• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Äntligen måndag
IMG_2878.jpeg
 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Knep något på auktion som jag aldrig sett förr - en S1:a med matt svart tavla från första serien!

Någon som vet om de kom original med dessa eller om den kompletterats i efterhand? Den är identisk med den vita tavlan i termer av tryck, index osv. såvitt jag kan se.

Nu behöver jag bara en Chronolink Swedish Night så är samlingen komplett (en stund…).

IMG_4295.jpeg


IMG_4293.jpeg
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Testade några modeller från Sjöö Sandström på vägen hem från jobbet idag.

Favoriten var helt klart Worldtimern på 36mm, satt riktigt fint. Även Landsorten var kul att testa efter att ha sett en massa bilder här, den kändes väldigt välbyggd.

IMG_6876.jpeg
IMG_6877.jpeg
IMG_6878.jpeg
Den gröna 36:an är nog min favoritklocka. Skit snygg, sitter som en smäck och ingen krona som skaver. Är nästan sugen på fler färger av den :)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Knep något på auktion som jag aldrig sett förr - en S1:a med matt svart tavla från första serien!

Någon som vet om de kom original med dessa eller om den kompletterats i efterhand? Den är identisk med den vita tavlan i termer av tryck, index osv. såvitt jag kan se.

Nu behöver jag bara en Chronolink Swedish Night så är samlingen komplett (en stund…).

IMG_4295.jpeg


IMG_4293.jpeg
Riktigt läcker med den tavlan i alla fall, väldigt stilren
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Såg den. Men är det värt det? Länken känns så fin också. Lätt att repa tänker jag?
Lite subjektivt svar kanske eftersom det är jag som säljer den :)
Men tycker absolut den är gedigen med rejäla och skruvade länkbitar. Microjustering är underbar när handleden sväller i värmen.
Har svårt att se att den skulle repas lätt då hela länken är borstad.

Varför säljer jag den? Har ingen Landsort längre då både min svarta och gröna är sålda.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Hej vad har ni för erfarenheter av UTC skydiver ? Någon stridspilot här på forumet med sina åsikter ?
Jag tycker UTC är helt grym
Den klockan som används mest för den fungerar till allt, utom möjligen ”slinka under den knäppta skjortan” för det är en stadig pjäs. Jag kommer skaffa metallarmbandet för variation.
Är inte pilot på något sätt men har 2 i närheten som är och har fått i tjänsten (både civilt och militärt). Båda är missnöjda med lumen och där får jag väl vara enig. Vaknar man på natten går det inte att läsa tiden snabbt pga svag lume. Samtidigt så trycker man till knappen så belysningen tänds så ser man perfekt.

Så som är märks är jag i lag Uberpro. Den kräver sin arm. Den fungerar inte till allt om än mycket och lumen är inte speciellt bra. Men 100 andra saker väger upp för mig.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    300.8 KB · Visningar: 2

AFFEARZZ

Breitling
Jag tycker UTC är helt grym
Den klockan som används mest för den fungerar till allt, utom möjligen ”slinka under den knäppta skjortan” för det är en stadig pjäs. Jag kommer skaffa metallarmbandet för variation.
Är inte pilot på något sätt men har 2 i närheten som är och har fått i tjänsten (både civilt och militärt). Båda är missnöjda med lumen och där får jag väl vara enig. Vaknar man på natten går det inte att läsa tiden snabbt pga svag lume. Samtidigt så trycker man till knappen så belysningen tänds så ser man perfekt.

Så som är märks är jag i lag Uberpro. Den kräver sin arm. Den fungerar inte till allt om än mycket och lumen är inte speciellt bra. Men 100 andra saker väger upp för mig.
Jäkligt fin klocka. Jag har provat den av en stridspilot under värnplikten men var för några år sedan. Så tänkte höra lite kring tankarna hos de som äger den "civilt" tack för din kommentar :)
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Lite subjektivt svar kanske eftersom det är jag som säljer den :)
Men tycker absolut den är gedigen med rejäla och skruvade länkbitar. Microjustering är underbar när handleden sväller i värmen.
Har svårt att se att den skulle repas lätt då hela länken är borstad.

Varför säljer jag den? Har ingen Landsort längre då både min svarta och gröna är sålda.

Jag har haft den gamla länken på min landsort i över ett år och min erfarenhet är att den slits väldigt lite och de få märken som blir knappt syns så den är helt borstad. Jag använder Landsort 80% av tiden så den har fått vara med många timmar.

För övrigt har jag förstått att det inte är många gamla länkar som passar på den nya modellen så jag måste ha haft tur när jag fick min att passa 🤗
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Är det för övrigt någon som har en gammal landsort och vill köpa en länk i bra skick så är jag lite sugen på att uppgradera min till den nya 😊
 
Topp