• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Erikssons ur sa några veckor så det ser ju onekligen bra ut:) men skrev upp mig och betalade handpenning på den så att jag definitivt får den. Trycket var tydligen rätt hårt på de med gummi:)

Tilläggas bör ju att de lås som satt på gummit under mini-Basel var en prototyp så kan tänka mig att det är just det som gör att det dröjer lite. De skulle nämligen uppdatera låsen så det känns ju bra att de inte släpper något för att få ut det fort på marknaden utan att det hellre får ta lite tid om det är välarbetat:)

Chronolink :)
IMG_4226.JPG

Jag sitter o väljer mellan den nya worldtimern 41 mm och en breitling colt autmatic 41 mm, tips?
Jag har dock inte haft en colt med dock en superocean och Breitling gör ju bra grejor, ingen tvekan om det! Dock är det ju helt beroende på vad du ska ha klockan till. Jag kan ju bara hylla WT med gummi då den känns välarbetad med bra kvalité, sen är det ju dessutom kul att det är ett svenskt märke. Man får mycket pang för pengarna gällande Sjöö Sandström är min uppfattning. :)

Ja i den här tråden kommer nog de flesta svara: Välj Worldtimern. Ställer du frågan i Brattetråden blir nog resultatet det omvända....
Haha, garanterat :). Ska man se nyktert och objektivt på det (går det?), beror det ju helt på vilka preferenser man har. Olika stil har de, olika nationalitet o s v. Rent mekaniskt kan inte jag avgöra vilket märke som är vassast, men känns relativt jämbördigt. Personligen gillar jag den skandinaviska strama designen hos S&S bättre.

Vad kan man säga, jag är lite smått förälskad i båda. Dock tänker jag att Worldtimern kan användas både med vanlig outfit, samtidigt som man kan ha den till kavaj... Kanske inte funkar lika bra med breitlingen? eller?
RSWT_41_Rubber_Black.png
Äschh... låt inte klädkodspuristerna begränsa dig. Trivs man med klockan så kan man bära den till vad som helst.

Äschh... låt inte klädkodspuristerna begränsa dig. Trivs man med klockan så kan man bära den till vad som helst.
Haha hela familjen består av nitiska klädkodspurister som du kallar det, så vet redan nu att reaktionen ifall jag köpt en Breitling hade varit "har du köpt en plastklocka eller är den gjord av lego?".... Kanske därför som jag är så sugen;);)

Vore intressant att se en låda från Sjöö Sandström, någon som har bilder eller länkar för kan inte hitta någon :)

Tillbaka
Topp