Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är fin, den gröna. Välkommen in i värmen igen!
Tack! Känns skönt att vara tillbakaDen är fin, den gröna. Välkommen in i värmen igen!
Exakt min tanke! Ska försöka lösa det nästa vecka. Återkommer med bilder.Den gröna är trevlig!
Funderar på att få på det svarta bandet för lite kontrast..,
Otrolig, aldrig sett innan. Jag får nog hålla koll efter en likadanNyförvärv i klocklådan. Kan inte ha gjorts jättemånga med denna tavla med tanke på hur sällan man ser en. Mycket nöjd iallafall.
Den är bättre än vad jag tidigare föreställt mig av att titta på bilder. Glad jag sprang på en.Otrolig, aldrig sett innan. Jag får nog hålla koll efter en likadan
Mycket snygg, Zenith vibbar på sub-tavlorna.Nyförvärv i klocklådan. Kan inte ha gjorts jättemånga med denna tavla med tanke på hur sällan man ser en. Mycket nöjd iallafall.
Håller med. Nog andas den lite Primero men med en skandinavisk knuffMycket snygg, Zenith vibbar på sub-tavlorna.
Vad är det för ref på den? Är det SS012178 som har så pass missvisande bilder officiellt? Eller finns det en mörk och en ljus tavla?Håller med. Nog andas den lite Primero men med en skandinavisk knuff
Vad är det för ref på den? Är det SS012178 som har så pass missvisande bilder officiellt? Eller finns det en mörk och en ljus tavla?
Vi har lika smak i klockor så man blev lite triggad, även om jag inte kommer göra några köp just nu.
Det borde vara en kanonlösning! Kanske @Martin. kan servera en inspirationsbild?Kanske redan varit uppe, men någon som satt in svart urtavla i sin brons landsort?
Vad kostar länken? Kanske står på någon hemsida men tänker om det finns ”prutmån”?Besökte @Sjöö Sandström i eftermiddags. Tanken var att komplettera Landsorten med ett svart gummi. Blev en länk istället. Ypperlig service och oerhört nöjd kund!
7900, så rätt dyr. Men absolut värt det enligt mig. Riktigt bra kvalitetskänsla och lyfter hela klockan. Mikrojustering med sex steg är grymt!Vad kostar länken? Kanske står på någon hemsida men tänker om det finns ”prutmån”?
7900:- är mycket pengar men det är inte dyrt.7900, så rätt dyr. Men absolut värt det enligt mig. Riktigt bra kvalitetskänsla och lyfter hela klockan. Mikrojustering med sex steg är grymt!
Dyrt är väl rätt så subjektivt men klart bra länk, rent objektivt alltså. Fast 9900 för ett gummi är fan dyrt även objektivt7900:- är mycket pengar men det är inte dyrt.
Det är en jäkla fin länk med justering.
Gummit till min Tudor listar 9900:-
Hoppas bara att hustrun aldrig någonsin får reda på det…… Jag sade, när hon frågade, att jag kunde leva med priset, och att det inte kostade 2000:- liksom. Det är ju faktiskt korrekt, på sitt sätt.
Varför byte av så många delar?Tillbaka igen lagom till helgen efter drygt två veckor på service.
Nytt glas, krona, visare, packningar, main spring och den del andra kuggar jag inte kan namnet på samt fix av ett trasigt lås på länken. Passade även på att byta till en blå tavla också. Tog drygt två veckor hos @Sjöö Sandström. Grymt snabbt hanterat. Stort tack!
Troligen aldrig servad tidigare är min gissning.Varför byte av så många delar?
Olycka eller vatten?
Vet inte riktigt varför det inte är någon rusning till Pippi-klockorna.Spanat in Sjöö Sandström som är ny för mig. Finns en del ex av Anniversary Edition 2022 Pippi Långstrump ute ser jag, verkar inte vara något speciellt tryck på den trots att den är ganska limiterad. Varför är det så? Är det så enkelt att merparten inte gillar Pippi temat månne?