• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länken som är till landsort gen 2 är de microjustering/glide lock på den?
Ja. 5 st microjusteringar med snabbjustering inbyggd i spännet. Vet inte exakt hur stor den blir men klart märkbar förändring som hjälper under en arbetsdag, eller att sätta klockan utanpå en lite tjockare tröja om man är ute i skogen och tar på sig mer kläder

Ja. 5 st microjusteringar med snabbjustering inbyggd i spännet. Vet inte exakt hur stor den blir men klart märkbar förändring som hjälper under en arbetsdag, eller att sätta klockan utanpå en lite tjockare tröja om man är ute i skogen och tar på sig mer kläder
Har nån någon bild skulle de uppskattas 😊

Stängd
img_1005-jpeg.2681945

Öppen
IMG_1006.jpeg

Stängd på arm
IMG_1008.jpeg

Öppen på arm
IMG_1007.jpeg

Bilagor

• IMG_1005.jpeg
    IMG_1005.jpeg
    342.7 KB · Visningar: 2
Någon som vet om det finns ett bildarkiv på vilka tavlor som finns/funnits. Är speciellt nyfiken på RSC36?

@HaVet71 Den gröna RSCn du har. Är det en 36mm? Ser inte ut som anniversary?

Senast ändrad:
Länken som är till landsort gen 2 är de microjustering/glide lock på den?
Justeringen kommer på D4 förra året. På övriga, dvs gamla länken kan du justera två pinnhål med en tandpetare eller ta av länkbitar. Var du intresserad av en D1 tungsten utan länk så kan du höra av dig. Den har inte svart urtavla, då behöver du leta efter D2. Sjöö Sandström pre-owed har en D2 med svart tavla.

Senast ändrad:
Justeringen kommer på D4 förra året. På övriga, dvs gamla länken kan du justera två pinnhål med en tandpetare eller ta av länkbitar. Var du intresserad av en D1 tungsten utan länk så kan du höra av dig. Den har inte svart urtavla, då behöver du leta efter D2. Sjöö Sandström pre-owed har en D2 med svart tavla.
Skicka gärna pm om d1:an med pris mm kan va intressant 👍
[email protected]

Senast ändrad:
Ah, jag menade gen 2 av länken, inte länken till gen 2 Landsort. Bra att du klargjorde detta @Omega21jul1969

Kom igen nu!! Posta bilder på era landsort:s gen 2…rusigt sugen på en men kan inte bestämma om jag ska ha med länken eller inte

Kom igen nu!! Posta bilder på era landsort:s gen 2…rusigt sugen på en men kan inte bestämma om jag ska ha med länken eller inte
Det är så marginella skillnader på generationerna så om du tycker nuvarande är bra på länk är det 95% samma upplevelse som gen 2. Jag är positiv till länk på alla generationer och alla konstellationer :)

Tillbaka
Topp