Fredag den 30:e Februari ![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)
![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ÄNTLIGEN slipper jag gråta mig till sömns varje Sjöö Sandström Söndag för att jag är utan klocka från märket, idag kom den här godingen hem! Tyvärr får jag ju vänta med att testa tills jag failat med OWG March
![]()
Ja riktigt grym! Det lockar väldigt mycket att ”råka” failaSer riktigt trevlig ut den där, känns som en failad OWG mars är inom räckhåll![]()
Ja riktigt grym! Det lockar väldigt mycket att ”råka” faila![]()
Nej det stämmer, det där är den senaste Annual Edition, limiterad till 86 exemplar:Det är inte standard av worldtimer modellen va? Finns det fler upplagor med andra färger?
Stort grattis! Spanat på den själv men inte köpt. Det svarta gummit tro jag blir grymt på. Kan tänka mig att köa till den om den vandrar vidareÄNTLIGEN slipper jag gråta mig till sömns varje Sjöö Sandström Söndag för att jag är utan klocka från märket, idag kom den här godingen hem! Tyvärr får jag ju vänta med att testa tills jag failat med OWG March
![]()
riktigt bra, borde implementera den tavlan på vanliga modellerna med andra färger… får hoppas det kommer sen.Nej det stämmer, det där är den senaste Annual Edition, limiterad till 86 exemplar:
![]()
Annual Edition 2023
This edition builds upon the esteemed Royal Steel Worldtimer yet introduces a completely reimagined design. Drawing inspiration from the groundbreaking work of Carl Wilhelm Scheele, the 2023 Annual Edition of the Royal Steel Worldtimer proudly incorporates tungsten into its design.www.sjoosandstrom.com
Tusen tack!!Stort grattis! Spanat på den själv men inte köpt. Det svarta gummit tro jag blir grymt på. Kan tänka mig att köa till den om den vandrar vidare![]()
Stort grattisÄNTLIGEN slipper jag gråta mig till sömns varje Sjöö Sandström Söndag för att jag är utan klocka från märket, idag kom den här godingen hem! Tyvärr får jag ju vänta med att testa tills jag failat med OWG March
![]()
Stort tack för att vi fick följa renoveringen och grattis till ett mycket fint slutresultat.Sista posten kommer här, nu kör vi klart
Först på med verkringen, timhjul följt av tavla och visare.
![]()
![]()
![]()
Sen lägger jag verket i boetten och sätter i kronan. Sen sätter jag ny packning på glasbaksidan och skruvar fast denna.
![]()
![]()
![]()
Sen går vi över till digi-verket. Monterar i nysmöjda packningar och skruvar fast tryckknapparna. I med verket, verkhållarskruvar, batteri och baklock.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sen är det ”bara” att montera länken. Det tog mest tid av allt. Passformen för bandstiften var inte alls bra. Någon mer som haft problem med detta?
![]()
När jag äntligen fick den på plats så känner jag mig väldigt nöjd och ska bli kul att bekanta mig med klockan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för alla glada hejarop längs vägen![]()
Det förklarar den perfekta kombinationen!Det är till Swedish blond![]()
Det blev ju en helt annan klocka. Snyggt!Bytte från det orangea till svarta gummit idag. Bra sugen att dra på den på handleden nu
![]()
![]()
Håller med, gillar looken på båda banden men svart blev ju lite mer nedtonatDet blev ju en helt annan klocka. Snyggt!![]()
Vilken size är det där? Ser ut stt sitta otroligt bra på handledenHärligt söndagsmys
![]()
För min del när jag ägde, helt klart på läder.Ni som har eller har haft chronografen, va tycker ni om den? Stor som fasen? Skönast på länk eller läder? Mer åsikter?![]()
Sitter riktigt bra och skönt. Den är 37mm. Jag är van att ha minst 40mm på min a 17,5. Men denna upplevs inte så liten tycker jag, sen vänjer man sig oxå förstås.Vilken size är det där? Ser ut stt sitta otroligt bra på handleden
Jag svarar också.Vilken size är det där? Ser ut stt sitta otroligt bra på handleden
Det var väl du som köpte denna typ NOS för ett tag sedan? Riktigt fräscht med dia tavlan måste jag säga.Sitter riktigt bra och skönt. Den är 37mm. Jag är van att ha minst 40mm på min a 17,5. Men denna upplevs inte så liten tycker jag, sen vänjer man sig oxå förstås.![]()
Måste kolla upp allt du skrev!Jag svarar också.
Det är ju RSC 37/36 mm. Den boetten sitter nåt helt fantastiskt även på min handled, lågt och skönt.
Svårt att bära nåt annat när man vant sig. Varit ”tvungen” att köpa även WT36 som har samma boett.
I praktiken växlar jag nästan bara mellan RSC36 och WT36 pga att boetten är fantastisk. Värt för alla att prova tycker jag.![]()
Älskar min wt36. Den gröna är helt fantastiskt fin enligt mig (haft blå/grå tidigare). Visst, det finns saker jag önskar i en uppdaterad version (tystare rotor och en borstad länk med micro justering. Kanske kan vi få det senare nu när Landsorten får en ny länk?Generellt, vad tycker ni om ss? Alltså för pengarna de kostar i jämförelse med konkurrenterna i samma prisklass, vet inte riktigt vad man ska jämföra med, longines? Kanske finns något annat bättre att jämföra med
Jopp! Och tokgillar tavlan! Med diamant index samt atg sifferindexarna sitter digt mot inner ringen. Ger en skön yta åt resten a. TavlanDet var väl du som köpte denna typ NOS för ett tag sedan? Riktigt fräscht med dia tavlan måste jag säga.![]()
Köper du beggat så blir dom ju galet prisvärda!Generellt, vad tycker ni om ss? Alltså för pengarna de kostar i jämförelse med konkurrenterna i samma prisklass, vet inte riktigt vad man ska jämföra med, longines? Kanske finns något annat bättre att jämföra med
Jag har alltid älskat chronografen, men undrar om den blir aningen stor, gillar egentligen klockor 38-40 bäst, och även rs 36 ser fina ut, men det är någon med RS chrono som är så djävulskt lockandeKöper du beggat så blir dom ju galet prisvärda!