Hamilton är min nästa klockaJag gillar Hamilton Khaki field!
Jag gillar verkligen deras feta siffror
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hamilton är min nästa klockaJag gillar Hamilton Khaki field!
Ja, riktigt fina och väldigt prisvärda!Hamilton är min nästa klocka
Vilka klockor har du nu?Hamilton är min nästa klocka
Hittar du dessutom en begagnad med alla papper i sin ordning till 50-60% av nypriset så ligger du rätt till i förhållande till värdet. Dessutom, om det är intressant, finns det modeller som inte tillverkas längre men som har andra boettdiameter, t ex 36 mm om du skulle vilja ha det. De är rätt lågt prissatta. Sen kan man alltid fråga efter ett bättre prisTack
Ska kolla in den
Välkommen till klockträsket!Detta är mitt första inlägg.
Om några veckor fyller jag 50 år. Jag har under några år lagt undan pengar till ett klockköp. Min budget är mellan 20 tusen till 30 tusen kronor.
Jag söker en klocka som inte är alltför tjock eller för den delen bred. Jag har surfat runt mycket på krono24. Just nu är jag inne mycket på Sjöö Sandström och Longines. Framförallt Royal Steel och Master collection. Men jag är också intresserad av klockor som faktiskt håller sitt värde. Vore tacksam om jag fick inputs på detta forum.
En Tissot och en Certina dsVilka klockor har du nu?
Ahh wtf 2 som dissar sjöö sandström till 50års dagen, jag som har en väntande...Jag tycker inte Sjöö Sandström utstrålar 50-års present. Jag hade hellre köpt en vintageinspirerad Longines i så fall, alternativt något begagnat från köp och sälj som lockade. Vad gäller värde kommer både SS och Longines sjunka som stenar om du köper dem nya, varför man nu skulle vilja sälja en 50-års present.
För prisvärd dressare, kolla Stowa.
SS är typ det osexigaste man kan köpa imho.Ahh wtf 2 som dissar sjöö sandström till 50års dagen, jag som har en väntande...
Well Royal Steel trevlig bekantskap kan jag tycka men i den prisklassen mkt annat kul att kika på, tex Nomos! Som vanligt köp det man gillar helt enkelt!
Ja helst vill man klämma och känna på många klockor innan man köperAhh wtf 2 som dissar sjöö sandström till 50års dagen, jag som har en väntande...
Well Royal Steel trevlig bekantskap kan jag tycka men i den prisklassen mkt annat kul att kika på, tex Nomos! Som vanligt köp det man gillar helt enkelt!
Som 50 åring är inte tanken på sex appeal det första som styr migSS är typ det osexigaste man kan köpa imho.
Klart du ska klämma och känna innan du köper, strunta i vad urmakaren tycker och om inte annat om det kniper så förklara läget.Ja helst vill man klämma och känna på många klockor innan man köper
Jag är lite rädd att urmakaren inte kommer att gilla min velighet
Jag tittade precis på en Longines med månfas men den ser riktigt tjock ut
Jaha… Lärare, 50 år….Som 50 åring är inte tanken på sex appeal det första som styr mig
Som 50 åring är inte tanken på sex appeal det första som styr mig
Tror vi lägger olika värdebilder i vad som är "sexigt" eller "osexigt". Det är väl en subjektiv bedömning?Jaha… Lärare, 50 år….
Du vill alltså ha en osexig och tråkig klocka? I så fall är ju Longines och SS klockrent.
Detta är det korrekta svaret! Jag hade en 556 men sålde den i ett svagt ögonblick. Nu är jag på jakt efter en ny. Det går helt enkelt inte att leva ett värdigt liv utan en 556 i lådan. Bekväm, stilren, lättläst, väljusterad... etc. Passar till allt utom smoking. En tysk tiopoängare i världsklass.![]()
![]()
Kanske Sinn 556 skulle vara något? Förbaskat trevlig klocka och mycket snyggare IRL än på foto.
I övrigt så är min ståndpunkt att är man 50 fyllda får man välja vilken klocka man än vill. Sjöö Sandström är inget dåligt val men pruta vid köpet om du väljer den vägen.
Oj intressant![]()
![]()
Kanske Sinn 556 skulle vara något? Förbaskat trevlig klocka och mycket snyggare IRL än på foto.
I övrigt så är min ståndpunkt att är man 50 fyllda får man välja vilken klocka man än vill. Sjöö Sandström är inget dåligt val men pruta vid köpet om du väljer den vägen.
Absolut! Dock inte på ovan nämnda Sinn. Hos AD lämnas aldrig några rabatter och de är aldrig på rea.Oj intressant
Tycker du att det finns en prutmån när men köper vissa märken hos urmakaren?
Inte på Sinn och en del andra märken men absolut i vissa på Sjöö Sandström, Tag Heuer, Breitling, Oris osv. Hur mycket beror lite på återförsäljaren, märke och modell osv. Men jag har lyckats få ner priset med upp till 25%. Skadar inte att fråga vad de kan göra på priset, om man verkligen ändå har intentionen att köpa.Oj intressant
Tycker du att det finns en prutmån när men köper vissa märken hos urmakaren?
Alltså Skydivern är en förbaskat trevlig klocka. Kan sakna den emellanåt. Gick förvisso inte att få över skjortmanchetten över den, men fin var den likväl.SS utc skydiver är sexig, annars kanske en beggad Breitling Chronomat med ETA 7750 vore ngt?
![]()
Ja, kul klocka med trevlig historia och andrahandsvärdet är ändå rätt hyggligt. Storleken kan vara ett bekymmer dockAlltså Skydivern är en förbaskat trevlig klocka. Kan sakna den emellanåt. Gick förvisso inte att få över skjortmanchetten över den, men fin var den likväl.
SS utc skydiver är sexig, annars kanske en beggad Breitling Chronomat med ETA 7750 vore ngt?
![]()