• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Från gummi till länk ✅
IMG_1334.jpeg

Känner att jag vill in i värmen här igen.
Om det är någon som är sugen på att sälja sin Worldtimer 36 med vit tavla och gummi, snälla svara på min köpesannons jag just lade ut.
Trevlig kväll
Pear

Nu har jag haft en köpesannons på en wt41 i en vecka utan att någon haft vad jag vill ha. Tycker att någon genast borde erbjuda mig en orange eller blå worldtimer. Låt mig inte sitta ensam på ännu en Sjöö Sandström söndag :(

Finns det mikrojustering på royal steel classic länken? Om inte hur upplever ni justeringen på den?
Viklåset tar en del plats. Fördelning av längd på ena eller andra sidan låset påverkar hur klockan bärs.

Och, håller med om tidigare svar. Det går bra med tålamod. Mikrojustering är kanske inte möjligt med "obruten" länk. Fler sorters passbitar vore kul att prova.

Bara titta in hos återförsäljare av Hirschband (samma som SS använder med logga😉) så har du en uppsjö att välja av
Det gröna bandet som satt på är Hirsch och jag gillar passformen och hur enkelt det är att ta av! Jag bor i Dalarna men är ganska ofta i Stockholm i jobbet. Vet att stjärnurmakarna säljer Hirsch, är det bästa butiken eller finns det andra butiker med stort utbud av band?

Är det någon som testat jubileelänk till sin Royal steel 36mm? Har alltid tyckt om den länken. Gillar dock orginallänk men hade varit intressant att se bild om någon testat :)

Tillbaka
Topp