• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Alltså, jag är väldigt tveksam till det här… Varför dra in Pippi Långstrump i det hela? Som sagt -tveksam! Men hoppas bli positivt överraskad av vacker en klocka. Och att de inte förstör den med Lilla Gubben eller Herr Nilsson printad på tavlan 🥰
Man såg väl hur populär Sarpaneva x Moomin blev så man testar något liknande. Finns bra förutsättningar om man gör det på ett bra sätt, ngt som sticker ut lite. Av de teasers jag sett så känns det ändå som att det kan bli ngt bra.
837_002.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Stannade till på Erikson Urhandel i fredags och plockade upp den här lilla godingen.
Känns nice att kunna få vara med på
Sjöö Sandström söndag :)
A8636999-59BF-4642-948C-033AA342E1B1.jpeg
Fantastisk. Royal Steel Worldtimer är lätt Sjöö Sandströms bästa modell de tillverkar idag. Känns liksom komplett, jag har inget att anmärka på den. Alla andra S&S har jag själv invändningar på som liksom puttar modellerna som annars är riktigt fina bortom ett potentiellt köp. Storlek, proportioner osv.
36:an är perfekt!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Fantastisk. Royal Steel Worldtimer är lätt Sjöö Sandströms bästa modell de tillverkar idag. Känns liksom komplett, jag har inget att anmärka på den. Alla andra S&S har jag själv invändningar på som liksom puttar modellerna som annars är riktigt fina bortom ett potentiellt köp. Storlek, proportioner osv.
36:an är perfekt!
Kan bara hålla med :)
Det enda jag har att anmärka på är att det är lite klurigt att få tag i kronan och dra upp den. Har provat underifrån och rulla med tummen då jag har svårt att greppa den men jag kanske får in tekniken så småningom.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Man såg väl hur populär Sarpaneva x Moomin blev så man testar något liknande. Finns bra förutsättningar om man gör det på ett bra sätt, ngt som sticker ut lite. Av de teasers jag sett så känns det ändå som att det kan bli ngt bra.
837_002.jpg
Givetvis, och det kan säkert uppskattas av många, och den från Sarpaneva är ju riktigt cool. Bara mina personliga reflektioner, de kanske kommer göra det svinbra. Får väl se vad som händer 😄
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
#Sjöösandströmsöndag.
PXL_20211017_090434965.jpg
Såg kallt ut ;)

Fantastisk. Royal Steel Worldtimer är lätt Sjöö Sandströms bästa modell de tillverkar idag. Känns liksom komplett, jag har inget att anmärka på den. Alla andra S&S har jag själv invändningar på som liksom puttar modellerna som annars är riktigt fina bortom ett potentiellt köp. Storlek, proportioner osv.
36:an är perfekt!
Instämmer 100%

Kan bara hålla med :)
Det enda jag har att anmärka på är att det är lite klurigt att få tag i kronan och dra upp den. Har provat underifrån och rulla med tummen då jag har svårt att greppa den men jag kanske får in tekniken så småningom.
Man vänjer sig! Jag kör pekfingret. Funkar fint
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tillbaka för en Sjöö Sandström Söndag. Efter lång tids sökande fick jag tag i en WT41, gråa tavlan var dock inget för mig. Så om någon är sugen på att byta mot annan WT41 (helst blå eller orange) eller rent av köpa denna så kan ni ju slänga iväg ett PM. Eller ja en Chronolink tackar jag ju inte heller nej till😁

Sökandet efter rätt Sjöö Sandström går vidare, ser med spänning fram emot Annual Edition imorgon🙂
C2DBA24A-837A-4BA1-85E4-984E61B9E3A7.jpeg
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tillbaka för en Sjöö Sandström Söndag. Efter lång tids sökande fick jag tag i en WT41, gråa tavlan var dock inget för mig. Så om någon är sugen på att byta mot annan WT41 (helst blå eller orange) eller rent av köpa denna så kan ni ju slänga iväg ett PM. Eller ja en Chronolink tackar jag ju inte heller nej till😁

Sökandet efter rätt Sjöö Sandström går vidare, ser med spänning fram emot Annual Edition imorgon🙂
C2DBA24A-837A-4BA1-85E4-984E61B9E3A7.jpeg
Den grå är fin men jag gillar också lite mer färg betydligt mer!

Nya annual edition presenteras dock på torsdag, inte imorgon måndag. :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den grå är fin men jag gillar också lite mer färg betydligt mer!

Nya annual edition presenteras dock på torsdag, inte imorgon måndag. :)
Ja den är grymt fin men klickar inte riktigt, föredrar också något som sticker ut lite mer och ger kontast mot boett och bezel.

21.10.18 släpps den, så det måste ju vara 18/10-2021, dvs imorgon😉
 
Topp