandström royal steel classic, utplockad 2020. Finns det något man bör tänka på eller se upp med? Det står mellan den eller en Longines conquest från -23. Typ samma pengar.![]()
Låter som ett utmärkt val. Är det 36mm så är länken riktigt bra!Riktigt sugen på en Sjöö Sandström royal steel classic, utplockad 2020. Finns det något man bör tänka på eller se upp med? Det står mellan den eller en Longines conquest från -23. Typ samma pengar.![]()
Beroende historik skulle jag säga mellan 10-20%Hur mycket rabatt kan man få på en ny Royal Steel Classic 36mm? Jag ser begagnatpris på runt 10k och en ny kostar 22,6k. Tappar den så mycket i värde på bara 1-2 år?
Var sugen..men kände att det var för pris för migVem knep S1:an #1 på Bukowskis?![]()
Inte jag.Vem knep S1:an #1 på Bukowskis?![]()
Du var huvudmisstänktVar sugen..men kände att det var för pris för mig![]()
Har noterat att du och jag har liknade smak gällande klockor. Under en period ägde jag en Datejust som tillhört dig. Köpte via Gripenbro back in the days (tror att vi hade kontakt i samband med det 2016)Premiär för en vit WT
![]()
Hahaha, ja får göra det, man vet ju dock aldrig hur önskningarna ser från ena månaden till den andraHar noterat att du och jag har liknade smak gällande klockor. Under en period ägde jag en Datejust som tillhört dig. Köpte via Gripenbro back in the days (tror att vi hade kontakt i samband med det 2016)
Sen har det varit Skydivers, och nu har vi båda vita WT 41or.
Om du bara PMar din allmänna önskelista på kommande köp, så kan jag ägna tiden jag skulle lagt på KS till arbete.![]()
Har inte WT en riktigt fin länk också, annars kan jag tänka mig att den tavlan blir sjukt fin med ett ribbat Nato-band i svart, beige/sand eller gröntWT på läder idag igen, nytt gummi + putsning av lås beställt, får se hur det blir nästa vecka. Originalgummi nästan ett måste, allt annat ser konstigt ut imo….
![]()