Hör gärna av dig när bronsen ska vandra vidare. Jag såg att du hade köpannons ute samtidigt som jag och att du precis fått in den, men ändå!Gruppbild på familjen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hör gärna av dig när bronsen ska vandra vidare. Jag såg att du hade köpannons ute samtidigt som jag och att du precis fått in den, men ändå!Gruppbild på familjen
Ja jag hittade den i Norrköping tillslut, såg att du var ute efter en ocksåHör gärna av dig när bronsen ska vandra vidare. Jag såg att du hade köpannons ute samtidigt som jag och att du precis fått in den, men ändå!
Ja jag hittade den i Norrköping tillslut, såg att du var ute efter en också
Hmm. De flesta företagen vill skapa en berättelse om sig själva. Inget konstigt där. De som har en lång historia kan ha det lättare där.Hej,
Jag har väldigt svårt att förstå mig på charmen med Sjöö & Sandström. Jag kan säga att min syn är aningen kritisk och jag har svårt att känna något för varumärket. Nedan är en redogörelse på varför jag tycker så.. och jag söker inte "ryggdunk" och "medhåll" om denna åsikt utan mer en diskussion kring hur en positiv perception kan låta kring varumärket. Hit me up!
Min syn:
Logotypen – med bokstäverna "S och S" och ett timglas – känns inte särskilt originell alls faktiskt och lånar ju helt klart element från Longines, vilket kan ge intrycket av ett märke som lutar sig på att etablerade designkoncept snarare än att skapa något nytt och unikt. Trots att varumärket strävar efter att utstråla skandinavisk exklusivitet saknar logotypen den elegans och finess som förväntas av ett mer "high-end-märke" tycker jag!! Jag stör mig faktiskt på Loggan..
Legacy och Autenticitet: Märket använder ett språk i sin berättelse som syftar till att förankra det i ett "äkta" skandinaviskt arv, med referenser till 1800-talets svenska klockmakare som Victor Kullberg och Henning Hammarlund. Dock är dessa historiska figurer inte direkt kopplade till Sjöö & Sandström, utan mer löst anknutna till Sveriges allmänna urmakerihistoria. Deras beskrivning, att "intermingle time-honored knowledge with... Scandinavian luxury" (på deras hemsida) känns något vag och kan tolkas som ett försök att skapa en känsla av historia snarare än att reflektera ett konkret arv.
Ska sägas att jag inte haft någon av deras klockor i handen (eller på armen) mer min allmänna uppfattning jag själv bildat mig från deras närvaro online.. Så jag tar verkligen på mig "Tyckarmössan" här... Sen är det ju såklart kul att vi har ett svenskt märka som fyller platsen "Skandinavisk exklusivitet"
Produkternas Kvalitet och Innovation - Sammanfattning från deras hemsida:
En av de mest påtagliga prestationerna i företagets historia är lanseringen av Chronolink Worldtimer UTC 1997, ett tydligt exempel på teknisk innovation. Den här klockan hjälpte märket att synas på den internationella marknaden. Även senare modeller som UTC Skydiver, designad för svenska flygvapnet, och Landsort, Sveriges första dykarklocka, visar på en viss innovationsvilja - Detta skapar legacy!!
Jag är kritisk. Finns det en mer positiv röst där ute?
Fun fact! Mustiga Mauri följer dem på Instagram
Mvh, Frank
Har du skeden upponer!?Trevlig Sjöö Sandström söndag
Haha nej den ser ut såHar du skeden upponer!?
Hej,
Jag har väldigt svårt att förstå mig på charmen med Sjöö & Sandström. Jag kan säga att min syn är aningen kritisk och jag har svårt att känna något för varumärket. Nedan är en redogörelse på varför jag tycker så.. och jag söker inte "ryggdunk" och "medhåll" om denna åsikt utan mer en diskussion kring hur en positiv perception kan låta kring varumärket. Hit me up!
Min syn:
Logotypen – med bokstäverna "S och S" och ett timglas – känns inte särskilt originell alls faktiskt och lånar ju helt klart element från Longines, vilket kan ge intrycket av ett märke som lutar sig på att etablerade designkoncept snarare än att skapa något nytt och unikt. Trots att varumärket strävar efter att utstråla skandinavisk exklusivitet saknar logotypen den elegans och finess som förväntas av ett mer "high-end-märke" tycker jag!! Jag stör mig faktiskt på Loggan..
Legacy och Autenticitet: Märket använder ett språk i sin berättelse som syftar till att förankra det i ett "äkta" skandinaviskt arv, med referenser till 1800-talets svenska klockmakare som Victor Kullberg och Henning Hammarlund. Dock är dessa historiska figurer inte direkt kopplade till Sjöö & Sandström, utan mer löst anknutna till Sveriges allmänna urmakerihistoria. Deras beskrivning, att "intermingle time-honored knowledge with... Scandinavian luxury" (på deras hemsida) känns något vag och kan tolkas som ett försök att skapa en känsla av historia snarare än att reflektera ett konkret arv.
Ska sägas att jag inte haft någon av deras klockor i handen (eller på armen) mer min allmänna uppfattning jag själv bildat mig från deras närvaro online.. Så jag tar verkligen på mig "Tyckarmössan" här... Sen är det ju såklart kul att vi har ett svenskt märka som fyller platsen "Skandinavisk exklusivitet"
Produkternas Kvalitet och Innovation - Sammanfattning från deras hemsida:
En av de mest påtagliga prestationerna i företagets historia är lanseringen av Chronolink Worldtimer UTC 1997, ett tydligt exempel på teknisk innovation. Den här klockan hjälpte märket att synas på den internationella marknaden. Även senare modeller som UTC Skydiver, designad för svenska flygvapnet, och Landsort, Sveriges första dykarklocka, visar på en viss innovationsvilja - Detta skapar legacy!!
Jag är kritisk. Finns det en mer positiv röst där ute?
Fun fact! Mustiga Mauri följer dem på Instagram
Mvh, Frank