Schill
Basic
Den ser ju ändå riktigt snygg ut, nej nu med min första riktiga "premium" klocka vill jag ändå att allt ska vara snyggt o finnas tillHär i bakgrunden är enda ss boxen som jag ägt. Det är en Box till Stockholm dock
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser ju ändå riktigt snygg ut, nej nu med min första riktiga "premium" klocka vill jag ändå att allt ska vara snyggt o finnas tillHär i bakgrunden är enda ss boxen som jag ägt. Det är en Box till Stockholm dock
![]()
![]()
Jag brukar förvara klocklådorna i vapenskåpet så dom är hela och fina när klockan eventullet ska vandra vidare. Så lägg inte så mycket energi på lådan. Du betalar för lådan också så ju billigare låda desto mer valuta för klockanDen ser ju ändå riktigt snygg ut, nej nu med min första riktiga "premium" klocka vill jag ändå att allt ska vara snyggt o finnas till
41mm gummi ca 21.500, lönk 24.500, 36:an ca 3000 lägre på båda. Cirka då så klartVad listar den nya worldtimern på? 36 vs 42, gummi vs länk?
Låda och box till min Worldtimer....Vore intressant att se en låda från Sjöö Sandström, någon som har bilder eller länkar för kan inte hitta någon![]()
Fan, det där är ju min gamla! Åh, detta sting av saknad som just drabbade mig.Coolast var ändå träboxen i Björk som kom med den första automatic
![]()
bild från interwebben
Stackare... Själv har jag klockan, men saknar tyvärr boxenFan, det där är ju min gamla! Åh, detta sting av saknad som just drabbade mig.![]()
ser riktigt snygg utLåda och box till min Worldtimer....
![]()
Har sen nya 36 mm med Soprodverk och den håller sig oxå extremt bra, tror den har fortast sig nio sekunder på över två veckor, extremt bra tycker jagI min ägo sedan 5/5. Märkte omgående att den gick väldigt bra så jag har inte brytt mig om någon exaktare koll. Nu har jag kollat efter 4 dygn i winder och på den tiden har den fortat sig drygt 2 sek. Imponerande! Eller är det bara flax? ETA-verk f ö. Trivs riktigt bra med den här klockan
![]()
Den nya Worldtimern?
Faktiskt inte! Jag bestämde mig nu på förmiddagen att avvakta med worldtimern då gummit inte är leveransklart förrän senare i sommar så jag körde på Royal steel med champagnetavlan, 36mm. Blev faktiskt väldigt bra. Kommer bilder under dagenDen nya Worldtimern?
Va, inget gummi förrän i slutet av sommaren? Där sprack min tilltänkta sommarklocka.Faktiskt inte! Jag bestämde mig nu på förmiddagen att avvakta med worldtimern då gummit inte är leveransklart förrän senare i sommar så jag körde på Royal steel med champagnetavlan, 36mm. Blev faktiskt väldigt bra. Kommer bilder under dagen![]()
Dagen är slut.. över 17.. Upp med bilderna! Riktigt sugen på se champagne tavlan!Faktiskt inte! Jag bestämde mig nu på förmiddagen att avvakta med worldtimern då gummit inte är leveransklart förrän senare i sommar så jag körde på Royal steel med champagnetavlan, 36mm. Blev faktiskt väldigt bra. Kommer bilder under dagen![]()
Ja mina planer sprack med så fick göra omfall i planeringenVa, inget gummi förrän i slutet av sommaren? Där sprack min tilltänkta sommarklocka.
Spännande!
Jaja det kommer bilderDagen är slut.. över 17.. Upp med bilderna! Riktigt sugen på se champagne tavlan!
Men kan börja med att säga så här. Champagne-tavlan är så J.Ä.V.L.A B.R.A.Dagen är slut.. över 17.. Upp med bilderna! Riktigt sugen på se champagne tavlan!
Yes, då har du ju missat hela poängen.Jag gillar verkligen designen på både Royal Steel och Worldtimer. Men det ändå som får mig att tveka är att kronan inte är centrerad i linje med index 3... Jag behöver ha raka linjerjag är nog sjuk i huvudet..
Jasså, var det du som nöp Chronolinken din rackare!?! Grattis!!! Hade den haft länk hade jag varit med och budat mot dig!!!Ropade in en S&S på Kaplans i dag. Fortsättning följer när jag hämtat den....![]()