• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Generellt, vad tycker ni om ss? Alltså för pengarna de kostar i jämförelse med konkurrenterna i samma prisklass, vet inte riktigt vad man ska jämföra med, longines? Kanske finns något annat bättre att jämföra med
SS gör eleganta klockor, med egensinnig design. Gillar min WT41 skarpt. En elegant klocka, mycket tunn (bara 9,2 mm). Skön på gummi, skön på länk. Lite stealth, inte känd som en rolex och därför kanske inte heller lika bra andrahandsvärde. Inte perfekt dock, kronan är lite svårjobbad men dock diskret, länken skön om du får till längden. Min går +7s/dygn, så inte lika exakt som min Seamaster (som går i stort +-0) men helt ok. Köp inte den om du tänker på värdet, utan köp den om du gillar den. Hittar du en fin beg, så blir den inte dyr heller.

SS gör eleganta klockor, med egensinnig design. Gillar min WT41 skarpt. En elegant klocka, mycket tunn (bara 9,2 mm). Skön på gummi, skön på länk. Lite stealth, inte känd som en rolex och därför kanske inte heller lika bra andrahandsvärde. Inte perfekt dock, kronan är lite svårjobbad men dock diskret, länken skön om du får till längden. Min går +7s/dygn, så inte lika exakt som min Seamaster (som går i stort +-0) men helt ok. Köp inte den om du tänker på värdet, utan köp den om du gillar den. Hittar du en fin beg, så blir den inte dyr heller.
Jag älskar ss utifrån utseendet, tycker dom är mycket fina, sen är ju frågan, Royal steel chronor eller den lilla 36an😂 två hyfsat olika klockor… väldigt sällan jag ser chronon till salu så vet inte va dom brukar gå för?

Någon som testat Landsort länken än?
IMG_9171.jpeg

Blev nya länken till min Landsort idag😀 Riktigt bra!
Ping @Oron

Hej!
Har någon av er koll på/ erfarenhet av Sjöö Sandströms pre-ownedtjänst?
Hur ligger värderingarna i jämförelse med att säja privat till privatperson, alt till andra företag?
Värdechecken kan enbart lösas in hos dem vid köp. Har de klockor i lager, om inte hur lång är väntetiden?
Är nyfiken på att låta några klockor vandra vidare.

En fråga som någon här kanske har koll på, funkar det att stoppa länken för RSC36/WT36 på en RSC41/WT41?😃

Verkar som SS tagit fram en modell för marinen igen.
Någon som vet mer om i vilken upplaga, urverk etc? Tycker den ser fin ut på bild iaf.

1000011450.jpg
Coolt! Verket på WT brukar väl vara Sellita SW330-2 (åtminstone sen flera år tillbaka). Ett bra verk vad jag har kunnat utröna, snyggt dekorerat och trevlig att kunna visa för beundrare. 🙂

Länken till WT36 är avsmalnande medan 41: ans är rak (samma bredd).
Korrekt att det är samma bredd. Frågan är ju bara om det är något annat som skiljer som gör att länken för WT36 inte passar på WT41 (t.ex. bandstifens avstånd från boetten, längden på bandhornen etc.)?

• Like
Reactions: J-P
Jag har kollat lite grann men vad är rimligt att betala för en RS 36mm med svart tavla, inte nödvändigt ute efter en i ”mint condition” jag är en fattig stackare😂

Jag har kollat lite grann men vad är rimligt att betala för en RS 36mm med svart tavla, inte nödvändigt ute efter en i ”mint condition” jag är en fattig stackare😂
11-12k har 2st med svart tavla gått för i Dec och Jan.

Och nedan ligger osåld nu.. Dock Ikke svart tavla. En liknande gcik nyligen på Kaplans för 13 inkl avg.

11-12k har 2st med svart tavla gått för i Dec och Jan.

Och nedan ligger osåld nu.. Dock Ikke svart tavla. En liknande gcik nyligen på Kaplans för 13 inkl avg.

Den där champagne aktiga är inte dum heller…

Rs 36 med svsrt tavla är inte dum…..
Tror jag gav 11,5K för typ två år sedan. Vansinnigt mycket klocka för pengarna.

Suktar ibland efter Annual Edition 2022 i 36, väldigt fin tavla med mer liv. Men väldans ovanlig och ligger nog lite dyrare om man hittar någon. Och på nåt vis så passar en enklare tavla klockan bättre också.

Blir ju helt olika uttryck, men champagne tavla på dessa är ju också mysigt. 😎

Bilagor

• IMG_2998.jpeg
    IMG_2998.jpeg
    495.6 KB · Visningar: 13

Suktar ibland efter Annual Edition 2022 i 36, väldigt fin tavla med mer liv. Men väldans ovanlig och ligger nog lite dyrare om man hittar någon. Och på nåt vis så passar en enklare tavla klockan bättre också.

Förbaskat snygg, men ja champagne tavlar är också jäkligt fin😭 alla dessa val…

Det går ju att göra som @HaVet71 och ha alla tavlor
Jag köpte nyligen några tavlor från @HaVet71 till min RSC36, men man skulle ju vilja kunna byta från dag till dag egentligen ju. 😉 Gillar ju min standard svarta, men får nog bli att prova nåt annat nån dag.

I denna hyllningskören komponerad utav den helt opartiska klubben för beundran utav RSC så måste det väl även nämnas att den gör sig mycket fint på läder. ☀️ Har kört min svarta på läder ett par gånger, och kan bara drömma om va schysst det lär vara med champagne på läder. 😎

Jag när ju också sen gammalt en dröm om rs chrono med svart tavla… men den kostar väl ännu några extra kronor, ingen koll på va dom går för i andra hand men, lite dyrare och även större osv osv

Tillbaka
Topp