Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var längesedan man sågTrevlig söndag!![]()
Vilken j*vla samling alltsåBlack or white? Helig Sjöö Sandström Söndag på er alla![]()
![]()
Nu med länk. snygg även så här.blir lite mer dressar som alternativ till gummibandet![]()
![]()
Köpe min blåa WT41 i höstas, inför en jobbresa, initialt på blått gummi. Snygg och skön kombination. 24-timmarsvisaren var mycket praktisk på resan så jag ser fram emot ytterligare en lång jobbresa i vår.Någon som har köpt nya RS WT Annual Edit 2023 Tungsten och kan skriva vad ni tycker. Gärna om ni också äger/ägt vanliga 41mm RS WT. Har det skrivits tidigare i tråden så ber jag om ursäkt
Är lite sugen, men tveksam pga av kostnaden och att jag inte skall köpa på mig mer för tillfället utan att sälja av först.
Någon som har köpt nya RS WT Annual Edit 2023 Tungsten och kan skriva vad ni tycker. Gärna om ni också äger/ägt vanliga 41mm RS WT. Har det skrivits tidigare i tråden så ber jag om ursäkt
Är lite sugen, men tveksam pga av kostnaden och att jag inte skall köpa på mig mer för tillfället utan att sälja av först.
Köpe min blåa WT41 i höstas, inför en jobbresa, initialt på blått gummi. Snygg och skön kombination. 24-timmarsvisaren var mycket praktisk på resan så jag ser fram emot ytterligare en lång jobbresa i vår.
Kompletterade nyligen med en länk. Bär nu klockan konstant, på länk. Länken är skön trots att den saknar mikrojustering. Klockan är tunn, tunnare än man kan tro. Byter till gummi på våren eller inför semestern för att skona länken. Så tummen upp från mig.
Riktigt snygg! Finns på Fältan om någon är hågad. Är det nr 1 eller en av 86?
![]()
Här är min RSC36 på band. Dålig bild, men väldigt bekväm och casual. Jag gillar det. Enda problemet är att jag tycker det är ett rent elände att få dit länken sen igen.Mitt första bildinlägg tillsammans med min första ”riktiga” klocka. Trevlig SS söndag även om bilden blev tagen igår. Middagen blev en succé kan jag tillägga!
Någon som kört läder eller mocka på sin RS som kan dela en bild? Nyfiken hur det hade kunnat se ut.
Gissar på set med urtavlorDet här var både oväntat och spännande. Låter som ngn form av modul för att uppgradera Chronolink.
![]()
Spekulerats i smart-modul tidigare. Där lägger jag mina äggDet här var både oväntat och spännande. Låter som ngn form av modul för att uppgradera Chronolink.
![]()
Hade ju varit kul men tror samtidigt det hade blivit rejält dyrt och samtidigt svårt att underhållaSpekulerats i smart-modul tidigare. Där lägger jag mina ägg![]()
Brukar tejpa baksidan och runt framsidan av hornen sedan ta det mer från ytterkanten av bandhornen istället för rakt uppifrån om du förstår vad jag menarHär är min RSC36 på band. Dålig bild, men väldigt bekväm och casual. Jag gillar det. Enda problemet är att jag tycker det är ett rent elände att få dit länken sen igen.Någon som har tips? Jag kör på en sån där ”vanlig enkel gaffel” från Bergeon, men svårt.
![]()
Hade jag haft en chronolink hade jag klippt den gröna tavlan. Riktigt nice!Klocksnackare,
Allt började med en vision. Det bästa av två världar skulle förenas i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Klassiskt klockhantverk skulle ingå symbios med nya tidens elektronik. Efter år av utveckling presenterade vi 1997 ett unikt armbandsur, Sjöö Sandström CHRONOLINK Worldtimer UTC. Elegansen i en klassisk, mekanisk klocka förenades med elektronikens briljans. Ett koncept som än idag är unikt i klockvärlden.
Med stolthet introducerar vi en efterlängtad och exklusiv uppdatering av vår mest ikoniska klocka som lanserades 1997, Chronolink Worldtimer UTC. Nu kan våra lojala Chronolink-entusiaster uppleva ett exklusivt set med två nya urtavlor elegant förpackade i ett svensktillverkat läderetui. ”Vibrant” innehåller en grön och en orange urtavla med stålindex och ”Elegance” innehåller en ivory och en blå urtavla, båda med rosé gulds index. Två tavelbyten ingår i paketet mot uppvisande av värdebeviset som medföljer i etuiet.
Accessories
Swedish watchmaking. Sweden has a long and honored tradition of exquisite watchmaking.www.sjoosandstrom.com
MVH
Sjöö Sandström
![]()
![]()
![]()
Så coolt. Vilket härligt concept också!Klocksnackare,
Allt började med en vision. Det bästa av två världar skulle förenas i ett armbandsur på ett helt nytt sätt. Klassiskt klockhantverk skulle ingå symbios med nya tidens elektronik. Efter år av utveckling presenterade vi 1997 ett unikt armbandsur, Sjöö Sandström CHRONOLINK Worldtimer UTC. Elegansen i en klassisk, mekanisk klocka förenades med elektronikens briljans. Ett koncept som än idag är unikt i klockvärlden.
Med stolthet introducerar vi en efterlängtad och exklusiv uppdatering av vår mest ikoniska klocka som lanserades 1997, Chronolink Worldtimer UTC. Nu kan våra lojala Chronolink-entusiaster uppleva ett exklusivt set med två nya urtavlor elegant förpackade i ett svensktillverkat läderetui. ”Vibrant” innehåller en grön och en orange urtavla med stålindex och ”Elegance” innehåller en ivory och en blå urtavla, båda med rosé gulds index. Två tavelbyten ingår i paketet mot uppvisande av värdebeviset som medföljer i etuiet.
Accessories
Swedish watchmaking. Sweden has a long and honored tradition of exquisite watchmaking.www.sjoosandstrom.com
MVH
Sjöö Sandström
![]()
![]()
![]()
Du har nog hittat en bra metod. Jag försöker köpa mig ur problemet och beställde en sån här igår. Får se om det gör nån skillnad.Brukar tejpa baksidan och runt framsidan av hornen sedan ta det mer från ytterkanten av bandhornen istället för rakt uppifrån om du förstår vad jag menarmen som du säger! Det är tajt, men lite gott om tid och tålamod för oss som inte jobbar med dagligen hjälper