Precis vad jag ville höraNejnejnej. Det var så jäkla snyggt. Den gröna färgen hade lagom nyans för att inte sticka ut alltför mycket men den var tillräckligt snygg mot den vita tavlan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis vad jag ville höraNejnejnej. Det var så jäkla snyggt. Den gröna färgen hade lagom nyans för att inte sticka ut alltför mycket men den var tillräckligt snygg mot den vita tavlan.
Den var så bra att jag beställde den till och medPrecis vad jag ville höra![]()
36an eller 41an?Den var så bra att jag beställde den till och med![]()
Körde på 41:an. Tyckte den satt riktigt bra. 36:an var ju också snygg men 41:an tyckte jag var bäst på gummi36an eller 41an?
Grymt! Hur ser leveranstiderna ut?Körde på 41:an. Tyckte den satt riktigt bra. 36:an var ju också snygg men 41:an tyckte jag var bäst på gummi![]()
Missade att lägga upp denna, också från minibasel. Vill absolut inte sätta grillor i huvudet på någonPrecis vad jag ville höra![]()
För mig kändes den liten, men jag är ju definitivt partisk, i och med att jag redan har en 41 mm Worldtimer....Nån som provat 36:an. Upplevs den som för liten eller funkar den? Med för liten så menar jag om proportionerna upplevs fel.
Bra därDå var en SS worldtimer med vit urtavla 41mm med gummi bokad! Tack @ERIKSON URHANDEL för den eminenta servicen!Skulle påstå att detta kan vara den optimala sommarklockan.
![]()
Beror på. På gummi definitivt 41:an, på länk funkar 36:an riktigt bra. 41mm känns större på länk än på gummi, är mina högst vetenskapliga slutsatser. Gäller bara för mig dockNån som provat 36:an. Upplevs den som för liten eller funkar den? Med för liten så menar jag om proportionerna upplevs fel.
Samma skutsats kom jag fram till. Dock är länken till 36:an väldigt snyggKörde på 41:an. Tyckte den satt riktigt bra. 36:an var ju också snygg men 41:an tyckte jag var bäst på gummi![]()
Ja den är inte helt fel heller dock kändes 41:an riktigt bra och storleken tyckte jag var lagomSamma skutsats kom jag fram till. Dock är länken till 36:an väldigt snygg![]()
Jag har dock inte haft en colt med dock en superocean och Breitling gör ju bra grejor, ingen tvekan om det! Dock är det ju helt beroende på vad du ska ha klockan till. Jag kan ju bara hylla WT med gummi då den känns välarbetad med bra kvalité, sen är det ju dessutom kul att det är ett svenskt märke. Man får mycket pang för pengarna gällande Sjöö Sandström är min uppfattning.Jag sitter o väljer mellan den nya worldtimern 41 mm och en breitling colt autmatic 41 mm, tips?
Ja i den här tråden kommer nog de flesta svara: Välj Worldtimern. Ställer du frågan i Brattetråden blir nog resultatet det omvända....Jag sitter o väljer mellan den nya worldtimern 41 mm och en breitling colt autmatic 41 mm, tips?
Haha, garanteratJa i den här tråden kommer nog de flesta svara: Välj Worldtimern. Ställer du frågan i Brattetråden blir nog resultatet det omvända....
redan gjort, ni har så rätt såJa i den här tråden kommer nog de flesta svara: Välj Worldtimern. Ställer du frågan i Brattetråden blir nog resultatet det omvända....
Worldtimern givetvis. Typ 1.3 miljarder gånger roligare.Jag sitter o väljer mellan den nya worldtimern 41 mm och en breitling colt autmatic 41 mm, tips?
Vad kan man säga, jag är lite smått förälskad i båda. Dock tänker jag att Worldtimern kan användas både med vanlig outfit, samtidigt som man kan ha den till kavaj... Kanske inte funkar lika bra med breitlingen? eller?Worldtimern givetvis. Typ 1.3 miljarder gånger roligare.
Äschh... låt inte klädkodspuristerna begränsa dig. Trivs man med klockan så kan man bära den till vad som helst.Vad kan man säga, jag är lite smått förälskad i båda. Dock tänker jag att Worldtimern kan användas både med vanlig outfit, samtidigt som man kan ha den till kavaj... Kanske inte funkar lika bra med breitlingen? eller?![]()
Haha hela familjen består av nitiska klädkodspurister som du kallar det, så vet redan nu att reaktionen ifall jag köpt en Breitling hade varit "har du köpt en plastklocka eller är den gjord av lego?".... Kanske därför som jag är så sugenÄschh... låt inte klädkodspuristerna begränsa dig. Trivs man med klockan så kan man bära den till vad som helst.
Vet att Jarl Sandin i Göteborg listar 41 mm med stållänk för 25 500, inte sett någon annan prislapp men vet att Magnussons i Göteborg säkert säljer den billigareVad listar den nya worldtimern på? 36 vs 42, gummi vs länk?
Breitling har ju samma urverk, men tillverkas inte i Sverige. SS är en helt annan division, gör det rätta och köp svenskt.Jag sitter o väljer mellan den nya worldtimern 41 mm och en breitling colt autmatic 41 mm, tips?
Här i bakgrunden är enda ss boxen som jag ägt. Det är en Box till Stockholm dockVore intressant att se en låda från Sjöö Sandström, någon som har bilder eller länkar för kan inte hitta någon![]()