• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_20240531_190815_HDR.jpg
 
7900, så rätt dyr. Men absolut värt det enligt mig. Riktigt bra kvalitetskänsla och lyfter hela klockan. Mikrojustering med sex steg är grymt!
7900:- är mycket pengar men det är inte dyrt.
Det är en jäkla fin länk med justering.
Gummit till min Tudor listar 9900:- 🫣
Hoppas bara att hustrun aldrig någonsin får reda på det…… Jag sade, när hon frågade, att jag kunde leva med priset, och att det inte kostade 2000:- liksom. Det är ju faktiskt korrekt, på sitt sätt.
 
7900:- är mycket pengar men det är inte dyrt.
Det är en jäkla fin länk med justering.
Gummit till min Tudor listar 9900:- 🫣
Hoppas bara att hustrun aldrig någonsin får reda på det…… Jag sade, när hon frågade, att jag kunde leva med priset, och att det inte kostade 2000:- liksom. Det är ju faktiskt korrekt, på sitt sätt.
Dyrt är väl rätt så subjektivt men klart bra länk, rent objektivt alltså. Fast 9900 för ett gummi är fan dyrt även objektivt 😮

Jag brukar säga att saker kostade "som ett par matkassar". Om det sen är pasta eller wagyu i kassarna är väl skitsamma.
 
Spanat in Sjöö Sandström som är ny för mig. Finns en del ex av Anniversary Edition 2022 Pippi Långstrump ute ser jag, verkar inte vara något speciellt tryck på den trots att den är ganska limiterad. Varför är det så? Är det så enkelt att merparten inte gillar Pippi temat månne?
 
Tillbaka igen lagom till helgen efter drygt två veckor på service.
Nytt glas, krona, visare, packningar, main spring och den del andra kuggar jag inte kan namnet på samt fix av ett trasigt lås på länken. Passade även på att byta till en blå tavla också. Tog drygt två veckor hos @Sjöö Sandström. Grymt snabbt hanterat. Stort tack! :)

IMG_3378.jpeg
Varför byte av så många delar?
Olycka eller vatten?
 
Spanat in Sjöö Sandström som är ny för mig. Finns en del ex av Anniversary Edition 2022 Pippi Långstrump ute ser jag, verkar inte vara något speciellt tryck på den trots att den är ganska limiterad. Varför är det så? Är det så enkelt att merparten inte gillar Pippi temat månne?
Vet inte riktigt varför det inte är någon rusning till Pippi-klockorna.
Jag har en RSC41 sedan länge och är mycket nöjd med den och tavlan på Pippi i riktigt cool, dock inte cool nog att köpa en ny likadan klocka. Men det finns verkligen inget fel att hitta på modellen så om du hittar en till ett motiverat pris är det bara att köra i min mening
 
Tillbaka
Topp