• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nej, jag håller faktiskt helt med dig om det. Jag har i och för sig aldrig burit klockan på läder utan bara sett det på bild, men det blir ju ett lite speciellt utseende i och med konstruktionen av locket.
Min erfarenhet är att det ser mindre "märkligt" ut om man använder originalband. Deras ändar är lite utskjutande på sidorna vilket antagligen är medvetet, för det passar finfint på t ex chronolinken. Fyller liksom upp på sidorna :)

Har precis väckt Chronolinken som låg och drog sig :)

fullsizeoutput_b8e.jpeg
IMG_20170504_085324.jpg
Verkligen kul med alla färgade tavlor du har. Tyvärr har inte jag tillgång till sådan tavelskatt, utan får nöja mig med klassisk svart som jag nyss köpt av capeland. Blir min tredje Chronolink och den får stanna :)

Verkligen kul med alla färgade tavlor du har. Tyvärr har inte jag tillgång till sådan tavelskatt, utan får nöja mig med klassisk svart som jag nyss köpt av capeland. Blir min tredje Chronolink och den får stanna :)

Grattis till köpet och då blir det tredje gången gillt :)

Sjöö säljer ju det mest självklara komplementet om du skulle vilja utöka, dvs vit tavla, och då har man en grym tavelkombo som är alldeles tillräcklig.
Sen ska ju tilläggas att om det var så att jag hade varit tvungen att gå via Sjöö eller AD hade jag inte bytt så ofta som jag gör på grund av väntetiden. Nu tar det någon dag istället för ett par veckor och då är det enklare att testa bara för att se hur det blir, för det är en markant skillnad ändå hur tavlan upplevs "ren" i handen och när den väl sitter i klockan.

Här är några bilder på de tavlor jag har provat sedan mitt senaste ex av Chronolinken köptes nu i januari.

IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20170430_132714.jpg
IMG_20170503_195748.jpg

Sjöö säljer ju det mest självklara komplementet om du skulle vilja utöka, dvs vit tavla, och då har man en grym tavelkombo som är alldeles tillräcklig.
Sen ska ju tilläggas att om det var så att jag hade varit tvungen att gå via Sjöö eller AD hade jag inte bytt så ofta som jag gör på grund av väntetiden. Nu tar det någon dag istället för ett par veckor och då är det enklare att testa bara för att se hur det blir, för det är en markant skillnad ändå hur tavlan upplevs "ren" i handen och när den väl sitter i klockan.

Här är några bilder på de tavlor jag har provat sedan mitt senaste ex av Chronolinken köptes nu i januari.

IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20170430_132714.jpg
IMG_20170503_195748.jpg
Mäktigt!

IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20170430_132714.jpg
IMG_20170503_195748.jpg
Fenomenalt :)

IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20170430_132714.jpg
IMG_20170503_195748.jpg

Världsklass! Tycker annars att det mest rimliga är att du köper en klocka till varje tavla. Så slipper du byta. ;)

IMG_20170128_095825.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20170430_132714.jpg
IMG_20170503_195748.jpg

Av ren nyfikenhet. Vad tar SS för en svart tavla till chronolinken?

Leker lite med tanken att avyttra min några månder gamla Royal Steel 36:a. Hojta till i PM om någon är sugen innan den troligtvis dyker upp på
säljavdelningen :)

Jag siktar ju på den nya worldtimern till slutet av sommaren, men vet inte om gummiband eller stållänk... Hjälp?

Jag siktar ju på den nya worldtimern till slutet av sommaren, men vet inte om gummiband eller stållänk... Hjälp?

Alltid båda :) Men om du ska slå till först när sommaren är till ända så skulle jag välja länk, och så lagom till våren kompletterar du med gummit.

EDIT: Jag tror att ur ett ekonomiskt perspektiv är det alltid idé att försöka köpa båda samtidigt och hoppas att man kan få ett litet paketpris.

Kan nån klarlägga mer ingående vad skillnaden är på Worldtimer gamla vs nya?
På hemsidan står det: "We have increased the amount of super luminova to the index bars and hands, redesigned the lugs on the case and added a new tapered rubber band that comes with a stainless-steel folding buckle."
Är det någon som har bild att lägga upp på gamla och nya så man lätt ser skillnaden? :)

Kan nån klarlägga mer ingående vad skillnaden är på Worldtimer gamla vs nya?
På hemsidan står det: "We have increased the amount of super luminova to the index bars and hands, redesigned the lugs on the case and added a new tapered rubber band that comes with a stainless-steel folding buckle."
Är det någon som har bild att lägga upp på gamla och nya så man lätt ser skillnaden? :)

Lånade bilder. Överst är den första modellen som är limiterad till 100ex. På den nya så är det tjockare index och visare med lume i hela. Men har även ändrat formen på sekundvisaren. Ytterligare så har man tagit bort "automatic" från tavlan. Bandhornen är mer slimmade och jag vet inte om det är återvinning av en tidigare design från en annan modell eller helt nytt.

019900.jpg
RSWT-36mm-black.jpg

Tillbaka
Topp