Stenholm13
Silver
För min del när jag ägde, helt klart på läder.hur tyckte du den bar i övrigt? Stor? Det ser ju otroligt fet ut, hur va den![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För min del när jag ägde, helt klart på läder.hur tyckte du den bar i övrigt? Stor? Det ser ju otroligt fet ut, hur va den![]()
SS gör eleganta klockor, med egensinnig design. Gillar min WT41 skarpt. En elegant klocka, mycket tunn (bara 9,2 mm). Skön på gummi, skön på länk. Lite stealth, inte känd som en rolex och därför kanske inte heller lika bra andrahandsvärde. Inte perfekt dock, kronan är lite svårjobbad men dock diskret, länken skön om du får till längden. Min går +7s/dygn, så inte lika exakt som min Seamaster (som går i stort +-0) men helt ok. Köp inte den om du tänker på värdet, utan köp den om du gillar den. Hittar du en fin beg, så blir den inte dyr heller.Generellt, vad tycker ni om ss? Alltså för pengarna de kostar i jämförelse med konkurrenterna i samma prisklass, vet inte riktigt vad man ska jämföra med, longines? Kanske finns något annat bättre att jämföra med
Jag älskar ss utifrån utseendet, tycker dom är mycket fina, sen är ju frågan, Royal steel chronor eller den lilla 36anSS gör eleganta klockor, med egensinnig design. Gillar min WT41 skarpt. En elegant klocka, mycket tunn (bara 9,2 mm). Skön på gummi, skön på länk. Lite stealth, inte känd som en rolex och därför kanske inte heller lika bra andrahandsvärde. Inte perfekt dock, kronan är lite svårjobbad men dock diskret, länken skön om du får till längden. Min går +7s/dygn, så inte lika exakt som min Seamaster (som går i stort +-0) men helt ok. Köp inte den om du tänker på värdet, utan köp den om du gillar den. Hittar du en fin beg, så blir den inte dyr heller.
Bra där, intryck @Oron ?
Det finns 2 olika länk i tillbehör på Sjöö Sandström sidan så jag antar att de har olika breddEn fråga som någon här kanske har koll på, funkar det att stoppa länken för RSC36/WT36 på en RSC41/WT41?![]()
Coolt! Verket på WT brukar väl vara Sellita SW330-2 (åtminstone sen flera år tillbaka). Ett bra verk vad jag har kunnat utröna, snyggt dekorerat och trevlig att kunna visa för beundrare.Verkar som SS tagit fram en modell för marinen igen.
Någon som vet mer om i vilken upplaga, urverk etc? Tycker den ser fin ut på bild iaf.
![]()
Länken till WT36 är avsmalnande medan 41: ans är rak (samma bredd).Det finns 2 olika länk i tillbehör på Sjöö Sandström sidan så jag antar att de har olika bredd
Korrekt att det är samma bredd. Frågan är ju bara om det är något annat som skiljer som gör att länken för WT36 inte passar på WT41 (t.ex. bandstifens avstånd från boetten, längden på bandhornen etc.)?Länken till WT36 är avsmalnande medan 41: ans är rak (samma bredd).
11-12k har 2st med svart tavla gått för i Dec och Jan.Jag har kollat lite grann men vad är rimligt att betala för en RS 36mm med svart tavla, inte nödvändigt ute efter en i ”mint condition” jag är en fattig stackare![]()
Den där champagne aktiga är inte dum heller…11-12k har 2st med svart tavla gått för i Dec och Jan.
Och nedan ligger osåld nu.. Dock Ikke svart tavla. En liknande gcik nyligen på Kaplans för 13 inkl avg.
Avslutad - Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36 Champagne
Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36 Champagne - 2022 Klockan är i fint skick, men då det är klocka med många polerade ytor så finns det naturligtvis något märke, bilderna är en del av beskrivningen. Klockan levereras full set med allt som kom med vid nyköpet i oktober 2022 inklusive...klocksnack.se
Tror jag gav 11,5K för typ två år sedan. Vansinnigt mycket klocka för pengarna.Rs 36 med svsrt tavla är inte dum…..
Förbaskat snygg, men ja champagne tavlar är också jäkligt finTror jag gav 11,5K för typ två år sedan. Vansinnigt mycket klocka för pengarna.
Suktar ibland efter Annual Edition 2022 i 36, väldigt fin tavla med mer liv. Men väldans ovanlig och ligger nog lite dyrare om man hittar någon. Och på nåt vis så passar en enklare tavla klockan bättre också.
Blir ju helt olika uttryck, men champagne tavla på dessa är ju också mysigt.![]()
Det går ju att göra som @HaVet71 och ha alla tavlorFörbaskat snygg, men ja champagne tavlar är också jäkligt finalla dessa val…
Jo visserligenDet går ju att göra som @HaVet71 och ha alla tavlor
Jag köpte nyligen några tavlor från @HaVet71 till min RSC36, men man skulle ju vilja kunna byta från dag till dag egentligen ju.Det går ju att göra som @HaVet71 och ha alla tavlor
Jag när ju också sen gammalt en dröm om rs chrono med svart tavla… men den kostar väl ännu några extra kronor, ingen koll på va dom går för i andra hand men, lite dyrare och även större osv osvTror jag gav 11,5K för typ två år sedan. Vansinnigt mycket klocka för pengarna.
Suktar ibland efter Annual Edition 2022 i 36, väldigt fin tavla med mer liv. Men väldans ovanlig och ligger nog lite dyrare om man hittar någon. Och på nåt vis så passar en enklare tavla klockan bättre också.
Blir ju helt olika uttryck, men champagne tavla på dessa är ju också mysigt.![]()
Så snygg! Finns diatavlan att köpa än idag?Kanske man ska testa detta band då
![]()
Tokgillar oxå tavlan, den känns mindre kladdig.. inte för att dom andra kanske är kladdiga. Men känns som mer clean.Så snygg! Finns diatavlan att köpa än idag?
Iskall modell.Såg att en rs chrono sålts här för typ 11k men det måste ju vara ganska lågt?