• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Just ja, söndag
IMG_0749.jpeg

Mina fellow S&Sare… vi har ett katastrofalt resultat.
Fick lånat ett modernt sjöö gummi från en tapper medlem här på forumen men kan inte för mitt liv få det att passa på ORCn :banghead::sorry:

Gummit mot boetten är ”ok” det är en del ljus som kommer igenom i hörnen.
IMG_5049.jpeg

Men på baksidan passar inte hålen som dom ska. Kanske om man hade smala bandstift och tvingade en del fram och tillbaka?

IMG_5051.jpeg

Prövade att placerar dom löst på klockan bara för att se vad som kunde varit men får förbli en avlägsen dröm :grumpy:

Ett speciellt tack till @NRE för din energi och tid för att delta i detta experiment. Jag är dig evigt tacksam!

Mina fellow S&Sare… vi har ett katastrofalt resultat.
Fick lånat ett modernt sjöö gummi från en tapper medlem här på forumen men kan inte för mitt liv få det att passa på ORCn :banghead::sorry:

Gummit mot boetten är ”ok” det är en del ljus som kommer igenom i hörnen.
IMG_5049.jpeg

Men på baksidan passar inte hålen som dom ska. Kanske om man hade smala bandstift och tvingade en del fram och tillbaka?

IMG_5051.jpeg

Prövade att placerar dom löst på klockan bara för att se vad som kunde varit men får förbli en avlägsen dröm :grumpy:

Ett speciellt tack till @NRE för din energi och tid för att delta i detta experiment. Jag är dig evigt tacksam!

Mycket mycket tråkigt att se! Blir att beställa ett Hirsch Accent då istället, då jag bedömer att de är det näst bästa som går att få till..

@NRE , är bandet från en 36 eller 41 mm worldtimer? Finns de nån chans att det "andra" kan passa bättre, kanske?

Förresten. Det är september! Snart dags för Annual Edition.

Mitt bet ligger på chronographen i läcker färg. Vågar man hoppas på grön med svarta subdials? Eller orange?
En orange hade vart läckert! Fast dom har ju sin motikon som har mycket personlighet. Nån struktur på tavlan? pippi hade struktur, WTn fick upphöjda siffror, landsorten fick en målad tavla..
eller en svart boet?

Tillbaka
Topp